Ohledně pozadí rozhodnutí skupiny Group Lotus stát se akcionářem a sponzorem Renaultu vyvstávaly otázky týkající se přínosu pro společnost vzhledem k existenci konkurenčního Team Lotus. Situaci navíc komplikuje fakt, že na startu bude stát příští rok pouze jeden tým, jehož šasi ponese jméno Lotus - Team Lotus. Group Lotus totiž bude figurovat pouze jako sponzor Renaultu.
"Existují důvody, proč není Proton spokojený s propůjčením svého jména stáji Team Lotus, jelikož jejich výkonnost není dobrá," vysvětluje malajský premiér Tun Dr Mahathir Mohamad, který je zároveň poradcem státní automobilky Proton, ve videorozhovoru pro list Malaysian Star.
"Lidé přemýšlejí o výkonnosti samotného Lotusu, proto musíme najít způsob, jak být úspěšnějšími. A myslím si, že spojení s Renaultem je velmi dobré, protože Renault si vedl velmi dobře - dokonce se jedná o bývalé šampiony," pokračuje Mahathir, který má zcela jasno i v tom, kdo má právo používat jméno Lotus v F1: "Lotus [Group Lotus] je právoplatným vlastníkem značky Lotus."
Šéf konkurenčního Team Lotus Tony Fernandes výše uvedené zdůvodnění nechápe: "Jak mohl někdo rozumný čekat, že budeme bojovat v horní polovině startovního roštu nebo dokonce ve spodní části první poloviny - když jsme povolení ke vstupu dostali teprve před rokem v září?"