Maldonado: Venezuela na čtvrtý pokus

Jiří Žemlička, 10. prosince 2010, 21:21 Google+

Žije ve Viareggiu a zná se s venezuelským prezidentem Hugem Chávezem, vystudoval inženýrství, aby lépe porozuměl vozům, Pastor Maldonado.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Pastor Maldonado je teprve čtvrtým venezuelským pilotem, který se objevil ve formuli 1. Tím prvním mužem, jenž reprezentoval Venezuelu, byl v roce 1960 italský rodák Ettore Chimeri, který nedokončil Velkou cenu Argentiny. Na startovní listině se sice objevil již při Velké ceně USA 1959, ale v závodě nakonec nestartoval.

Druhou kapitolou venezuelského motosportu byl motocyklový šampion Johnny Cecotto, který se objevil na soupisce týmu Osella pro Velkou cenu Itálie 1982, italský tým nakonec do závodu nastoupil pouze s jedním vozem. Cecotto si svojí premiéru odbil až v následujícím roce v týmu Theodore a hned ve druhém závodě získal svůj první a jediný bod.

Ernesto Viso, byl dalším pilotem z tohoto jihoamerického státu, jeho pokus zůstal pouze na pozici třetího pilota ve Velké ceně Brazílie 2006.

Pastor Rafael Maldonado Motta, tak zní celé jméno rodáka z Maracaye. Pastor svou kariéru započal v roce 2003 v italském šampionátu formule Renault, kde ve své premiérové sezoně získal sedmé místo v konečném hodnocení šampionátu. Následující rok je již italským šampiónem poté co získal osm vítězství a šest pole position.

Koncem sezóny 2004 byl již v hledáčku Giancarla Minardiho, který ho pozval na testy do Misana, kde poprvé usedl do monopostu formule 1. Následující dva roky bylo hodně těžké najít vhodný šampionát a tak se Pastor střídavě objevuje v italské F 3000 a ve španělské World series Renault.

Od roku 2007 se usadil v GP2, nejprve v týmu Trident Racing pro který získal prestižní vítězství v Monaku a celkově 11 místo v celé sérii. V roce 2008 je součástí týmu Piquet Sports a v seriálu získává páté místo. Poté co v roce 2010 získal titul šampiona GP2, dostal šanci testovat F1 v Abu Zabi.

Pro italský sportovní deník Gazzetta dello Sport poskytl zajímavý rozhovor:

Pastore, dříve než jsi se stal členem týmu Williams, dostal jsi příležitost testovat v Abu Zabí vozy F1, jak to na tebe zapůsobilo?
„Beze sporu to byla zajímavá a nádherná zkušenost, navíc jsem měl možnost vyzkoušet si nové pneumatiky Pirelli.“

Jak bude vypadat příprava na tvůj debut s vozem Williams?
„Především musím říct, že závodit za tým takovéto úrovně je pro mě z říše snů. V první řadě mě čeká práce na simulátoru a v posilovně, tak abych byl dobře připravený na první testy.“

Jak by se daly srovnat monoposty F1 a GP2, kde jsou nejvýraznějšími rozdíly?
„Jsou tři: v první řadě je to výkon motoru, pak také brzdění a v neposlední řadě aerodynamický přítlak.“

Je něco co tě překvapilo?
„Především profesionální přístup a také počet lidí, kteří pro tým pracují.“

Žiješ v Itálii, jak se tu cítíš?
„Velmi dobře a doufám, že tu zůstanu ještě hodně dlouho.“

Je všeobecně známé, že máš tak trochu zvláštní vztah s prezidentem Chávezem, byl jsi součásti jeho radiového vysílání „Halo presidente“.
„To není nic mimořádného, ve Venezuele jsou tímto poctěni všichni sportovci, Chávez je milovníkem sportu a často jim volá, každopádně je příjemné vědět, že tě tvoje vlast podporuje.“

Podporuješ také nadaci: prozraď o co se jedná?
„Hlavním cílem je propagace sportu mezi mladými lidmi a pomoci jim v jejich rozvoji pomoci různých stipendií. Již se nám podařilo přivést mnohé až na vrchol.“

Není ti tak trochu nepříjemné, pokud se hovoří, že za tvým vstupem do Williamsu nejsou jen tvé schopnosti, ale především peníze venezuelských sponzorů?
„Jsem součásti projektu, který vznikl před 4 – 5 lety: vytýčili jsme si určité cíle a dnes jsme na počátku poslední a nejtěžší etapy, ta nám ukáže, zda jsme měli ten správný směr.“

Jaký je tvůj oblíbený okruh?
„Myslím, že asi málokdo může přehlížet úspěchy, které jsem získal v ulicích Monte Carla.“

Jak hodnotíš sám sebe jako pilota?
„Mým nejsilnějším bodem je přečtení závodu, ale jsem také výborný v kvalifikaci. Líbí se mi práce s týmem: proto jsem chodil na přednášky inženýrství na universitě v Itálii a Velké Británii. Zajímal jsem se především o aerodynamiku, chtěl jsem vědět od základu, jak se bude chovat závodní vůz.“

Je nějaký pilot, který tě v životě inspiroval?
„Ayrton Senna, o tom nemůže být pochyb, ale také Juan Pablo Montoya pro svou odhodlanost. Navíc je Jihoameričan stejně jako já. Obě naše země měli dokonce stejného osvoboditele: Simona Bolivara.“

Vytisknout

Diskuze: Maldonado: Venezuela na čtvrtý pokus

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toyota

FIA schválila pravidla pro motory od roku 2013 + další změny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud