McLaren povzbuzen vývojem MP4-26, překvapen pozdním odhalením F-kanálu konkurencí

Petr Hlawiczka, 7. prosince 2010, 06:45 Google+

Šéfdesignér McLarenu Tim Goss prozradil pár obecných věcí ohledně vývoje nového monopostu McLarenu a prozradil, jakým problémům čelili při vývoji F-kanálu.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 10.12. 21:23) Napište svůj názor
GP Abú Zabí

GP Abú Zabí | foto: McLaren

Sdílejte článek

"Vypadá velmi dobře," uvedl Goss pro Autosport ohledně vývoje vozu pro rok 2011. "Nemůžeme o něm v současnosti moc mluvit, ale Doug [McKiernan - hlavní aerodynamik] se svým týmem odvádějí dobrou práci při vytváření aerodynamické platformy vozu, vypadá dobře."

Nabízí i příští vůz prostor pro takové inovace, jakým byl F-kanál? "Absolutně. Je to dobré a je příjemné, že pro to stále existuje prostor. Vždy je v pravidlech místo pro inovace, o tom je výroba vozů, které vyhrávají šampionát.

[F-kanál] byl šedou oblastí a my jsme museli řádně prostudovat pravidla. Veškerá čest Charliemu [Whitingovi] a FIA za to, že se proti němu nepostavili. Vyslechli si argumenty, uvěřili jim a nechali nás s ním pokračovat. Dobře o všem věděli, než jsme s ním začali závodit," pokračuje Goss, jenž s McKiernanem o víkendu převzali prestižní ocenění Autosportu za vynález F-kanálu.

hamilton

Ohledně jeho vývoje uvedl: "Byla s tím spojena hrozná spousta práce. Měli jsme docela šílený nápad a převést jej do reality - to vyžadovalo, aby lidé důvěřovali aerodynamikům.

Ti často mají nápady, které vypadají stupidně, a když řeknete, že využijeme piloty k tomu, aby nějak pomohli odtrhávání proudů vzduchu na zadním křídle, pak budete mít spoustu pochybovačů.

Musíte to tedy dát tak dohromady, že řeknete, že to bude legální, auto díky tomu bude rychlejší, povede se nám to přimět pracovat a stojí to za veškeré úsilí a zdroje, které do toho dáme. Museli jsme pomlčet o veškerém aerodynamickém vývoji a času stráveným návrhem, aby myšlenka byla přivedena z několika nákresů do reality."

mclaren

Aerodynamik McKiernan k tomu dodává: "Pro aerodynamiky je jednoduché pustit se do práce na nějakém nápadu, potřebujete však důvěru napříč celou organizací, protože jde o stovky tisíc liber, než něco konečně nasadíte na vůz.

Překvapilo McLaren, že se jeho soupeřům podařilo plně odhalit fungování F-kanálu na jejich voze až při úvodním podniku sezóny v Bahrajnu? "Mě to překvapilo, protože už při představení vozu jsem si myslel, že to bude celkem jasné," řekl Goss. "Myslím, že některé další týmy a aerodynamici mohli vidět, o co jde, ale stálý monitoring tisku ukázal, že se to až do prvního závodu nepodařilo řádně vysvětlit."

Vytisknout

Diskuze: McLaren povzbuzen vývojem MP4-26, překvapen pozdním odhalením F-kanálu konkurencí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 10.12.2010 21:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ecclestone, Bernie

Ecclestone vtipně využil svůj monokl k dalšímu výdělku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud