Toyota totiž dnes potvrdila, že spolupráce s týmem Hispania Racing F1 (HRT) byla přerušena a nebude pokračovat!
Toyotě zůstanou veškerá práva duševního vlastnictví k její současnému vozu F1 a může se zcela volně zabývat jinými projekty a podporovat nové zájemce o její inženýrské služby v oblasti vysokého výkonu.
V prohlášení dále stojí, že Toyotě je líto, že HRT nesplnilo své smluvní závazky a využije všech možností k uspokojujícímu uzavření této záležitosti.
HRT bylo médii nejen v České republice nesprávně spojováno se smlouvou týkající se odkoupení rozsáhlých zařízení Toyoty v Marsdorfu včetně vozu TF110, tedy monopostu ve specifikaci pro rok 2010.
Bruno Senna s vozem F110, který pro HRT postavila italská Dallara
Hispania se již dříve rozešla s Dallarou, která postavila jejich vozy pro letošní šampionát Formule 1, což znamená, že HRT má velmi omezené možnosti pro rok 2011, jelikož nemá dostatečné kapacity pro návrh, vývoj a sestavení vlastního vozu.
Tým neměl ani základnu ve Španělsku, vozy připravoval de facto v garáži šéfa Colina Kollese na jihu Německa. Jedinou záchranou pro tým by mohla být Lola, Dome, Swift, Epsilon Euskadi či prodej závodní licence případnému zájemci.