Čím je zajímavý nový okruh v Jižní Koreji?

Petr Hlawiczka, 21. října 2010, 06:40 Google+

Jeongam - jediný nový okruh v letošním kalendáři Formule 1 přitáhne kolotoč Formule 1 poprvé do Jižní Koreje, kde se pojede 17. závod sezóny 2010. Protože se na dokončovaném okruhu pojede vůbec poprvé, nemají týmy k dispozici žádná reálná data, pouze ta ze svých simulátorů. Čím je zbrusu nový Mezinárodní korejský okruh zajímavý a jaké jsou jeho technické parametry?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 21.10. 12:15) Napište svůj názor
GP Koreje

GP Koreje | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

Týmy svou přípravu zahájily již před několika měsíci poté, co obdržely od FIA detailní mapu, kterou převedly do digitální podoby pro své simulační nástroje. Ty jim umožnily udělat si přibližnou představu o úrovni aerodynamiky, nastavení zavěšení, světlé výšky, nastavení aktivního diferenciálu, mapování motoru i citlivosti na množství paliva.

Velkou neznámou zůstává ovšem přilnavost asfaltu, který byl položen teprve minulý týden, stejně jako případné hrboly a sklon vozovky. Protože je nový, bude dráha zpočátku velmi kluzká, což by mohlo pomoci k vyššímu počtu chyb, předjížděcích manévru a celkově k zajímavější podívané. Déšť by k tomu tentokrát dle meteorologů neměl přispět, ti očekávají suchý závod.

Jak dlouho trvá pilotům naučit se novou trať? "Vždy jsem překvapen tím, jak rychle přijdou na ideální stopu. Dnes jsou samozřejmě simulátory velkou pomocí. Obvykle jim to však zabere přibližně 6 kol, než získají 95% pochopení okruhu," uvedl včera šéf závodních inženýrů Ferrari Chris Dyer.

Jedno kolo měří 5621 m. Závod je vypsán na 55 kol, což představuje celkovou délku 309,155 km. Nachází se zde celkem 18 zatáček, z toho 7 pravotočivých a 11 levotočivých - což napovídá o tom, že se bude jezdit proti směru hodinových ručiček, stejně jako poslední dva závody v Brazílii a Abú Zabí. Takových to okruhů je v letošním kalendáři celkem 5 (ještě Turecko a Singapur), tedy menšina. Pro piloty mohou být o něco náročnější, protože je zatěžována druhá strana svalstva, než jsou většinou zvyklí.


Mapa okruhu (zdroj: Formula1.com)

Z pohledu aerodynamiky si trať žádá střední přítlak, podobně jako japonská Suzuka. Většina týmů už sem žádné novinky neplánuje, protože již plně pracují na vozech pro rok 2011.

Průměrná rychlost by se měla pohybovat dle Renaultu kolem 195 km/hod (maximální 315 km/hod), dle Force Indie kolem 197 km/hod (max. 310 km/hod). Časy na jedno kolo týmy odhadují pod jednu a tři čtvrtě minuty.

Nejvyšší rychlost dosáhnou na 1 150 m dlouhé rovince po téměř 16 vteřinách se sešlápnutým plynem až k podlaze mezi zatáčkami číslo dva a tři, což zvýhodní týmy s nejefektivněji fungujícím F-kanálem. Nejrychlejší je osmá zatáčka, kde by rychlost neměla klesnout pod 235 km/hod - vozy by ji měly projíždět téměř naplno, nejpomalejší naopak ta třetí na konci dlouhé rovinky, kterou budou piloti projíždět 65 km/hod.

massa
Většina pilotů si včera poprvé se svými inženýry prohlídla nový okruh

Okruh tedy obsahuje širokou škálu všech možných zatáček - od těch pomalých, technicky náročných (č. 4 - 6, 15, 16) až po velmi rychlé (č. 7, 8). Nalézt optimální vyvážení a nastavení proto nebude jednoduché (i s přihlédnutím ke spoustě neznámých, jako je například zmíněná přilnavost povrchu a její vývoj během víkendu).

Celkově se na plný plyn pojede 55% okruhu, na brzdách piloti stráví 20%. Z pohledu brzd by se mělo jednat o pohodový okruh, jejich opotřebení bude nízké. Převodovka bude muset změnit poměry 47krát během jednoho kola.

Zabrat naopak zřejmě dostanou pneumatiky. Bridgestone proto pro nový podnik zvolil  konzervativnější a bezpečnější přístup - přiveze tvrdší směsi ze svého portfolia pro suchý závod, konkrétně měkkou (soft - bude odlišena zeleným proužkem) a tvrdou (hard).


Simulovaný průjezd Red Bullů okruhem v Jeongamu

Průběžně aktualizovaná fotogalerie z Jeongamu: zde.

Vytisknout

Diskuze: Čím je zajímavý nový okruh v Jižní Koreji?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 21.10.2010 12:15 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Williams: Máme představu pouze o převodových poměrech a nastavení zadního křídla

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  3. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud