Odpoledne vládl Vettel, zlepšilo se i Ferrari

Petr Hlawiczka, 10. září 2010, 15:33 Google+

MONZA - 2. TRÉNINK; Odpolednímu tréninku v italské Monze vládl Sebastian Vettel na Red Bullu. Zlepšilo se Ferrari: Alonso zajel druhé a Massa třetí nejrychlejší kolo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GP Belgie

GP Belgie | foto: Bridgestone

Sdílejte článek

Odpolední měřený trénink v italské Monze začal stejně jako ráno za krásného počasí s o něco vyššími teplotami. Devět ze 12 týmů dopoledne testovalo na svých vozech systémy F-kanálu, aby mohli vyhodnotit efektivitu aerodynamiky s nimi a bez nich a zjistit, v jaké konfiguraci dosáhnou lepších časů. Renault potvrdil, že F-kanál splňuje to, co zde od něj očekávají, proto si jej na voze ponechají také odpoledne.

HRT nevykročilo do tréninku zrovna nejšťastněji. Oba vozy trápily mechanické problémy. Moc toho nenajezdil ani Rubens Barrichello se svým Williamsem, jenž po osmi kolech zůstal stát kvůli problémům s hřídelí převodovky. Závady postihovaly i Lotus: jak Kovalainena, tak i Trulliho zlobila hydraulika.

pits
Odpolední paddock v Monze

Zajímavé je, že nejrychlejší čas z dopoledních tréninků GP2 (Van der Garde: 1:30,654 min) byl jen o 8 desetin za časem monopostu HRT Sakona Jamamota.

Z boxů ve 14 hodin jako první vyjel Jaime Alguersuari, následovaný Vitalijem Petrovem a zmíněným Jamamotem a Brunem Sennou. Brazilec však měl ihned problémy - zastavil kousek za boxovou uličkou a naštvaně vylezl z vozu. Alguersuari mezitím zajíždí 1:26,394, Kubica 1:26,379 a na první místo jde Petrov: 1:24,989 min. Buemi se hned ve druhém kole řítí hlavní rovinkou rychlostí přes 342 km/hod! Ráno byl ještě o 3 km/hod rychlejší.

Po 12 min na čele vystřídal Jenson Button Kubicu. Michael Schumacher v Parabolice napodobil Alguersuariho dopolední výlet mimo trať. Netrefil brzdný bod, o pár metrů minul vrchol zatáčky a s nedotáčivým vozem se odporoučel mimo. Podařilo se mu udržet ve štěrku rychlost a zamířil do boxů.

Mechanici McLarenu po čtvrt hodině  dokončili přestavbu Hamiltonova vozu: nasadili mu aerodynamický balík generující nižší přítlak, který neobsahoval F-kanál. MP4-25 bez něj vypadá hodně neobvykle - není divu, takto jsme ho ještě nikdy neviděli.

Button dále jezdil s tímto systémem a podstatně větším zadním křídlem. Tým z Wokingu se snažil o porovnání dat mezi různými úrovněmi přítlaku obou aerodynamických balíků, aby se mohl správně rozhodnout, zda pokračovat s F-kanálem nebo bez něj. Bylo nezbytné rovněž zjistit, nakolik se změní opotřebení zadních pneumatik.

První Hamiltonova kola nebyla nic moc: 1:25,638 min - průběžně 17. Maximální rychlost na rovince také nic moc: 333 km/hod. Po krátké zastávce už to bylo ale lepší: Lewis šel za svého kolegu na druhé místo s půlvteřinovým odstupem (1:23,869 min, 334 km/hod na rovince). Zdálo se, že obě konfigurace jsou si ve výkonnosti velmi podobné. Tým čeká těžké rozhodování.

Po 30 minutách bylo pořadí následující:
1. Button       1:23,296 min
2. Hamilton     + 0,573 sec
3. Alonso        + 0,629
4. Vettel         + 0,659
5. Kubica        + 0,537
6. Rosberg      + 0,858
7. Massa         + 0,962
8. Hülkenberg   + 1,070

Hamilton po půlhodině svého kolegu však překonal a pokračoval ve výborných časech: 1:23,154 min (339 km/hod na rovince). Oba piloti ve stříbrných vozech překonali dopolední rekord a začínají zlobit. Ferrari Alonsovi vyměnilo zadní křídlo a vyrazil v honbě za svými britskými soupeři. Lotus se mezitím připravoval s vozem plným paliva na tvrdší sadě pneumatik, přesto se držel před zbývajícími vozy nováčků.

lotus
Lotus odpoledne - zadní křídlo typické pro Monzu: nižší přítlak, nižší odpor vzduchu, vysoké rychlosti

Zlepšit se na rozdíl od Alonsa dokázal Felipe Massa ve druhém Ferrari. Časem 1:23,891 se posunul za duo McLarenu, ale před svého kolegu, na průběžnou třetí příčku.

Na rovince po 50 min tréninku překvapil rychlostí svého Virginu VR-01 Timo Glock: 345 km/hod - ale se ztrátou 4,6 sec  (21. čas) za Hamiltonem. Ten na chvíli vyjel na dráhu, ale s poškozenou bočnicí (zřejmě o jeden z obrubníků) svého předního křídla musel hned zpátky k mechanikům. Do první šikany nedobrzdil Nico Rosberg, jenž jezdil o vteřinu pomaleji než Brit.

Pořadí po 60 minutách:
1. Hamilton  1:23,154
2. Button        +0,056
3. Massa        +0,135
4. Alonso       + 0,771
5. Vettel        + 0,801
6. Kubica       + 0,379
7. Rosberg     + 1,000
8. Sutil          + 1,027
9. Webber      + 1,138

Felipe Massa se po hodince dále zlepšil, kolo zvládl za 1:23,061 min, rychleji než McLarenu. Sennu potkali další problémy, jeho HRT mechanici opět tlačili boxovou uličkou zpět.

Mclaren_no_fduct
McLaren letos poprvé bez F-kanálu

Vettel šel 20 min před koncem do čela, jako první zvládl kolo za méně než 83 vteřin: 1:22,839 min. Red Bully zde zas tak zle, nevypadají, jak vykládal před cestou do Itálie Christian Horner. Massa si prožil svou horkou chvilku, když vylétl v Parabolice a jen tak tak, že minul bariéry a svůj vůz nerozbil. Byl však poškozen a odpoledne pro něj předčasně skončilo.

Webber způsobil vyvěšení žlutých vlajek, když jel mu náhle zpomalil kvůli poklesu tlaku vodního čerpadla na výjezdu z Lesmo 1. Škoda, protože zrovna dosáhl svého nejlepšího času v prvním sektoru.

S blížícím se závěrem piloti nasazovali měkčí sadu pneumatik ve snaze vyždímat maximum ze svých vozů. Nakonec první příčku obsadil sebastian Vettel před dvojicí Ferrari a McLarenu.


Počty kol ujetých druhém tréninku (vlevo) a celkem za dnešek (vpravo)

Maximální dosažené rychlosti na konci hlavní rovinky ve 2. tréninku: 1. Glock - 345 km/hod, 2. Di Grassi - 345, 3. Buemi - 342, 4. Hamilton - 341, 5. Liuzzi - 340, 6. Sutil - 340.

GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 5 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing1:22,839
2. 8 Fernando ALONSO espMarlboro Scudéria Ferrari+ 0,076
3. 7 Felipe MASSA braMarlboro Scudéria Ferrari+ 0,222
4. 2 Lewis HAMILTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,315
5. 1 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,371
6. 6 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,576
7. 9 Rubens BARRICHELLO braAT&T Williams F1 Team+ 0,869
8. 11 Robert KUBICA polRenault F1 Team+ 0,870
9. 10 Nico HÜLKENBERG deuAT&T Williams F1 Team+ 1,013
10. 4 Nico ROSBERG deuMercedes GP Petronas+ 1,018
11. 14 Adrian SUTIL deuKingfisher Force India F1 + 1,342
12. 15 Vitantonio LIUZZI itaKingfisher Force India F1 + 1,541
13. 12 Vitalij PETROV rusRenault F1 Team+ 1,568
14. 3 Michael SCHUMACHER deuMercedes GP Petronas+ 1,609
15. 16 Sebastien BUEMI cheScudéria Toro Rosso+ 1,678
16. 22 Pedro DE LA ROSA espBMW Sauber F1+ 1,708
17. 23 Kamuj KOBAJAŠI jpnBMW Sauber F1+ 1,946
18. 17 Jaime ALGUERSUARI espScudéria Toro Rosso+ 2,267
19. 18 Jarno TRULLI itaLotus Racing+ 3,365
20. 19 Heikki KOVALAINEN finLotus Racing+ 3,467
21. 25 Lucas DI GRASSI braVirgin Racing+ 3,792
22. 24 Timo GLOCK deuVirgin Racing+ 3,837
23. 21 Sakon JAMAMOTO jpnHispania Racing F1 Team+ 6,659
24. 21 Bruno SENNA braHispania Racing F1 Team-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Odpoledne vládl Vettel, zlepšilo se i Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

gp bahrajnu

Rubens Barrichello – Mezi minulostí a budoucností

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud