Přehled maximálních rychlostí - nejen na cílové rovince

Petr Hlawiczka, 31. července 2010, 18:50 Google+

HUNGARORING - PŘEHLED MAXIMÁLNÍCH RYCHLOSTÍ; Kdo dnes v kvalifikaci dosáhl nejvyšší rychlosti před zraky diváků na hlavní tribuně podél cílové rovinky? Jak rychle jezdili piloti v dalších částech tratě?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 01.08. 13:49) Napište svůj názor
Sutil, Adrian

Sutil, Adrian | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Nejprve si připomeňme rozložení okruhu a místa, na kterých byla snímaná rychlost, kterou se budeme dále zabývat. Údaje z první tabulky jsou čerpány z čidla na konci startovní rovinky těsně před brzdnou zónou první zatáčky.

Ve druhé tabulce vycházím z rychlostí, které byly získány na rozhraní jednotlivých sektorů. Ve sloupci "Sektor 1" tedy z konce prvního sektoru před velmi rychlou čtvrtou zatáčkou, ve sloupci "Sektor 2" jsou uvedeny naměřené rychlosti za zatáčkou číslo 11, kterou projíždějí piloti téměř na plný plyn - pouze na zlomek vteřiny v nájezdu do ní sundávají nohu z plynu, vůbec nebrzdí. Tento sloupec leccos napovídá o účinnosti aerodynamiky jednotlivých monopostů. V posledním sloupci jsou uvedeny hodnoty z čidla, které je umístěno na cílové čáře.


Mapka okruhu, zdroj: Formula1.com

Nejvyšší rychlost dnes byla naměřena ve druhé části kvalifikace Vitantoniu Liuzzimu s Force Indií, druhý byl jeho týmový kolega Adrian Sutil. Force India je známá svou aerodynamickou efektivitou, jejich monopost VJM03 žel nedokáže vytvářet tak vysoký přítlak jako například Red Bull RB6. Tyto dvě věci jsou tradiční silnou i slabou stránkou vozu indické stáje. Jejich čas přijde ve Spa a na Monze, kde budou bojovat o mnohem vyšší příčky - vzpomeňte na loňský rok, jak Giancarlo Fisichella s vozem VJM02 ve Spa proháněl Kimi Räikkönena na Ferrari a nakonec tam získal stříbro.

Red Bully jsou zde poměrně nízko - Mark Webber dokonce poslední, což na Hungaroringu nevadí. Důležitý je zde přítlak, a v tom rakouský tým exceluje, jak si ukážeme dále.


Tabulka č. 1 - Maximální rychlosti na konci cílové rovinky (speed trap)

Z následující tabulky jsou zajímavé zejména výše zmíněné hodnoty ze druhého sektoru: kdo je rychlý zde, má nejvyšší přítlak a dosahuje zde nejrychlejších kol. Nejlepší zde byly Red Bully (1. Vettel, 2. Webber) a hned po nich obě Ferrari (3. Alonso, 4. Massa).

Rychlejší než Hamiltonův McLaren (8.) zde byli i Rosberg (5.), De la Rosa (6.) a Barrichello (7.). Překvapil mě Španělův Sauber - kdyby to tým nepokazil Kobajašimu tím, že ho vyslali ve druhé jízdě opět na tvrdší směsi, dost možná by se Japonec dostal až do finále.


Tabulka č. 2 - Rychlosti naměřené na konci jednotlivých sektorů

Tabulka je seřazena dle průměrného pořadí dle dosahovaných rychlostí na konci jednotlivých sektorů. Na špici jsou sice oba McLareny, na Red Bull a Ferrari jejich monopost přesto v přítlaku trochu ztrácí. Ve Wokingu budou muset ještě zapracovat na optimalizaci nové podlahy a aerodynamice, okruh ve Spa a v Monze by jim měl nicméně vyhovovat mnohem více.

Je obdivuhodné, jakého pokroku dosáhlo Ferrari během velmi krátké doby (Valencie, Silverstone - byť to ve výsledcích vidět nebylo). Red Bull si dále drží vysoký standard, ale sami jeho představitelé přiznali, že Maďarsko spolu s Barcelonou mělo patřit k okruhům, které jejich vozu budou maximálně vyhovovat. Jsou zde táhlé zatáčky, většinou pomalejší až středně rychlé, z nichž mají excelentní výjezdy.

Vytisknout

Diskuze: Přehled maximálních rychlostí - nejen na cílové rovince

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 01.08.2010 13:49 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Start závodu v Barceloně

GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska po penalizaci Gaslyho

George Russell byl jedním z účastníků dramatického momentu

Vypadáme poněkud "hloupě", zhodnotil Wolff vzájemný incident svých jezdců

Lando Norris s přebarveným McLarenem MCL60

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Norris v úžasu

Max Verstappen s Red Bullem

V kvalifikaci nejrychlejší Verstappen, Leclerc předposlední

Max Verstappen se zlatou medialí za vítězství v závodě v Monaku

V neobyčejném tréninku nejrychlejší Red Bully

Fernando Alonso gratuluje Maxovi Verstappenovi k vítězství po závodě Monaku

Také druhý trénink opanoval Verstappen. Alonso v závěsu

Max Verstappen v závodě v ulicích Monaka

Na úvod v Barceloně nejrychlejší Verstappen

Španělská trať se v závěrečné pasáži vrací do historie

Úprava barcelonské trati slibuje více soubojů

Esteban Ocon v ulicích Monaka

Výkon v Monaku nás překvapil, přiznává Alpine. "V Barceloně porazíme Mercedes i Ferrari," věří

Rob Marshall

McLaren zbrojí. Zlákal top inženýra Red Bullu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Webber - Vettel

Prohlášení pilotů po kvalifikaci na Hungaroringu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se po chybě v Monaku Leclercovi omlouvá

  2. GP MONAKA: Verstappen ovládl proměnlivý závod, Ferrari nadále klesá

  3. Také druhý trénink opanoval Verstappen. Alonso v závěsu

  4. McLaren zbrojí. Zlákal top inženýra Red Bullu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Norris v úžasu

  6. "Trať byla z 99% suchá, když jsem zajel do boxů." Alonso lituje promarněné šance na vítězství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud