Přehled maximálních rychlostí - nejen na cílové rovince

Petr Hlawiczka, 31. července 2010, 18:50 Google+

HUNGARORING - PŘEHLED MAXIMÁLNÍCH RYCHLOSTÍ; Kdo dnes v kvalifikaci dosáhl nejvyšší rychlosti před zraky diváků na hlavní tribuně podél cílové rovinky? Jak rychle jezdili piloti v dalších částech tratě?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 01.08. 13:49) Napište svůj názor
Sutil, Adrian

Sutil, Adrian | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Nejprve si připomeňme rozložení okruhu a místa, na kterých byla snímaná rychlost, kterou se budeme dále zabývat. Údaje z první tabulky jsou čerpány z čidla na konci startovní rovinky těsně před brzdnou zónou první zatáčky.

Ve druhé tabulce vycházím z rychlostí, které byly získány na rozhraní jednotlivých sektorů. Ve sloupci "Sektor 1" tedy z konce prvního sektoru před velmi rychlou čtvrtou zatáčkou, ve sloupci "Sektor 2" jsou uvedeny naměřené rychlosti za zatáčkou číslo 11, kterou projíždějí piloti téměř na plný plyn - pouze na zlomek vteřiny v nájezdu do ní sundávají nohu z plynu, vůbec nebrzdí. Tento sloupec leccos napovídá o účinnosti aerodynamiky jednotlivých monopostů. V posledním sloupci jsou uvedeny hodnoty z čidla, které je umístěno na cílové čáře.


Mapka okruhu, zdroj: Formula1.com

Nejvyšší rychlost dnes byla naměřena ve druhé části kvalifikace Vitantoniu Liuzzimu s Force Indií, druhý byl jeho týmový kolega Adrian Sutil. Force India je známá svou aerodynamickou efektivitou, jejich monopost VJM03 žel nedokáže vytvářet tak vysoký přítlak jako například Red Bull RB6. Tyto dvě věci jsou tradiční silnou i slabou stránkou vozu indické stáje. Jejich čas přijde ve Spa a na Monze, kde budou bojovat o mnohem vyšší příčky - vzpomeňte na loňský rok, jak Giancarlo Fisichella s vozem VJM02 ve Spa proháněl Kimi Räikkönena na Ferrari a nakonec tam získal stříbro.

Red Bully jsou zde poměrně nízko - Mark Webber dokonce poslední, což na Hungaroringu nevadí. Důležitý je zde přítlak, a v tom rakouský tým exceluje, jak si ukážeme dále.


Tabulka č. 1 - Maximální rychlosti na konci cílové rovinky (speed trap)

Z následující tabulky jsou zajímavé zejména výše zmíněné hodnoty ze druhého sektoru: kdo je rychlý zde, má nejvyšší přítlak a dosahuje zde nejrychlejších kol. Nejlepší zde byly Red Bully (1. Vettel, 2. Webber) a hned po nich obě Ferrari (3. Alonso, 4. Massa).

Rychlejší než Hamiltonův McLaren (8.) zde byli i Rosberg (5.), De la Rosa (6.) a Barrichello (7.). Překvapil mě Španělův Sauber - kdyby to tým nepokazil Kobajašimu tím, že ho vyslali ve druhé jízdě opět na tvrdší směsi, dost možná by se Japonec dostal až do finále.


Tabulka č. 2 - Rychlosti naměřené na konci jednotlivých sektorů

Tabulka je seřazena dle průměrného pořadí dle dosahovaných rychlostí na konci jednotlivých sektorů. Na špici jsou sice oba McLareny, na Red Bull a Ferrari jejich monopost přesto v přítlaku trochu ztrácí. Ve Wokingu budou muset ještě zapracovat na optimalizaci nové podlahy a aerodynamice, okruh ve Spa a v Monze by jim měl nicméně vyhovovat mnohem více.

Je obdivuhodné, jakého pokroku dosáhlo Ferrari během velmi krátké doby (Valencie, Silverstone - byť to ve výsledcích vidět nebylo). Red Bull si dále drží vysoký standard, ale sami jeho představitelé přiznali, že Maďarsko spolu s Barcelonou mělo patřit k okruhům, které jejich vozu budou maximálně vyhovovat. Jsou zde táhlé zatáčky, většinou pomalejší až středně rychlé, z nichž mají excelentní výjezdy.

Vytisknout

Diskuze: Přehled maximálních rychlostí - nejen na cílové rovince

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 01.08.2010 13:49 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Webber - Vettel

Prohlášení pilotů po kvalifikaci na Hungaroringu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  6. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud