Do druhého tréninku se počasí nad Hockenheimem umoudřilo. Přeháňka, která se před ním prohnala kolem, zanechala mokrou trať. Přesto si na začátku nasadili pneumatiky pro suché podmínky, i když jihozápadně od Hockenheimu pršelo a prudký déšť se mohl během odpoledne vrátit.
Ráno všichni použili jak mokré, tak přechodné pneumatiky, proto se budou snažit ušetřit další sady, kdyby horší počasí pokračovalo i v dalších dnech. Týmy chtěly využít suchý začátek pro otestování super-měkké a tvrdé směsi. Začínalo se na té tvrdší s větším množstvím paliva, což bylo důležité zejména pro McLaren, který potřeboval vyhodnotit fungování nových výfuků a difuzoru.
Jako první z boxů vyrazil Kamuj Kobajaši na Sauberu, následovaný Alguersuarim, Jamamotem a Hülkenbergem. Postupně k instalačním kolům vyráželi další a další piloti. Aktivita na počátku byla vysoká, každý chtěl co nejvíce využít suchou trať před blížící se přeháňkou.
Mechanici usilovně pracovali na opravě Hamiltonova monopostu
Pouze Hamilton na začátku vysedával v boxech - musel čekal na opravení svého vozu, který dopoledne rozbil. Náraz dle jeho slov následoval po přeřazení ze 3. na 4. rychlostní stupeň, při kterém se mu hodně protočily kola a vůz šel do přetáčivého smyku.
Vůz byl poškozen, mechanici museli krom spoilerů a závěsů měnit celou podlahu - problém totiž byl ten, že Hamilton při nárazu poškodily všechny čtyři rohy auta. Přišel kvůli toho o téměř 80 min druhého tréninku, což byla pro McLaren velká rána s ohledem na potřebu sesbírat co nejvíce dat při jízdě s novými výfuky.
V garáži Red Bullu mezitím vyměnili motor na voze Sebastiana Vettela. Dle týmu se jednalo o plánovanou výměnu. Sebastian krom agregátu změnil opět design své helmy: po Silverstone, kde si na černý podklad nechal vypsat stříbrným písmem jména svých mechaniků, je horní strana nyní vyvedena v červené barvě.
Vettelovy problémy
Příčinou tolika smyků v prvním tréninku byl dle Di Grassiho nový asfalt: některé zatáčky nebyly přeasfaltovány celé, ale třeba jen od poloviny, což způsobovalo rozdíly v přilnavosti.
První měřené časy jsme tak mohli zaznamenávat již po 4 minutách od zahájení odpolední části: Kobajaši - 1:32,305; Schumacher - 1:31,920; De la Rosa - 1:27,395 min. Piloti od počátku jezdily na suchých pneumatikách, tvrdší směsi
Sutilovy problémy při prudkém brzdění do vlásenky
Na novém asfaltu však stále bylo mokro již jen místy, což bylo vidět zvláště při brzdění do vlásenky (zatáčka č. 6) - Sutil se zde po 10 min ocitl mimo trať. Trocha vody bylo ještě v zatáčkách č. 8 a 10, jinak si Schumacher stav trati pochvaloval, stejně jako Sutil, jenž byl od počátku spokojen i s vyvážení svého monopostu.
Po 25 minutách se přihnal lehký déšť, který po čtvrthodince naštěstí ustál. Pořadí bylo tou dobou následující:
1. Alonso (1:18,307 min)
2. Massa (+ 0,453 sec)
3. Schumacher (+ 0,484)
4. Button (+ 0,526)
5. Sutil (+ 0,724)
6. Hülkenberg (+ 0,737)
7. Kubica (+ 1,172)
8. Barrichello (+ 1,178)
9. Buemi (+ 1,220)
10. Petrov (+ 1,379)
Rosberg si půlhodiny po zahájení odpoledního tréninku poškodil přední křídlo o kužel na vnitřní straně zatáčky č. 1, přičemž přišel o bočnici a předního křídla mu muselo být vyměněno.
Rosberg poté, co trefil kužel v první zatáčce okruhu
V polovině druhého tréninku přestalo pršet, dráha osychala a opět zrychlovala. Využil toho Mark Webber se svým Red Bullem, který o 0,7 vteřiny pokořil Alonsův čas - 1:17,409 min. Se Španělem se chvíli přetahovali o lepší čas a posouvali laťku stále výše: Australan ve svém 18. kole na 1:16,585 min.
Piloti začínali hledat limity svých vozů a v časomíře se to fialovými čísly jenom hemžilo. Velmi rychle jezdila obě Ferrari - Felipe Massa za svým kolegou zaostával pouze o 25 tisícin vteřiny. Alonso pak ale opět zabral, kolo ujel za 1:16,265 a šel znovu do vedení, Felipe si také o něco polepšil: 1:16,438 min. Oba své nejrychelší časy zajížděli na super-měkké směsi, na které ve druhé polovině přezula většina pilotů.
Hodina pryč a na Hamiltonově McLarenu se pořád pracuje, mechanici závodí s časem
Pořadí půl hodiny před koncem:
1. Alonso (1:16,265 min)
2. Vettel (+ 0,029 sec)
3. Massa (+ 0,173)
4. Webber (+ 0,320)
5. Rosberg (+ 0,562)
6. Schumacher (+ 0,706)
7. Kubica (+ 0,744)
8. Barrichello (+ 0,791)
9. Hülkenberg (+ 0,939)
10. Petrov (+ 1,282)
Týmy po velmi rychlých časech ke konci odpoledni části natankovaly větší množství paliva a zaměřily se na delší výjezdy. Ferrari pro tyto účely použilo super-měkkou, aby zjistili, kolik toho vydrží během závodu.
Dvacet minut před koncem to vzal přes trávu i Schumacher. Byť bez viditelného poškození pokračoval, tak do rádia hlásil, že se zádi jeho monopostu něco není v pořádku, proto zamířil k inspekci do boxů.
Třináct minut před koncem mechanici konečně nastartovali Hamiltonův McLaren a britský pilot odpoledne vůbec poprvé vyjel na trať. Jeho první měřené kolo mělo hodnotu: 1:19,528, druhé: 1:17,808 min.
Počty ujetých kol odpoledne (vlevo) a celkem za dnešní den (vpravo)
Z nováčků si vedl velmi dobře Virgin, který se jako první dostal pod hranici 80 vteřin. Nevedlo se příliš Lotusu - Jarno Trulli zůstal 5 min před koncem stát ve vlásence.
Na rovinkách dosáhl nejvyšší rychlost Liuzzi - 316 km/hod, 2. Sutil - 313, 3. Hamilton - 313, 4. Kobajaši - 312, 5. Button - 312, 6. Vettel - 311, 7. Webber - 309 a 8. De la Rosa - 308.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 8 | Fernando ALONSO | esp | Marlboro Scudéria Ferrari | 1:16,265 |
2. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,029 |
3. | 7 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | + 0,173 |
4. | 6 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,320 |
5. | 4 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas | + 0,562 |
6. | 3 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas | + 0,706 |
7. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,739 |
8. | 11 | Robert KUBICA | pol | Renault F1 Team | + 0,744 |
9. | 9 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 0,791 |
10. | 10 | Nico HÜLKENBERG | deu | AT&T Williams F1 Team | + 0,939 |
11. | 23 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | BMW Sauber F1 | + 1,099 |
12. | 12 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 1,282 |
13. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | BMW Sauber F1 | + 1,308 |
14. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | + 1,436 |
15. | 1 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,474 |
16. | 15 | Vitantonio LIUZZI | ita | Kingfisher Force India F1 | + 1,606 |
17. | 16 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | + 1,882 |
18. | 17 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | +3,062 |
19. | 24 | Timo GLOCK | deu | Virgin Racing | + 3,288 |
20. | 18 | Jarno TRULLI | ita | Lotus Racing | + 3,743 |
21. | 25 | Lucas DI GRASSI | bra | Virgin Racing | + 3,841 |
22. | 19 | Heikki KOVALAINEN | fin | Lotus Racing | + 4,112 |
23. | 21 | Bruno SENNA | bra | Hispania Racing F1 Team | + 5,723 |
24. | T | Sakon JAMAMOTO | jpn | Hispania Racing F1 Team | + 6,801 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ