RED BULL
Sebastian Vettel, 1.
Nejsem překvapený, protože o tohle jsem se snažil. Rozhodně to ale nebylo lehké. První část kvalifikace byla snadná, druhá byla trochu moc pomalá. Do třetí části jsme tedy s autem nic nedělali.
Byl jsem ve druhé části dost přetáčivý, snažil jsem se to vyvážit tím, co mohu udělat z kokpitu a být trochu konzervativnější, samozřejmě ale také musíte tlačit. Pokusil jsem se jezdit plynule -a vyšlo to.
Je to tu úžasné, ty zatáčky, jejich kombinace, porovnání s ostatními okruhy...první sektor, Copse, Maggotts, Becketts....naše auto tu pracuje dobře, takže si ještě užijete. Ono je rychlé všude! Naše auto zbožňuje zatáčky, kde je potřeba přítlak. V porovnání s loňskou sezónou jsme udělali velký krok dopředu.
Mark Webber, 2.
Myslím, že tým je s dnešním výsledkem spokojený. Já bych radši startoval ze třetího místa, protože jak víme, druhé místo na roštu je většinou k h***u. Kdyby se chtěl Fernando vyměnit, můžeme to zkusit.
Christian Horner, šéf týmu
Oba piloti byli excelentní, nebylo mezi nimi možné vybírat. Jezdci byli hodně těsně k sobě ve všech třech částech kvalifikace, každý z nich byl lepší v jiné části okruhu. Po problému z dnešního tréninku jsme měli jen jedno nové křídlo do kvalifikace, které Adrian nadšeně chtěl. Ne že by bylo vyloženě rychlejší, ale nabízelo nové možnosti. Proto bylo na mě, abych se rozhodl, které auto ho dostane. Taková situace není ideální a často se to nestává. Dostal ho Sebastian s ohledem na pozici v poháru jezdců, jeho výkony ve třetím tréninku a zpětnou vazbu pilotů na různá křídla. Nakonec to byl skvělý týmový výkon před očima tolika lidí z továrny, která je odsud jen dvacet minut.
FERRARI
Fernando Alonso, 3.
Myslím, že jsme ve Valencii auto vylepšili. Cítíme se teď lépe a máme i lepší výsledky. V Kanadě a Valencii jsme měli dobré závody, ale nezískali jsme body, po jakých jsme toužili. Tady jsme silní, konkurenceschopní a snad zítra získáme pěkné umístění.
Dva předešlé okruhy nebyly tak výhodné pro auta Red Bullu, cítili jsme příležitost s nimi bojovat. Tady, s vysokorychlostními zatáčkami, víme, že Red Bull je nejsilnější, favorizovaný. Čekali jsme těžké souboje s Renaultem, McLarenem a Mercedesem. Když se podíváte na kvalifikační časy, je to dost těsné. McLareny jsou blízko a Renault s Rosbergem taky.
Ve svém posledním kole jsem se dostal do provozu, myslím, že to přede mnou mohl být Michael, ale ani s čistou tratí před sebou bych si nevylepšil pozici.
Felipe Massa, 7.
Jsem spokojený s výkonem svého vozu, který byl dnes konkurenceschopný. Bohužel jsem pořád bojoval s přilnavostí čerstvých pneumatik po vyjetí z boxů, nejvíc to bylo viditelné ve třetí části kvalifikace. Dalo by se říct, že jsme tu viděli stejnou situaci, jako v Melbourne a Barceloně. Škoda, mohl jsem mít lepší výsledek.
Zůstávám však do závodu sebejistý. Včera jsme s těžkým nákladem paliva měli dobré tempo, zítra to snad bude ještě lepší. Přes úpravy podle mě trať nenabízí moc míst k předjíždění, uvidíme, co se dá dělat.
Stefano Domenicali, šéf týmu
S dnešním výsledkem můžeme být spokojeni. Fernando měl skvělou kvalifikaci, vytěžil veškerý potenciál auta. Škoda Felipeho, mohl skončit výš, pořád má ale naději na dobrý závod. Náš cíl pro zítřek je jednoznačný - dokončit na pódiu. Startujeme za Red Bully, které vypadají nedotknutelně, v sezóně jsme však už několikrát viděli, že naše vozy jsou v závodě lepší než v kvalifikaci.
MCLAREN
Lewis Hamilton, 4.
Čtvrté místo je....mám z něj takovou radost, tomu byste nevěřili! Jsem na svůj tým moc pyšný, protože jsme celý rok tvrdě pracovali, ale v posledních týmech se snažili ještě víc než kdy předtím, abychom měli nové díly. Je to vylepšení, jen jsme ještě nebyli schopní s ním pracovat. Bohužel jsme je museli v noci sundat. Věděli jsme, že toho máme ještě příliš před sebou.
Musím říct, že pro mě to bylo nejlepší kolo, jaké jsem kdy zajel. Určitě je to díky všem fanouškům, které tu máme. Podpora, jakou máte podél trati, se nepodobá ničemu jinému. Britští fanoušci jsou zatím ti nejlepší.
Jenson Button, 14.
Dnes ráno bylo auto opravdu dobré. Osobně si myslím, že se muselo něco stát, protože odpoledne bylo neřiditelné od chvíle, co jsem do něj naskočil. Hodně jsem tomu ubral na předku, pět nebo šest otočení, což je asi jeden a půl procenta. To je špatně. Měli jsme tenhle problém v pátek, kde jsme museli sundávat přední křídlo kvůli vyvážení.
Ráno bylo auto opravdu dobré, máme nové přední křídlo, které dobře pracuje, pak se ale něco pokazilo. Ráno jsem byl s autem spokojený, ačkoli jsme neměli moc zkušenosti s novým nastavením.
MERCEDES
Nico Rosberg, 5.
Jsem velmi potěšen pátým místem, ukazuje to velký skok kupředu oproti minulému závodu ve Valencii. Je to pozitivní krok a je pro nás důležité vědět, že opravdu chápeme, jaké problémy jsme měli a jak efektivně můžeme otočit naši sitaci. Každý v továrně pracuje velmi tvrdě, to nám dává šanci do zítřejšího domácího závodu. Moje kolo bylo dnes dobré a je příjemné být zpět v boji o přední pozice. Těším se na závod a pokud se mi podaří dobře odstartovat, očekáváme silný výsledek.
Michael Schumacher, 10.
Jsem dnešní kvalifikací zklamaný, protože jsem nebyl schopný zajet dobré kolo ve třetí části. Po druhé části, která byla velmi dobrá, jsem nebyl schopný maximalizovat svůj výkon a přirozeně jsem nešťastný ze své pozice na roštu. V prvním rychlém kole jsem udělal malou chybu, takže jsem zpomalil, abych dal pneumatikám šanci pracovat v dalším kole. Ale to už nebylo moc dobré a také jsem na to moc tlačil, a udělal tím několik chyb. Nyní budu muset o to více pracovat na zítřejším závodě, který bude náročný z místa, kde budu starovat, když je předjíždění téměř nemožné.
RENAULT
Robert Kubica, 6.
Zatím to není nejjednodušší víkend, bojujeme s celkovým výkonem vozu. Spoustu věcí jsme změnili, ale je těžké dát to všechno dohromady. Zdálo se být skvělým výsledkem už jen dostat se do poslední části kvalifikace, takže mám z šestého místa velkou radost a jsem spokojený s časem na kolo. Navíc se mi v prvním kole poslední jízdy málem povedlo v první zatáčce ztratit kontrolu nad vozem ve 270 kilometrové rychlosti!
Vitalij Petrov, 15. (změna pořadí po penalizacích)
Na začátku vypadalo všechno dobře, čas na kolo i rychlost jsem měl. Po první jízdě ve druhé části mi v pit lane odešel motor a mechanici odvedli skvělou práci, aby mě ještě před vypršením času dostali na trať. V posledním kole jsem ale nezahřál pneumatiky, musím se podívat na svoje data.
Eric Boullier, šéf týmu
Z dnešní kvalifikace máme smíšené dojmy. Robert jel úchvatně a zapsal si na poslední sadě pneumatik perfektní kolo, které mu vyneslo excelentní šesté místo. Znovu se můžeme radovat z toho, že jsme před jedním Ferrari a jedním Mercedesem.
Vitalijova kvalifikace byla komplikovanější, měl potíže s nasáváním paliva na konci první jízdy ve druhé části kvalifikace. Kvůli tomu mu zhasl motor a po zbytek části byl pod tlakem. Jeho výsledek nebyl takový, jaký jsme čekali, především po skvělém kole z první části a rychlosti, jakou o víkendu dokázal. Doufám, že zítra předvede dobré závodní tempo a získá nějaké pozice.
WILLIAMS
Rubens Barrichello, 8.
Dostat se do první osmičky je dobrý výsledek pro tým. Pořád se musíme zlepšovat, ale dnešní výsledek je zadostiučinění a snad tím nejlepším, v jaký jsme mohli doufat. Snad se zítra dostaneme mezi nejlepších šest. Mezery jsou dost těsné a v průběhu kola není moc příležitostí k předjíždění, takže to bude bitva. Nové díly pracují dobře, ale potřebují víc vývoje, pokud se máme posunout ve startovním poli.
Nico Hülkenberg, 13.
Doprava mi dnes skutečně zkazila kvalifikaci. Když jsem v měřeném kole ve druhé části najížděl do první zatáčky, Liuzzi vyjel z boxové uličky pod modrými vlajkami, ale neuhnul se mi. To mi zničilo kolo v začátku, protože jsem ho nepředjel. Také jsem měl potíže s autem. Nevím proč, podíváme se na to s inženýry.
Sam Michael, technický ředitel
Pro Rubense to byla dobrá kvalifikace. Je škoda, že se Nico nedostal do třetí části. Všechny nové díly zvedly výkon auta, ale jako obvykle musíme pracovat na autě jako celku.
SAUBER
Pedro de la Rosa, 9.
Dnes jsem opravdu šťastný muž. Nebyla to jen moje letošní nejlepší kvalifikace, ale i sobota, protože auto bylo dobré i v dopoledním tréninku. V pátečních trénincích jsme se hodně dozvěděli, udělali spoustu aerodynamických i mechanických změn. Můj vůz je teď velmi konzistentní. Před víkendem jsme si říkali, že bychom tady mohli být díky vysokorychlostním rovinkám celkem rychlí a je to tak. Je příjemné splnit očekávání.
Kamuj Kobajaši, 12.
Celkově se výkon auta určitě zlepšil, ale dnes pro mě bylo extrémně těžké dát dohromady dobré kolo. Povedla se mi jedna zatáčka, ale další jsem zkazil. Někdy jsem měl přilnavost, někdy ne. Bojoval jsem s nevyrovnaností.
Peter Sauber, majitel týmu
Letos poprvé byly naše časy v kvalifikaci konkurenceschopné a to je rozhodně příjemné.
FORCE INDIA
Adrian Sutil, 11.
Tenhle víkend máme dobré auto, ale dnes jsme měli trochu problémy s přilnavostí pneumatik, takže výsledek je trochu zklamání. V první části kvalifikace jsem dokázal zajet dobrý čas na tvrdých pneumatikách a zdálo se, že si zajistím pěkné místo na roštu, ale ve druhé části jsem už nezajel dobré kolo, nemohl jsem jet rychleji. Musíme zjistit, proč jsme nedokázali jet rychleji na měkčí sadě. Není to ale konec světa, jedenácté místo je dobrá startovní pozice.
Vitantonio Liuzzi, 20. (změna pořadí po penalizacích)
Musíme zjistit, proč jsme v kvalifikaci nebyli dost rychlí. Věřili jsme, že se dokážeme s oběma vozy dostat do poslední části. V první části to šlo dobře, vyvážení bylo dobré v rychlých i pomalých zatáčkách. Bohužel jsem zajel jen jedno rychlé kolo při první jízdě a ve druhé se už nezlepšil. Myslím, že jsem měl na dvanáctou i lepší příčku, ale to se může stát. Budeme startovat z dvacátého místa kvůli penalizaci. Mysleli jsme si, že máme Nika udržet za sebou, nevěděli jsme, že jede měřené kolo.
Vidžaj Mallya, šéf týmu
Je škoda, že jsme nezískali lepší pozice před svými domácími diváky, ale neměli bychom být tak zklamaní. Jak jsme mohli vidět ve Valencii, stát se může všechno a pořád můžeme získat spoustu bodů. Ani jeden z jezdců nezajel ideální kolo, ale výkony z tréninků ukazují, že rychlost máme.
TORO ROSSO
Sebastien Buemi, 15. (změna pořadí po penalizacích)
První část kvalifikace šla dobře, ale jsem trochu nespokojený s druhou částí, protože jsem doufal v lepší výsledek, možná třinácté, čtrnácté místo. V posledním kole jsem si vybral tvrdší pneumatiky, což není ta ší cesta k tomu být rychlý, měli byste odvést tu největší práci na měkkčích, jenže dnes mi auto nedovolilo být na nich očividně rychlejší, takže jsme se dohodli přejít na tvrdší potom, jak dobrou práci odvedly v první části. Nyní se musíme podívat, jestli se dokážeme nějakou strategií posunout o pár míst dopředu v zítřejším závodě. Můžete cítit, jak se od rána zesiluje vítr, obzvláště v první zatáčce, ale to je stejné pro všechny. Myslím, že jsme z hlediska výkonu oproti ostatním ztratili, ale stále pracujeme na tom, abychom je dohnali.
Jaime Alguersuari, 16. (změna pořadí po penalizacích)
Celou dobu jsem měl velké problémy s provozem na trati a ve skutečnosti jsem zajel jen jedno čisté kolo. Je to škoda, jsem si jistý, že bez toho provozu bych se dostal do druhé části, rychlost auta byla dobrá, ale potom jsem už neměl dost paliva, abych zkusil zajet další kolo a nezbyl čas na natankování. Poslední tři kvalifikace mi moc nevyšly, ale uvidíme na jakou strategii přijdeme, abychom měli lepší odpoledne než dnes. Jsem klidný, protože tyto situace se teď stávají, a tak se musím těšit na budoucnost.
Giorgio Ascanelli, technický ředitel
Není moc co říct ohledně dnešní kvalifikace, jednoduše jsme nebyli dostatečně rychlí. Je to automobilem, jezdci udělali vše, co mohli. Očekával jsem, že tu nebudeme dost rychlí, a tak pracujeme na maximum. Nicméně doufáme, že přijde něco, co by nám v příštím jednom nebo ve dvou závodech mohlo pomoci, co by nám pomohlo k posunu dopředu. Měli jsme dva dobré závody v Kanadě a Valencii, i přesto, že jsme nestačili našim největším rivalům - na těch tratích jsou jezdci schopni něco změnit, ale tady to není možné.
LOTUS
Heikki Kovalainen, 18. (změna pořadí po penalizacích)
Jsem potěšen, protože jsem získal pozici, kterou jsem si vytyčil, ale přestože jsme nejrychlejší z nových týmů, není to moje nejlepší kvalifikace tohoto roku. Dnes to bylo docela náročné, vítr vál silněji než ve třetím tréninku a zjistil jsem, že vyvážení není takové, jako bylo ráno. I přesto jsme na dobré pozici pro zítřek. Auta s plnou nádrží jedou dobře, takže si myslím, že na tom budeme dobře.
Také bych chtěl říct, že i Jarno odvedl dobrou práci. Být o půl sekundu pomalejší je smůla, protože celý víkend je skvělý a doufám, že zítra přivezeme obě auta do cíle. To je náš hlavní cíl, tak uvidíme, co se stane.
Jarno Trulli, 21.
Abych byl upřímný, jsem s výsledkem spokojený. Podařilo se mi naučit okruh velmi rychle po problémech v pátek a v sobotu, kdy jsem byl na trati jen velmi krátce! Kvalifikace byla tou první příležitostí, kdy jsem jel s autem naplno. V třetím tréninku jsem měl problémy s hydraulikou, takže celkově jsem spokojený se svou pozicí, je lepší, než jsem očekával.
Mike Gascoyne, technický ředitel
Z kvalifikace mám smíšené pocity. Opět jsme měli nějaké mechanické problémy na Jarnově autě dnes ráno, což znamenalo jít do kvalifikace s autem, které mělo za sebou jen 12 kol za celý víkend na novém okruhu. Stál před ním těžký úkol a odvedl skvělou práci, když se dostal tak blízko k času svého týmového kolegy. Heikki měl problém s provozem v obou kolech, což byla škoda, mohl z auta dostat ještě o něco víc, kdyby zajel čisté kolo, ale dostal se před všechny ostatní z nových týmů, což je pozitivní.
VIRGIN
Timo Glock, 19. (změna pořadí po penalizacích)
Byl to docela těžký víkend. Měli jsme spoustu technických potíží během pátečních tréninků a já nebyl schopný dát dohromady pořádné nastavení. Dnes dopoledne jsem měl problém s plynovým pedálem, na měkčí směsi jsem nic nezajel. Do kvalifikace jsme tedy šli v podstatě naslepo co se nastavení týče. Nakonec jsem byl s autem docela spokojený, přestože není úplně vyladěné. Má dvě kvalifikační kola ale byla dost dobrá a jsem moc rád, že jsem i navzdory potížím před Lukasem. Také jsme blíž Lotusu, Jarna jsme porazili a od Heikkiho nás dělí asi dvě nebo tři desetiny. Pro tým je pozitivní a ukazuje se, že naše aerodynamická řešení fungují.
Lucas di Grassi, 22.
Od posledního závodu jsme auto hodně vylepšili. V kvalifikaci se mi nepodařilo dát dohromady ideální kolo, z auta se dá dostat víc.
HRT
Karun Chandhok, 23.
Měl jsem docela rozhozenou jízdu mezi spoustou aut, to je frustrující. V nejrychlejším kole první jízdy jsem ztratil okolo čtyř desetin. Při druhé jízdě jsem byl v dopravě při výjezdním kole a nedostal jsem pneumatiky do formy. Je to škoda, měli jsme potenciál jet nejméně o půl vteřiny rychleji.
Sakon Jamamoto, 24.
Včerejšek byl pro mě významný, vrátil jsem se zpátky do formule jedna v den svých narozenin. S kvalifikací jsem velmi spokojený, i když byla celkem těžká kvůli měnícím se větrným podmínkám. Mám tenhle okruh rád, je velmi náročný pro jezdce a nová úprava je také zajímavá. Očekávali jsme o něco rychlejší jízdu, ale vyvážení vozu se od dopoledne trochu změnilo. Musíme ho na zítra najít. Těším se na zítřejší závod, udělám, co bude v mých silách, abych dal týmu něco na oplátku.