Ačkoliv Alonso a Ferrari zuřili, že odkládáním trestu za nepovolené předjetí safety-caru Lewis Hamilton nepřišel o svou pozici, ostatní týmy nesouhlasí s tím, že by na rozhodnutí komisařů bylo něco špatného.
Dle šéfa Red Bullu Christiana Hornera události ve Valencii opět zvýraznily některé oblasti pravidel týkající se safety-caru, které by se daly vylepšit, nesouhlasí však s tím, že došlo k něčemu hanebnému: "Nemyslím si to. Pravidla ohledně safety-caru včera nehrála do karet Ferrari a McLaren byl možná trochu darebný v tom, jak se zachoval, ale byl za to potrestán. Nic je to zřejmě nestálo, ale tak se to nakonec vyvrbilo. Nemyslím si, že to bylo zmanipulované. FIA by se jen měla v budoucnu podívat na pravidla týkající se safety-caru."
Technický ředitel Lotusu Mike Gascoyne dodal: "Vždy, když začneme měnit pravidla, vždy když se něco změní, dojde na všechny možné varianty. Charlie [Whiting - ředitel závodu FIA] se snaží odvádět svou práci podle toho, jak to vidí a má to těžké, jako všichni. A tak došlo i k této situaci."
Hamilton před výjezdem safety-caru před Alonsem těsně vedl
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh nechápe, proč byl Alonso tak naštvaný, když Hamilton byl za svou chybu potrestán dle normální procedury FIA: "Podívejte se na samotný incident - bylo to velmi, velmi obtížné vyhnout se tomu, co se stalo - bylo to tam těsné. Situace vždy projednávají komisaři. Učiní rozhodnutí. Dle mých zkušeností se závoděním je to úplně normální, ale Fernando asi má jiné zkušenosti."
Alonso zůstává naštvaný, protože výjezd safety-caru mu zničil šanci stanout na pódiu: "Nevím, jaký by měl [Hamilton] dostat trest. Když vyjel safety-car, byl jsem metr za ním. Dojel druhý, já osmý. Respektoval jsem pravidla, on nikoliv. To je můj názor. Bylo to poprvé, co jsem viděl, že někdo předjel safety-car."