RED BULL
Sebastian Vettel, 1.
Dobrý výsledek. V několika posledních závodech jsme nebyli v sobotu dostatečně rychlí, proto jsem s dneškem spokojen. Okruhy v Kanadě a tady ve Valencii neměly našim vozům vyhovovat, tak je fajn, že jsme na pole position a naše konkurenceschopnost vypadá dobře. Nakonec to bylo velmi těsné v Q3.
Věděl jsem, že do posledního kola musím dát vše a povedlo se. Jsem velmi šťastný. Zatím byl víkend docela obtížný, přehodnotili jsme použití F-kanálu a některých dalších věcí a někteří mechanici spali sotva hodinu. F-kanál podle našeho zjištění nemá zatím velký vliv na naši celkovou rychlost, ale rozdíl zde je. Nevíme kolik přidává McLarenu, my se s ním učíme, každým kolem, každým výjezdem. Včera jsme moc spokojení nebyli, ale přes noc jsme učinili pokrok. Drobným laděním systému jsme zrychlili a odměnou je nám dnešní výsledek.
Mark Webber, 2.
Mohl jsem být o jedno místo lepší, ale dnes jsem nebyl dost rychlý. Nebudu hledat řadu důvodů, prostě jsem nebyl dost rychlý a Sebastian odvedl lepší práci. Druhé místo je ale dobré. Bylo by sice lepší stát zítra na pole, ale nemůže se to opakovat pořád.
Jsem šťastný, že přede mnou stojí Red Bull. Řekl bych, že tohle není pro nás nejlepší okruh, ale uvidíme, jak to zítra bude probíhat. Věřím v úspěšný závod. Určitě na nás budou soupeři tlačit, oni se chystají vyhrát šampionáty, je přirozené, že týmy s takovou minulostí tlačí tvrdě. McLarenu se podařilo vyhrát za sebou s double, ale je to férový boj.
MCLAREN
Lewis Hamilton, 3.
Jsem opravdu rád za to, kde jsem. Cítím, že mám tento víkend štěstí. Věděli jsme, že všichni přivezou upravené vozy a v trénincích jsme viděli, že jsme o něco pozadu, takže jsem byl ve svých očekáváních opatrný, tlačil jsem na to, ale nemyslel jsem si, že budeme tak vysoko.
Ve svém druhém letmém kole mi to šlo, pak jsem ale ve druhém sektoru v zatáčce č. 12 zablokoval zadní kola a později v tom kole znovu. Byl jsem si jistý, že se propadnu, byl jsem však překvapen, že jsem zůstal třetí.
Jenson Button, 7.
Do poslední zatáčky jsem byl na tom opravdu dobře, pak jsem ale udělal chybu. Jsem zklamaný z toho, že jsem tak nízko, protože na tomto okruhu se moc nedá předjíždět. Snad se mi povede start, jinak mi musí vyjít zastávky v boxech.
Zítra to podle mě bude určitě zajímavý závod, jak si budeme vést s pneumatikami – doufám, že se budou chovat lépe než v posledním závodě. Nemůžu si stěžovat na pozici, z níž startuji. Zastávky budou klíčové a samozřejmě první zatáčka, prvních několik kol bude klíčových pro umístění v závodě. Podáme co nejlepší výkon, abychom vyhráli.
Spokojená trojice po skončení dnešní kvalifikace
FERRARI
Fernando Alonso, 4.
S výsledkem jsem spokojený. Spousta týmu včetně Ferrari sem přivezla nové díly, proto je důležité, abychom ukázali, že jsme schopni bojovat o nejvyšší příčky.Podařilo se nám to. Nesmíte zapomenout, že bez úprav, které jsme nasadili na F10ku, bychom se zřejmě trápily vůbec s postupem do poslední části kvalifikace.
Zítra máme na to, abychom bojovali o pódium: bude důležité dobře odstartovat, zvolit správnou strategii a nedělat žádné chyby, protože zdi tady žádné chyby neodpouštějí.
Bude také samozřejmě důležitá spolehlivost, protože tato trať je na vozy náročná. Na tvrdších pneumatikách se naše auto zdá být konkurenceschopnější a jeho chování mi dodalo v letmém kole důvěru. Kdybychom však na této směsi odjeli poslední část kvalifikace, zřejmě by to poškodilo náš závod.
Felipe Massa, 5.
Dnes jsme měli dobré auto a potenciál na to získat lepší než páté místo. V první a druhé části kvalifikace jsem byl s ovládáním F10ky velmi spokojený, v poslední části jsem se ale nebyl schopen zlepšit, zejména kvůli provozu, protože jsem si nemohl správně připravit pneumatiky.
Je to škoda, protože jsem mohl zítra startovat ze třetího místa. Z pátého to bude náročnější bojovat o pódium, ale šanci na to stále máme. Úpravy vozu, které jsme sem přivezly, učinily náš vůz konkurenceschopnějším a splnily naše očekávání. Musíme v této cestě pokračovat i po zbytek sezóny.
RENAULT
Robert Kubica, 6.
Byla to hodně dobrá kvalifikace a auto bylo silné obzvlášť na tvrdších pneumatikách. Na měkčích se mnohem více hýbalo, takže bylo docela odlišné a nedařilo se nám dosáhnout dobrý čas, ale rozhodli jsme se, že bude lepší startovat do závodu na měkčích pneumatikách.
Ačkoliv jsem dopadl v prvních dvou částech kvalifikace lépe, tak konečný výsledek podle mě odráží naši skutečnou pozici. Nové úpravy vozu nám přinesly určité zisky, stále však potřebujeme pracovat na tom, abychom z nich dostali 100%, což doufám, že se nám v nadcházejících závodech podaří.
Vitalij Petrov, 10.
Je to fantastické se probojovat do poslední části, protože to bylo dnes velmi těsné. Žel v posledním kole jsem udělal nějaké chyby, možná jsem mohl stát na startovním roštu výše.
V závodě se může stát cokoliv, takže to zkusím: budu se starat o své pneumatiky a snažit se získat nějaké body. Tento víkend máme na voze spoustu nových dílů, musím tomu přizpůsobit svůj jízdní styl, cítím však velké zlepšení auta.
Alan Permane, hlavní závodní inženýr
Na měkčí směsi jsme očekávali více přilnavosti, ale nebyli jsme ji schopni využít, protože se auto obtížně ovládalo. Cítili jsme však, že bude třeba začít na měkčí směsi, abychom na ni nemuseli v závodě odjet mnoho kol.
WILLIAMS
Nico Hülkenberg, 8.
Dobrá sobota, nebyla to špatná kvalifikace. Nikdo nečekal, že budu dnes před Rubensem, protože byl po celý víkend rychlejší než já. Nějak se mi povedlo zajet v poslední části dobré kolo a porazit ho.
Rubens Barrichello, 9.
Byla to pro tým dobrá kvalifikace. Deváté místo je silnou startovní pozicí, ale mohl jsem stát ještě výše, nebýt problémů s brzdou při zahřívacím kole v poslední části.
Na zítřek se těším a s určitostí cítím, že můžeme dojet do cíle mezi šesti nejrychlejšími, protože vůz vypadá konkurenceschopně. Jsme docela spokojeni s vylepšeními, která jsme sem na tento víkend přivezli.
MERCEDES
Nico Rosberg, 12.
Je to velmi frustrující stát na roštu tak vzadu, ačkoliv mé kolo dnes bylo dobré. Z auta se nedalo vymačkat více výkonu. Měli jsme ráno pár problémů, proto jsme museli sáhnout po jistých kompromisech v našich nových úpravách, což učinilo ten rozdíl, který nás dělil od první desítky.
Není jednoduché pochopit, co se stalo, protože jsme doufali, že zde učiníme pokrok, jenže jsme z našich vylepšení nedostali to nejlepší a musíme rychle porozumět pneumatikám. Vůz bude v zítřejším závodě silnější, takže zůstáváme pozitivně naladěni. Uvidíme, co se stane.
Michael Schumacher, 15.
Rozhodly dvě věci. Zaprvé jsme měli obecný problém s pneumatikami, které nefungovaly – podobně jako v kanadě. Navíc jsem měl problémy s brzdami: permanentně se mi blokovalo pravé přední kolo, jako by nebyla pravá přední strana zatížená. Nechápu to, musíme tomu přijít na kloub. Bylo to velmi obtížné, když před námi byla takové překážka, kterou jsme museli překonávat.
Jsme samozřejmě zklamáni, přirozeně. Jsme bojovníci. Známe toto odvětví dostatečně dlouho na to, abychom věděli, že jste jednou nahoře a jednou dole, setkáváte se s tím, aniž byste někdy chápali proč.
Vůz jsme určitě vylepšili. Kluci tvrdě pracovali, a pracovali velmi dobře. To je jasné, protože když vůz natankujeme, vypadáme silně. Bylo to tak i v kanadě. Jenže to je houby platné, když se kvalifikujeme tak jako dnes a musíme startovat zezadu. Bude to zítra náročné odpoledne.
Ross Brawn
Tým a piloti dnes pracovali, jak jen nejlépe mohli, nemáme však momentálně potřebnou rychlost a nedaří se nám přimět pneumatiky správně pracovat, obzvlášť v kvalifikaci. Tlačíme ve vývoji vozu velmi tvrdě a někdy to s tím úsilím až přeženete. Musíme to zhodnotit a podívat se, jaké učiníme další kroky.
TORO ROSSO
Sebastien Buemi, 11.
Jedná se o můj nejlepší kvalifikační výsledek sezóny. Na jejím počátku jsem si nemyslel, že nám to půjde tak dobře, proto mám takovou radost.
Na druhou stranu jsem trochu klamaný, protože Barrichello byl v poslední zatáčce v mém závěrečném letmém kole přede mnou a opravdu mě zbrzdil. Byl ve svém pomalém kole, což mě stálo dvě desetiny, které by mě posunuly výše.
Abych byl upřímný, nevím, jak to že naše auto dnes tak dobře fungovalo, protože od Kanady jsme na něm nic nezměnili. Dokládá to, že tým odvádí dobrou práci.
Je to dobré začínat tak vysoko na startovním roštu, uprostřed pole, díky čemuž mám šanci na dobrý závod, i když se zde velmi obtížně předjíždí.
Jaime Alguersuari, 17.
Nevím, co se stalo, zdálo se, že mi nám odpoledne chyběla rychlost. Tlačil jsem na to, jak jen to šlo, ale rychlost scházela, musíme se proto podívat na data a pochopit, co se vlastně přihodilo.
Možná jsem měl příliš nízký tlak v pneumatikách a trápil jsem se obzvlášť na měkčí směsi. Možná jsem neměl správný cit pro brzdy, které jsou zde velmi důležité. Ať už to bylo ale cokoliv, byl jsem velmi pomalý.
Můj týmový kolega dnes odvedl lepší práci než já, budeme se tedy snažit a zlepšit to, abychom to dohnali v zítřejším závodě.
FORCE INDIA
Adrian Sutil, 13.
Dnes ráno byl vůz velmi rychlý a mohl jsem být agresivní na obou typech pneumatik. V rozhodující části Q2 jsem měl čistou trať, ale neměl jsem přilnavost. Proti dopolednímu tréninku to byl velký rozdíl, nemohl jsem dostat gumy do optimální formy.
Je to samozřejmě velké zklamání poté, co jsme vypadali ještě před kvalifikací velmi nadějně, na voze jsme toho moc nezměnili. Teď se budu soustředit na závod, loni se nám zde dařilo a v Kanadě jsme také ukázali v závodě slušnou rychlost.
Vitantonio Liuzzi, 14.
Ráno jsme byli opravdu rychlí a v Q1 to také nevypadalo zle, věřili jsme v dobrý výsledek. Ale odpoledne se teplota vyšplhala hodně vysoko, nějakých sedm nebo osm stupňů a to bylo zřejmě pro funkci pneumatik rozhodující. Oba jsme měli s Adrianem velké potíže s měkčími gumami a trápila nás nedotáčivost. Je to velká škoda, ale v závodě se pokusíme získat nějaké pozice a body.
SAUBER
Pedro de la Rosa, 16.
Šestnácté místo nevypadá zrovna skvěle, ale musím říct, že jsem spokojený s tím, co jsme udělali v kvalifikaci. V úvodní části naše výkonnost byla opravdu dobrá. Zlepšili jsme po tréninku auto a změny se rozhodně vyplatily. Hodně jsme se snažili a myslím, že jsme z našeho balíku dostali to nejlepší. Má svá omezení.
Myslím, že podmínky na trati svědčily spíše tvrdší směsi pneumatiky. Tvrdší byly opravdu dobré. Na měkčí sadě jsem postrádal přilnavost a hodně se mi to po dráze smýkalo.
Kamuj Kobajaši, 18.
Jsem velmi zklamaný z toho, že jsem v kvalifikaci vypadl tak brzy. Má první jízda na tvrdších pneumatikách byla OK, když jsme je ale vyměnili za měkčí, očekával jsem od nich ve druhé jízdě mnohem více, ale žádnou přilnavost navíc neposkytly. Blokoval jsem přední kola, čímž jsem si vydřel plošky. Proto jsem ve voze cítil vibrace a to mi zničilo mé druhé letmé kolo. Je to škoda.
James Key, Technický ředitel
Kvalifikace byla zklamáním, ale byli jsme neuvěřitelně blízko. Úroveň přilnavosti se zdála být docela nevyrovnaná a Kamuj se žel do druhé části kvalifikace nedostal. Vydřel si na předních pneumatikách plošky, a proto nemohl poskládat dohromady nejlepší časy v sektorech, což bylo dnes na měkčí sadě obtížné.
Pedro v úvodu odvedl dobrou práci, byl třináctý. Druhou část začal na tvrdších pneumatikách a pro druhý výjezd zvolil měkčí, ale znovu se potýkal s nedostatkem přilnavosti a problém byl i rozdíl ve vyvážení. Žel své kolo už nezlepšil, i když časy v jednotlivých sektorech opět vypovídají o něčem jiném. Ale svědčí to o tom, jak si tento víkend stojíme, musíme se proto zlepšit.
LOTUS
Jarno Trulli, 19.
Dnes se cítím o mnoho šťastnějším, věci se tento víkend vyvíjí daleko lépe, než tomu bylo v předcházejících závodech. Mám k dispozici zcela nové šasi a díky nulovým problémům jsem se stále mohl věnovat jeho nastavení. Ještě je potřeba odvést nějakou práci na brzdách, ale s dnešním výsledkem jsem spokojený. Ve srovnání s týmy před námi a za námi jsme učinili další krok, věřím, že zítra bude vše v pořádku.
Heikki Kovalainen, 20.
Dnešek byl pro mě trochu zklamáním. Necítil jsem se tak dobře jako včera, kdy jsem byl s vozem velmi spokojený. Dnes jsem s vozem trochu zápasil a opravdu jsem musel pořádně zabrat, abych zajel dobré časy. Ale je to v pořádku. Nedělám si přílišné starosti. Zítra na to znovu budu tlačit a zkusím dovést auto do cíle závodu.
Mike Gascoyne, technický ředitel
Jsem velmi potěšený s dnešní kvalifikací, celý tým podal velmi solidní úsilí. Aktuálně ztrácíme na nejrychlejší 2,5 vteřiny v úvodní části kvalifikace a v relativním porovnání se jednalo o náš nejlepší letošní výkon.
Opět jsme o něco odskočily soupeřům za námi, takže to celkově byl velmi dobrý výkon. Tým pokračuje v pokrocích. Nyní to budeme muset završit dojezdem obou vozů do cíle zítřejšího závodu.
Tony Fernandes, šéf týmu
Z dnešní kvalifikace máme několik dobrých závěrů. Celkem pohodlně jsme dokázali skončit před týmy Virgin a HRT a skvělé bylo slyšet od Trulliho, že je s novým šasi velmi spokojený a je tam ještě prostor pro zrychlení, snad se nám na to podaří zítra navázat.
VIRGIN
Lucas di Grassi, 21.
Jsem velmi šťastný, že jsem byl dnes nejrychlejší pilot Virginu. Je to můj první rok v F1 a v každé velké ceně se toho hodně naučím. Přibližoval jsem se časům Tima a držet krok s někým, kdo má takové schopnosti a zkušenosti, je dobrým měřítkem pokroku, který činím.
Váš kolega je vždy nejsnadnějším srovnáním, ale nesoupeříme spolu – společně pracujeme, abychom z Virginu učinili nejlepšího nováčka. Musíme odvést spoustu práce na tom, abychom auto a naši rychlost zlepšili, takže i když jsem s dnešním výsledkem spokojený, musíme se na to zaměřit.
Timo Glock, 22.
Žel dnes jsme učinili špatné rozhodnutí ohledně pneumatik. Mysleli jsme si, že to bude fungovat s měkčí směsí po provedení drobné změny v nastavení. Absolvoval jsem však jednu jízdu na tvrdší směsi a byla určitě mnohem rychlejší.
Naneštěstí jsem udělal chybu také v poslední zatáčce a ztratil jsem tam 0,5 vteřiny, jinak bych byl rychlejší než Lucas a blíže vozům Lotusu. Nyní se musíme podívat, jaké máme možnosti pro zítřejší závod.
HRT
Karun Chandhok, 23.
Mám velkou radost z toho, jak to dnes šlo. Během dnešního dopoledního tréninku jsme byli mnohem produktivnější, hodně jsme si hráli s elektronickým nastavením mého vozu, což bylo pro kvalifikaci užitečné. Mé nejrychlejší kolo bylo dost dobré – není zde úplně čisto, ale myslím, že jsem z vozu odpoledne dostal maximum.
Zítra se očekávají docela znovu docela vysoké teploty, bude to proto pro auta, pneumatiky a piloty těžký závod. Naše závodní rychlost je obecně dobrá, takže se na zítřejší dlouhý závod těším.
Bruno Senna, 24.
Byla to dnes obtížná kvalifikace, když se trať trochu zlepšila. Nepodařilo se mi poskládat dohromady dobré kolo a ztratil jsem hodně času. Žel na více jsem dnes dosáhnout nemohl. Zítra to ale bude dlouhý závod a doufám, že v něm odvedu lepší práci.