Ferrari, Renault a Mercedes strávily obědovou přestávku kontrolou zavěšení a zadní části vozu kvůli nových výfuků, které mají umístěné podobně jako Red Bull nízko u podlahy. Mercedes uvedl, že ve Valencii mají dokonce největší balík zlepšení v letošní sezóně. Nasadit nové výfuky na stávající monopost není zrovna triviální záležitost, protože dochází ke změně proudění vzduchu a chování plynů může být nevyzpytatelné , tréninky jsou pro ně proto učebním procesem.
Button přes varování Hornera, aby si týmy od nového řešení moc neslibovali, prohlásil, že od změny výfuků čeká velké věci.
Mezitím své tréninky odjely i vozy GP2, mezi nimiž byl nejrychlejší Sergio Perez s časem 1:46,670 min. Dosáhl tedy rychlejšího času, než krátce předtím některé vozy Lotusu, Virginu či HRT. A když jsme už u GP2: Pastor Maldonado se u oběda novinářům chvástal, že ho příští rok díky pomoci Huga Chavéze můžou očekávat v F1.
Piloti si sice stěžovali na rychlé opotřebení a drolení pneumatik. Například di Resta prohlásil, že vydřeli pouze jedno a půl kola a že s tak velkým opotřebením se letos ještě nesetkal. Přestože Bridgestone do Španělska dovezl stejné směsi jako do Kanady (super-měkkou a střední), k podobnému vzrušení během závodu jako v Montrealu díky pneumatikám vyšším teplotám zřejmě nedojde.
Odpoledne se konečně dočkají jízd ve svých vozech Adrian Sutil a Karun Chandhok, kteří dopoledne přenechali své vozy testovacím pilotům Paulu Di Restovi a Christianu Klienovi.
Počasí ve Valencii bylo výborné: teplota vzduchu dosahovala 27 °C, trať 44 °C. Hezky by mělo být po celý víkend, počasí zřejmě zdejší tradičně nudný závod nezpestří.
Force India přivezla do Valencie nový motorhome
Prvními a nejrychlejšími v úvodu byla obě Ferrari. Fernando Alonso zajel úvodní kolo za 1:40,850 min, Massa jen o desetinku pomaleji. Třetí byl Petrov s vteřinovým odstupem. Pak se ve vedení přetahovaly chvíli s McLareny na čerstvé směsi, Scuderia ovšem stále měla navrch. Pro zajímavost uvádím nejrychlejší kolo ze druhého tréninku z loňska, kdy ho zajel rovněž Alonso: 1:40,245 min. Tento čas Španěl dnes překonal po patnácti minutách (1:39,767 min) a dále se zlepšoval.
Jezdci si stav trati odpoledne pochvalovali, Petrov se v rádiu rozplýval nad mnohem lepší trakcí. Po 20 min se na trati objevily opět nějaké úlomky (menší než Sennovo zrcátko ráno), kterým se Rosberg sotva vyhnul. Adrian Sutil se dostal na druhé místo za Alonsa (+ 0,253 sec), třetí byl Button (+ 0,343), čtvrtý Kubica (+ 0,354), pátý Rosberg (+ 0,392), šestý Massa (+ 0,478) a sedmý Hamilton (+ 0,858).
Liuzzi si stěžoval na provoz a drolení pneumatik, zatímco druhý vůz Force India vyjel s novým SRW systémem, ale Sutil dostal instrukci, aby jej zatím nepoužíval. Tým chtěl prostřednictvím srovnání časů zjistit jeho účinnost.
Až v třetině odpolední části vyrazil konečně Vettel a hned se do toho pěkně opřel. Ve svém prvním letmém kole zaostal o dvě desetinky za Alonsem, v tom dalším už šel před něj (1:39,728 min). Webberovi tou dobou patřila osmá příčka (+ 0,539 sec). Před nasednutím do vozu Vettel vtipkoval, že má na věci odlišné názory než tým - narážel na fotbalové mistrovství světa, kde se spolu střetnou týmy Anglie a Německa (mimochodem, celý paddock ve Valencii hodně žije i fotbalem).
Ve 32. minutě dostal smyk Massa a zůstal viset na trati v zatáčce číslo 5. U Mercedesu došlo ke komické situaci, protože těsně před vyvěšením červených vlajek vypustili Rosberga. Mechanici pro něj doběhli a vůz zatlačili zpět. Během dvou minut byla dráha znovu otevřena, čehož okamžitě využil Alonso. Ferrari jeho kolegy mezitím pomalu putovalo na nákladním voze zpět do boxů. Jeho pilot již v garáži svému inženýrovi Robu Smedleymu horlivě vysvětloval, co se vlastně stalo.
Massovy trable
Motor mu zhasl při smyku, pomalu sáhl po spojce. Což by ale nemělo vadit, protože vozy jsou vybaveny systémem proti zhasnutí motoru, z neznámého důvodu ale Brazilce nezachránil. Byla to smůla, protože ztratil spoustu cenného času.
V polovině tréninku se na chvíli dostal do čela Rosberg (1:39,650 min), po krátké chvíli jej však překonal Webber (1:39,532) i Vettel (1:39,635). Za nimi byli seřazeni Alonso, Kubica, Sutil, Button, Massa, Hamilton a Schumacher.
Sebastian dále pokračoval ve zlepšování, po necelé hodince ubral další tři desetinky (1:39,379) a vedl. Tou dobou vyjel z tratě mezi 12. a 13. zatáčkou Glock. Kolem žlutých vlajek projel Alonso a v dalším kole se dostal před Red Bully - 1:39,283 min. Jezdci jezdili na super-měkkých pneumatikách a časy se stále zlepšovaly. Hamilton na čelo ztrácel 0,466; Button 0,746 vteřiny.
Ferrari krátce po kontrole vozu nastartovalo Massův vůz a 27 min před koncem jej poslalo na měkčí směsi znovu na trať. Petrov krátce na to roztočil svůj Renault a při návratu zpět ověřil i funkčnost zpátečky. Naštěstí se vše obešlo bez kontaktu se svodidly.
Ke konci se většina zaměřila na jízdy s větším množstvím paliva, aby zjistily, jak velké opotřebení pneumatik mohou čekat během nedělního závodu. Na trati opět výrazně zhoustl provoz - nejednou se kolem diváků míhalo 23 monopostů. Z nejrychlejšího času se odpoledno nakonec radoval Fernando Alonso, který byl rychlejší než Vettel s Webber na Red Bullu.
Počty ujetých kol ve 2. tréninku
Maximální rychlosti odpoledne již nebyly ve znamení McLarenu, který zvolil vyšší přítlak na svých vozech. Ovládly je vozy Toro Rosso: 1. Buemi - 314 km/hod, 2. Button- 313, 3. Alguersuari - 312, 4. Hamilton - 312, 5. Alonso - 311 a 6. Massa- 311.
Zdá se, že McLareny budou ve Valencii s nejlepšími držet krok, přestože přijeli na rozdíl od konkurence bez zásadních novinek. Do roli favorita bych po dnešku ale spíše pasoval Red Bully a Ferrari, špatně nevypadá ani Mercedes.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 8 | Fernando ALONSO | esp | Marlboro Scudéria Ferrari | 1:39,283 |
2. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,056 |
3. | 6 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,144 |
4. | 4 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas | + 0,367 |
5. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,466 |
6. | 11 | Robert KUBICA | pol | Renault F1 Team | + 0,597 |
7. | 7 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | + 0,664 |
8. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | + 0,737 |
9. | 1 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,746 |
10. | 9 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 0,891 |
11. | 3 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas | + 1,004 |
12. | 15 | Vitantonio LIUZZI | ita | Kingfisher Force India F1 | + 1,104 |
13. | 12 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 1,335 |
14. | 23 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | BMW Sauber F1 | + 1,623 |
15. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | BMW Sauber F1 | + 1,662 |
16. | 16 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | + 1,832 |
17. | 10 | Nico HÜLKENBERG | deu | AT&T Williams F1 Team | + 2,088 |
18. | 17 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | + 2,174 |
19. | 19 | Heikki KOVALAINEN | fin | Lotus Racing | + 3,184 |
20. | 18 | Jarno TRULLI | ita | Lotus Racing | + 3,710 |
21. | 24 | Timo GLOCK | deu | Virgin Racing | + 4,528 |
22. | 25 | Lucas DI GRASSI | bra | Virgin Racing | + 4,571 |
23. | 21 | Bruno SENNA | bra | Hispania Racing F1 Team | + 4,812 |
24. | 20 | Karun CHANDHOK | ind | Hispania Racing F1 Team | + 5,283 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ