Očekává se totiž, že FOTA posvětí opětovné přijetí této technologie. Ostatně tlačí na to Renault i Ferrari, kteří jsou schopni levně dodat jeho výkonnější (150 koní proti loňským 80) verzi týmům.
Lotus se obává zvýšených nákladů i nižší spolehlivosti, proto se ho bude raději držet stranou. "Příští rok KERS nepoužijeme, máme pro to dobré důvody," uvedl Fernandes.
"Letos jsme téměř vše museli nakupovat od našich dodavatelů, nyní jsme dospěli do stádia, kdy si dokážeme celé auto postavit ve vlastní továrně. Zkusíme využít zkušeností, které jsme nasbíraly se současným vozem, a efektivněji pracovat na všech projektech," uvádí dále šéf Lotusu.
KERS představuje několik kilogramů navíc, což bude představovat vzhledem k rozložení hmotnosti velkou výzvu pro konstruktéry obzvlášť nyní, když musí počítat s většími palivovými nádržemi.
"Pokud bychom použili KERS dle pravidel Technické pracovní skupiny, museli bychom začít od nuly s celým vozem a jeho rozložením hmotnosti. Větší týmy se v tomto liší - s KERSem už mají z minulých let solidní zkušenosti.
Loni jsme viděli, že není jednoduché přimět KERS k tomu, aby fungoval efektivně a spolehlivě. Zabralo to spoustu času, peněz a zdrojů. Máme plnou důvěru v to, že zvládneme i bez něj," dodává Fernandes.