DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull musel v Monaku upravovat difuzor - práskl je McLaren!

Red Bull musel upravit v Monaku svůj difuzor poté, co na něm šéf vývoje McLarenu Paddy Lowe objevil část nevyhovující předpisům.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull musel v Monaku upravovat difuzor - práskl je McLaren!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 23.05.2010 17:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000190 (Hlasoval 1 člověk) 20.05.2010 15:18
No uvidíme v turecku, jestli budou nadělovat… »
» uzivatel000190 (Hlasoval 1 člověk) 21.05.2010 15:25
Já to rozhodně neberu jako fakta, jen mi přijdou… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 23.05.2010 17:09
F-kanál má mít vývod v difuzoru. Pravidla jsou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    XXX
    F-kanál má mít vývod v difuzoru. Pravidla jsou ale podle me v teto oblasti hodne prisna i jasna, na nejake kanaly v podlaze moc mista neni. Navic neni duvod snizovat efektivitu difuzoru, jelikoz ten negeneruje temer zaden aerodynamicky odpor, pouze pritlak.
    FIA urcite testuje i zapnute systemy, ale slo by to udelat tak, aby se aktivoval na nejaky povel prevodovky napriklad (po urcite kombinaci prerazeni, atd.). Nejsem expert na karbonove kompozity, ale vyznamna zmena jejich velikosti pri pruchodu el. proudem je podle me nesmysl.

    K posledni vete - to jedine neni spekulace, to je fakt, o kterem jsme psali v tech. rozboru RB6 [odkaz na stránku] Maji diry v difuzoru, kterymi do nej vstupuji horke plyny z vyfuku, cimz energizuji protekajici vzduch a zvysuji pritlak.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • schumidva

    XXX
    Titulek Red Bull musel v Monaku upravovat difuzor - práskl je McLaren! je to hodně chybný pokus. Kdyby nepodváděli nikdo by je nepráskl. Jde pouze o to kdo je nejlepší ne kdo je nejfikanější. Smůla tento rok to vychází red bullu přístě podvádění vyjde McLarenu, fanoušci dočkátese.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Já to rozhodně neberu jako fakta, jen mi přijdou zajímavé i ty spekulace.
    Kola jsem jen uvedl protože mi u rb přijdou jako, že za prvním krytem je ještě něco dalšího, ale to stejně mluvím o předních kolech takže asi nic.
    Kde by měl vývod ten fkanál na spodku? Jako v difuzoru a sání pod čumákem?
    To, že zmizelo to vlákno spíše ukazuje na to, že tam řešili něco co má veskutečnosti ferrari. 04
    Pokud to zařízení bylo pouze čidlo tak zároveň není vůbec zajímavé a tedy klidně lesklé.
    A poznámka k podlaze mě zaujala nejvíce, měl jsem za to že fia zkouší vůz i se zapnutými systémy, jak jinak zjistí vše jak funguje? Stačí třeba mít adaptabilní podvozek, který se při vypnutém autě tváří jako by tam nebyl? To je opravdu tak snadné?
    Jo a ještě jsi zapomněl na spekulaci, že rychlost dělají výfuky v difuzoru, ale to mi přijde až moc jednoduché.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Zajímavé to možná je, ale jsou to zatím takové výkřiky do tmy, které k pravdě můžou mít k pravdě hodně daleko, s tímhle bych si na samostatný článek netroufl, dokud to nebudu mít z důvěryhodnějších zdrojů.

    K tvým poznámkám:
    - F-kanál přece nemusí znamenat nejvyšší max. rychlost - vůz díky němu může mít třeba "jen" vyšší přítlak než ostatní při stejné max. rychlosti.
    - Kola s F-kanálem pod vozem nemusí mít nic společného, samotné tvarování ráfků by mohlo pomáhat odsávat vzduch a zvyšovat přítlak.
    - Z oficiálního fóra Ferrari to vlákno opravdu zmizelo, za čímž ale samozřejmě nemusí být nikdo z Red Bullu.
    - Podlaha by byla nelegální, jak by to ale FIA zjistila? Když je vypnuté auto, nic se nerozpíná, neměli by šanci na to přijít.
    - To elektronické zařízení by mohl být klidně nějaký senzor (teplota pneumatik,...).

    Nechci nic z toho ale obhajovat, nijak se na to nefixujte. Třeba se někdo jen dal jointa a pak se chopil psaní.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Petře, možná by si to zasloužilo samostatný článek. Tohle je na f1 jedno z nejzajímavějších témat + pokud se někdy potvrdí čím to bylo bude zajímavé porovnání s tímto tvým článkem.
    Co by to zařízení mělo dělat na pneu? Jinak pochybuji, že by na jakékoliv super tajné zařízení dávali ledku či aspoň lesklý povrch, to by napadlo i mě, že to nebude moc praktické co se týče utajení. Leda zase trocha paranoii, že to jsou věci, které rb dělá k odlákání pozornosti od??? 04 a už vidím jak ferrari odstraňuje ze svého fóra něco na žádost jejich největších soupeřů.
    Ty kola mají opravdu tvar podobný větrákům, ale nějak se mi to nezdá a fkanal pod autem by znamenal dobrou max. rychlost, což nemají.
    Ta podlaha s rozvodem proudu by byla hodně zajímavá, ale nebyla by to pohyblivá aerodynamická součást vozu, takže nelegální?
    Každopádně moc díky za tvoje info. 01 01 01

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Něco nejspíš dobře skrývají.

    Spekuluje se F-Ductu pod vozem; o kolech, které u nich fungují jako ventilátory odsávající vzduch z pod vozu, což by zvyšovalo přítlak vzniající pod vozem či o zvláštním uhlíkovém materiálu (fox proteus magus) podlahy, který je schopen při průchodu elektrickým proudem měnit svůj tvar.

    Michael Schumacher si údajně při prohlížení jejich pneumatik všiml blikání neznámého elektronického zařízení (diskutovalo se o tom v oficiálním fóru Ferrari, vlákno však bylo (údajně na žádost někoho z Red Bullu) smazáno).
    Upozorňuji, že se jedná pouze o spekulace!

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McDufus

    XXX
    Odvadzaju pozornost tim že zakryvaju zadok

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    No uvidíme v turecku, jestli budou nadělovat stále 0,8 sekundy nebo jim to opravdu ubere. Pokud budou dominovat i nadále tak jsem zvědav jestli se někdy dozvíme proč tomu tak bylo (je).

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama