DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull musel v Monaku upravovat difuzor - práskl je McLaren!

Red Bull musel upravit v Monaku svůj difuzor poté, co na něm šéf vývoje McLarenu Paddy Lowe objevil část nevyhovující předpisům.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull musel v Monaku upravovat difuzor - práskl je McLaren!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 23.05.2010 17:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000190 (Hlasoval 1 člověk) 20.05.2010 15:18
No uvidíme v turecku, jestli budou nadělovat… »
» uzivatel000190 (Hlasoval 1 člověk) 21.05.2010 15:25
Já to rozhodně neberu jako fakta, jen mi přijdou… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 23.05.2010 17:09
F-kanál má mít vývod v difuzoru. Pravidla jsou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Petr

Petr

XXX
F-kanál má mít vývod v difuzoru. Pravidla jsou ale podle me v teto oblasti hodne prisna i jasna, na nejake kanaly v podlaze moc mista neni. Navic neni duvod snizovat efektivitu difuzoru, jelikoz ten negeneruje temer zaden aerodynamicky odpor, pouze pritlak.
FIA urcite testuje i zapnute systemy, ale slo by to udelat tak, aby se aktivoval na nejaky povel prevodovky napriklad (po urcite kombinaci prerazeni, atd.). Nejsem expert na karbonove kompozity, ale vyznamna zmena jejich velikosti pri pruchodu el. proudem je podle me nesmysl.

K posledni vete - to jedine neni spekulace, to je fakt, o kterem jsme psali v tech. rozboru RB6 [odkaz na stránku] Maji diry v difuzoru, kterymi do nej vstupuji horke plyny z vyfuku, cimz energizuji protekajici vzduch a zvysuji pritlak.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

schumidva

XXX
Titulek Red Bull musel v Monaku upravovat difuzor - práskl je McLaren! je to hodně chybný pokus. Kdyby nepodváděli nikdo by je nepráskl. Jde pouze o to kdo je nejlepší ne kdo je nejfikanější. Smůla tento rok to vychází red bullu přístě podvádění vyjde McLarenu, fanoušci dočkátese.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000190

uzivatel000190

XXX
Já to rozhodně neberu jako fakta, jen mi přijdou zajímavé i ty spekulace.
Kola jsem jen uvedl protože mi u rb přijdou jako, že za prvním krytem je ještě něco dalšího, ale to stejně mluvím o předních kolech takže asi nic.
Kde by měl vývod ten fkanál na spodku? Jako v difuzoru a sání pod čumákem?
To, že zmizelo to vlákno spíše ukazuje na to, že tam řešili něco co má veskutečnosti ferrari. 04
Pokud to zařízení bylo pouze čidlo tak zároveň není vůbec zajímavé a tedy klidně lesklé.
A poznámka k podlaze mě zaujala nejvíce, měl jsem za to že fia zkouší vůz i se zapnutými systémy, jak jinak zjistí vše jak funguje? Stačí třeba mít adaptabilní podvozek, který se při vypnutém autě tváří jako by tam nebyl? To je opravdu tak snadné?
Jo a ještě jsi zapomněl na spekulaci, že rychlost dělají výfuky v difuzoru, ale to mi přijde až moc jednoduché.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Zajímavé to možná je, ale jsou to zatím takové výkřiky do tmy, které k pravdě můžou mít k pravdě hodně daleko, s tímhle bych si na samostatný článek netroufl, dokud to nebudu mít z důvěryhodnějších zdrojů.

K tvým poznámkám:
- F-kanál přece nemusí znamenat nejvyšší max. rychlost - vůz díky němu může mít třeba "jen" vyšší přítlak než ostatní při stejné max. rychlosti.
- Kola s F-kanálem pod vozem nemusí mít nic společného, samotné tvarování ráfků by mohlo pomáhat odsávat vzduch a zvyšovat přítlak.
- Z oficiálního fóra Ferrari to vlákno opravdu zmizelo, za čímž ale samozřejmě nemusí být nikdo z Red Bullu.
- Podlaha by byla nelegální, jak by to ale FIA zjistila? Když je vypnuté auto, nic se nerozpíná, neměli by šanci na to přijít.
- To elektronické zařízení by mohl být klidně nějaký senzor (teplota pneumatik,...).

Nechci nic z toho ale obhajovat, nijak se na to nefixujte. Třeba se někdo jen dal jointa a pak se chopil psaní.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000190

uzivatel000190

XXX
Petře, možná by si to zasloužilo samostatný článek. Tohle je na f1 jedno z nejzajímavějších témat + pokud se někdy potvrdí čím to bylo bude zajímavé porovnání s tímto tvým článkem.
Co by to zařízení mělo dělat na pneu? Jinak pochybuji, že by na jakékoliv super tajné zařízení dávali ledku či aspoň lesklý povrch, to by napadlo i mě, že to nebude moc praktické co se týče utajení. Leda zase trocha paranoii, že to jsou věci, které rb dělá k odlákání pozornosti od??? 04 a už vidím jak ferrari odstraňuje ze svého fóra něco na žádost jejich největších soupeřů.
Ty kola mají opravdu tvar podobný větrákům, ale nějak se mi to nezdá a fkanal pod autem by znamenal dobrou max. rychlost, což nemají.
Ta podlaha s rozvodem proudu by byla hodně zajímavá, ale nebyla by to pohyblivá aerodynamická součást vozu, takže nelegální?
Každopádně moc díky za tvoje info. 01 01 01

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Něco nejspíš dobře skrývají.

Spekuluje se F-Ductu pod vozem; o kolech, které u nich fungují jako ventilátory odsávající vzduch z pod vozu, což by zvyšovalo přítlak vzniající pod vozem či o zvláštním uhlíkovém materiálu (fox proteus magus) podlahy, který je schopen při průchodu elektrickým proudem měnit svůj tvar.

Michael Schumacher si údajně při prohlížení jejich pneumatik všiml blikání neznámého elektronického zařízení (diskutovalo se o tom v oficiálním fóru Ferrari, vlákno však bylo (údajně na žádost někoho z Red Bullu) smazáno).
Upozorňuji, že se jedná pouze o spekulace!

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

McDufus

XXX
Odvadzaju pozornost tim že zakryvaju zadok

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000190

uzivatel000190

XXX
No uvidíme v turecku, jestli budou nadělovat stále 0,8 sekundy nebo jim to opravdu ubere. Pokud budou dominovat i nadále tak jsem zvědav jestli se někdy dozvíme proč tomu tak bylo (je).

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama