DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull musel v Monaku upravovat difuzor - práskl je McLaren!

Red Bull musel upravit v Monaku svůj difuzor poté, co na něm šéf vývoje McLarenu Paddy Lowe objevil část nevyhovující předpisům.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull musel v Monaku upravovat difuzor - práskl je McLaren!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 23.05.2010 17:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000190 (Hlasoval 1 člověk) 20.05.2010 15:18
No uvidíme v turecku, jestli budou nadělovat… »
» uzivatel000190 (Hlasoval 1 člověk) 21.05.2010 15:25
Já to rozhodně neberu jako fakta, jen mi přijdou… »
» Petr (Hlasoval 1 člověk) 23.05.2010 17:09
F-kanál má mít vývod v difuzoru. Pravidla jsou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr

    Petr

    XXX
    F-kanál má mít vývod v difuzoru. Pravidla jsou ale podle me v teto oblasti hodne prisna i jasna, na nejake kanaly v podlaze moc mista neni. Navic neni duvod snizovat efektivitu difuzoru, jelikoz ten negeneruje temer zaden aerodynamicky odpor, pouze pritlak.
    FIA urcite testuje i zapnute systemy, ale slo by to udelat tak, aby se aktivoval na nejaky povel prevodovky napriklad (po urcite kombinaci prerazeni, atd.). Nejsem expert na karbonove kompozity, ale vyznamna zmena jejich velikosti pri pruchodu el. proudem je podle me nesmysl.

    K posledni vete - to jedine neni spekulace, to je fakt, o kterem jsme psali v tech. rozboru RB6 [odkaz na stránku] Maji diry v difuzoru, kterymi do nej vstupuji horke plyny z vyfuku, cimz energizuji protekajici vzduch a zvysuji pritlak.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • schumidva

    XXX
    Titulek Red Bull musel v Monaku upravovat difuzor - práskl je McLaren! je to hodně chybný pokus. Kdyby nepodváděli nikdo by je nepráskl. Jde pouze o to kdo je nejlepší ne kdo je nejfikanější. Smůla tento rok to vychází red bullu přístě podvádění vyjde McLarenu, fanoušci dočkátese.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Já to rozhodně neberu jako fakta, jen mi přijdou zajímavé i ty spekulace.
    Kola jsem jen uvedl protože mi u rb přijdou jako, že za prvním krytem je ještě něco dalšího, ale to stejně mluvím o předních kolech takže asi nic.
    Kde by měl vývod ten fkanál na spodku? Jako v difuzoru a sání pod čumákem?
    To, že zmizelo to vlákno spíše ukazuje na to, že tam řešili něco co má veskutečnosti ferrari. 04
    Pokud to zařízení bylo pouze čidlo tak zároveň není vůbec zajímavé a tedy klidně lesklé.
    A poznámka k podlaze mě zaujala nejvíce, měl jsem za to že fia zkouší vůz i se zapnutými systémy, jak jinak zjistí vše jak funguje? Stačí třeba mít adaptabilní podvozek, který se při vypnutém autě tváří jako by tam nebyl? To je opravdu tak snadné?
    Jo a ještě jsi zapomněl na spekulaci, že rychlost dělají výfuky v difuzoru, ale to mi přijde až moc jednoduché.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Zajímavé to možná je, ale jsou to zatím takové výkřiky do tmy, které k pravdě můžou mít k pravdě hodně daleko, s tímhle bych si na samostatný článek netroufl, dokud to nebudu mít z důvěryhodnějších zdrojů.

    K tvým poznámkám:
    - F-kanál přece nemusí znamenat nejvyšší max. rychlost - vůz díky němu může mít třeba "jen" vyšší přítlak než ostatní při stejné max. rychlosti.
    - Kola s F-kanálem pod vozem nemusí mít nic společného, samotné tvarování ráfků by mohlo pomáhat odsávat vzduch a zvyšovat přítlak.
    - Z oficiálního fóra Ferrari to vlákno opravdu zmizelo, za čímž ale samozřejmě nemusí být nikdo z Red Bullu.
    - Podlaha by byla nelegální, jak by to ale FIA zjistila? Když je vypnuté auto, nic se nerozpíná, neměli by šanci na to přijít.
    - To elektronické zařízení by mohl být klidně nějaký senzor (teplota pneumatik,...).

    Nechci nic z toho ale obhajovat, nijak se na to nefixujte. Třeba se někdo jen dal jointa a pak se chopil psaní.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Petře, možná by si to zasloužilo samostatný článek. Tohle je na f1 jedno z nejzajímavějších témat + pokud se někdy potvrdí čím to bylo bude zajímavé porovnání s tímto tvým článkem.
    Co by to zařízení mělo dělat na pneu? Jinak pochybuji, že by na jakékoliv super tajné zařízení dávali ledku či aspoň lesklý povrch, to by napadlo i mě, že to nebude moc praktické co se týče utajení. Leda zase trocha paranoii, že to jsou věci, které rb dělá k odlákání pozornosti od??? 04 a už vidím jak ferrari odstraňuje ze svého fóra něco na žádost jejich největších soupeřů.
    Ty kola mají opravdu tvar podobný větrákům, ale nějak se mi to nezdá a fkanal pod autem by znamenal dobrou max. rychlost, což nemají.
    Ta podlaha s rozvodem proudu by byla hodně zajímavá, ale nebyla by to pohyblivá aerodynamická součást vozu, takže nelegální?
    Každopádně moc díky za tvoje info. 01 01 01

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Něco nejspíš dobře skrývají.

    Spekuluje se F-Ductu pod vozem; o kolech, které u nich fungují jako ventilátory odsávající vzduch z pod vozu, což by zvyšovalo přítlak vzniající pod vozem či o zvláštním uhlíkovém materiálu (fox proteus magus) podlahy, který je schopen při průchodu elektrickým proudem měnit svůj tvar.

    Michael Schumacher si údajně při prohlížení jejich pneumatik všiml blikání neznámého elektronického zařízení (diskutovalo se o tom v oficiálním fóru Ferrari, vlákno však bylo (údajně na žádost někoho z Red Bullu) smazáno).
    Upozorňuji, že se jedná pouze o spekulace!

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McDufus

    XXX
    Odvadzaju pozornost tim že zakryvaju zadok

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    No uvidíme v turecku, jestli budou nadělovat stále 0,8 sekundy nebo jim to opravdu ubere. Pokud budou dominovat i nadále tak jsem zvědav jestli se někdy dozvíme proč tomu tak bylo (je).

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama