Budou pneumatiky v F1 zdarma nebo si je týmy budou muset platit?

Petr Hlawiczka, 9. dubna 2010, 19:00 Google+

Do gumového odvětví ve Formuli 1 se nikomu moc nechce. Bridgestone ohlásil již loni odchod po skončení sezóny 2010, a tak se hledá náhradník. Michelinu se moc nechce - leda že by mu týmy platily a změnily by se předpisy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pneumatiky F1 Michelin

Pneumatiky F1 Michelin | foto: Michelin / DPPI

Sdílejte článek

Někteří se dokonce obávají, že by F1 mohla skončit dokonce bez kvalitního obutí. To však Frank Williams po zasedání FOTA v Malajsii popřel - můžeme být dle něj klidní.

Otázka pneumatik byla hlavním námětem poslední schůzky týmů Formule 1. Michelin si totiž diktuje podmínky: o návrat do F1 by měl zájem pouze za předpokladu, že by mu týmy platily a pravidla by umožnila přejít na 18" ráfky.

Kdo by po odchodu Bridgestonu a nezájmu Michelinu dodával pneumatiky královské třídě motosportu? Zřejmě někdo z korejských firem - Kumho nebo Hankook.

"Pneumatiky budou. Otázkou zůstává, zda budou zdarma, nebo si za ně budeme muset platit. Už jsme o tom spolu hovořili. Některé společnosti kdysi dodávaly pneumatiky pro F1, jiné ne," shrnuje stručně Frank Williams.

A co kdyby dodavatelů bylo více? Podle Williamse by konkurenční boj mezi nimi byl pro Formuli 1 velmi drahou cestou. Šéf Mercedesu Ross Brawn by však nebyl proti. "Pokud chtějí výrobci pneumatik působit v F1, musíme zvážit jejich cíle a zkusit je sladit s našimi," dodal.

Vytisknout

Diskuze: Budou pneumatiky v F1 zdarma nebo si je týmy budou muset platit?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sutil, Adrian

Okruh Spa se po zřícení tunelu příští týden znovu otevře

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud