S problémy, ať už USF1, nebo tehdy ještě Camposu (nyní HRT) počítal Zoran Stefanovič, který tým Stefan GP nepřestal připravovat na start v Bahrajnu. Nemýlil se a místo se skutečně uvolnilo, přesto se na startu nemohl objevit. Proč? Podle Bernieho Ecclestona bylo na jakákoli rozhodnutí již příliš pozdě. FIA zareagovala až vypsáním výběrového řízení pro rok 2011.
A jak bude FIA postupovat při tomto vybírání týmů? „Celkový dlouhodobý zájem o tento šampionát určí, kteří kandidáti budou vybráni,“ stojí v prohlášení FIA. Nezbývá než doufat, že při výběru bude FIA postupovat lépe než v roce minulém, kdy jeden tým vůz připravit nestihl (USF1) a dva musely změnit svůj název (Manor/Virgin, Campos/HRT). Navíc byl řídící orgán obviněn z nekalých postupů, kdy jednou z podmínek přijetí měla být uzavřená smlouva na motory Cosworth.
Po letošních problémech má FIA v plánu určit jednoho, nebo více náhradníků, kteří by vítěze výběrového řízení mohli zastoupit. Jaké máme potencionální zájemce? Jedním by mohl být tým USF1, který ale bude muset čelit sankcím za neúčast v letošním ročníku, což by mohlo jeho pozicí coby uchazeče o místo otřást v samých základech. Dalším by mohl být již zmiňovaný Stefan GP, kterému se dostává podpory ze strany bývalého týmu Toyota. Objevují se však informace, že o tuto výsadu Stefan GP přišel a spolupráce s Toyotou skončila. Do letošního šampionátu se však hlásila celá kopa týmů a tak jistě bude z čeho vybírat.
Možní uchazeči o start v královně motorsportu mají čas do konce června. FIA posléze provede vyhodnocení a na konci července 2010 oznámí nového účastníka a jeho náhradníky.