Jean Todt kandidoval na prezidenta FIA s doporučením odcházejícího Maxe Mosleyho a dalo se čekat, že nastolený směr výrazně měnit nebude. Určitě chce pokračovat ve snižování nákladů, neboť suma, jež stojí každý ujetý kilometr monopostu F1 je naprosto absurdní.
"Formule 1 musí vstoupit do nové epochy jak po stránce technické, tak i hospodářské. Doba snů je pryč," uvedl před prvním závodem Jean Todt. "Můžeme šetřit i tím, že budou mít auta po celý rok stejnou aerodynamiku a k tomu s nízkým přítlakem. Přineslo by to větší význam schopnostem jezdce, nižší náklady a větší zábavu divákům."
Loni často zmiňovaný rozpočtový strop ale Francouz odmítá, neboť by nebylo reálné spolehlivě kontrolovat jeho dodržování. "Další náklady, vzniklé problémy a napětí mezi týmy jsou zbytečnými, když lze nastavit předpisy tak, aby překračování určité částky nepřinášelo žádný další efekt a bylo tím pádem zbytečné."
Změny bude FIA s týmy konzultovat, ale pokud jednání k dohodě nepovedou, stanoví je nadřízený orgán sám. Kupříkladu odmítnutí systému KERS se Todtovi nelíbí, neboť v době ekologických aktivit daly týmy jednu z odladěných a funkčních možností úspory zdrojů k ledu.
Jean Todt nemohl vynechat komentář k návratu sedminásobného šampiona Michaela Schumachera. V minulosti bylo jméno jezdce spojeno s několika incidenty, které rozvášnily fanoušky i odborníky na F1. Jak bude nový prezident FIA řešit případné potíže svého bývalého jezdce? "Michael je mi velmi blízkým přítelem a v pozici prezidenta FIA bych musel zřejmě čelit vnitřnímu konfliktu. Doufám proto, že žádnou hloupost neudělá."
Komerční sdělení