Kovalainen: Byla to moje chyba. Zítra si za trest naložím.

Lucie Vyčichlová, 18. února 2010, 20:21 Google+

Heikki Kovalainen dnes poprvé usedl za volant nového Lotusu T127. Po několika technických obtížích v průběhu dopoledne, které se týmu podařilo vyřešit, Fin nešťastně boural a ulomil přední křídlo. Lotus bude na nové čekat nejméně do časných ranních hodin. Dnešní program týmu tak musel být zrušen.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

Rodák ze Suomussalmi bere vinu za vynucenou pauzu jen a pouze na sebe. Podle vlastních slov byl příliš optimistický a na auto spěchal.


„Při výjezdu ze druhé zatáčky, na vjezdu do třetí, jsem šel trochu moc agresivně na plyn. Ztratil jsem záď, vyrovnal to, vjel do kačírku a pak čelně do zdi. To zničilo nos auta. Je to jenom moje chyba,“ vysvětloval Kovalainen. A sám sobě vymyslel i trest. „Dnes jsem měl ujet sto kol a zvládl jsem jen třicet, takže zítra musím odjezdit tak sto sedmdesát minimálně…“ neztrácí humor bývalý kolega Lewise Hamiltona.


Kovalainen přiznal, že problémy se od nového vozu čekaly. „Vždycky máte nějaké pochybnosti. Mike (Gascoyne) vždycky říkal, že auto bude poctivé, mělo by být docela schopné, možná ne hned z nejrychlejších, ale že bude v pořádku. Shakedown jsme měli v Británii a objevily se tam nějaké problémy, takže jsme nevěděli, jak to půjde tady. Ale včerejšek byl opravdu dobrý. Neměli jsme větší problémy. Dokonce ani dnešní závada nebyla fyzikálního rázu, hydraulický systém byl jen špatně nainstalovaný. Jakmile jsme to rozchodili, fungovalo to, jak má,“ zmínil osmadvacetiletý závodník dnešní závadu na hydraulice. Tu prý způsobila špatně provedená montáž posilovače řízení. „Souviselo to s posilovačem. Stručně řečeno se do systému dostal vzduch. Takže jsme odvzdušňovali a odvzdušňovali, jakmile jsme se zbavili vzduchu, zprovoznili jsme to v garáži a odjeli pár kol, ale vzduch se dostával zpátky. Museli jsme zastavit, zajet pár kratších úseků, a potom už to bylo dobré. Problém byl jen v montáži,“ vysvětlil jezdec Lotusu.


Podle Kovalainena dnešní testovací den nevyšel pro Lotus úplně naprázdno. „Zmapovali jsme motor, plyn, diferenciály, všechnu elektroniku. Nebyly takové, jak bych si je představoval, ale zlepšili jsme to. Takže jsme dnes přeci jen něco udělali a snad z toho zítra budeme těžit. Nejdůležitější ale je jezdit, protože jen tak vychytáme problémy, které se jinak objeví v Bahrajnu. To je náš hlavní cíl bez ohledu na počasí,“ řekl v současnosti jediný Fin ve formuli jedna.

Kovalainen přiznal, že se zajímá o rally. Sleduje, jak se ve WRC daří jeho krajanovi a kamarádovi Kimimu Räikkönenovi. „Sleduji každou rychlostní zkoušku. Myslím, že v tom bude dobrý. Rally, které zatím odjel, byly těžké závody proti opravdu dobrým jezdcům na obou površích. Potřebuje trochu času, možná už ale tuhle sezónu bude docela konkurencí a získá pár dobrých výsledků. Má dobrý tým, auto i spolujezdce. Až to všechno začne fungovat, bude to skvělé,“ myslí si Kovalainen. Potvrdil, že i on mohl startovat v letošní Arctic rally, podniku, jež se jel před začátkem oficiální sezóny ve finském Rovaniemi.


Kimi Räikkönen a Heikki Kovalainen

„Měl jsem pár nabídek, pár aut, se kterými jsem mohl jet. Velice konkurenceschopná auta. Ale zabralo by to moc času. Už jen tam jet, udělat prohlídku trati a pak jet rally. Potřeboval jsem týden, abych se mohl pořádně připravit. Dva týdny mimo by v téhle fázi v novém týmu nedělaly dobrotu. Všichni by pracovali v Británii a já bych doma jezdil rally, to by nebylo správné. Takže jsem se rozhodl do toho nejít. Možná někdy v budoucnosti – uvidíme, jaké budou možnosti v létě nebo příští zimu. Ale jestli a až to udělám, udělám to pořádně a uvidíme, co z toho vzejde,“ má jasno Kovalainen.

Fin bude zítra pokračovat v testování ve španělském Jerezu, v sobotu předá volant kolegovi Trullimu. Týmy formule jedna včetně Lotusu čeká ještě poslední testování v Barceloně. Už 14. března vypukne nová sezona naplno závodem v Bahrajnu.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Kovalainen: Byla to moje chyba. Zítra si za trest naložím.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Představení nového vozu Mercedes F1 W11 EQ Performance

"Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

Charles Leclerc v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

Zase? "Soupeři jsou rychlejší než my," přiznává šéf Ferrari

Alexander Albon v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

První testy? Albon chválí především spolehlivost

Valtteri Bottas a Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Pátek v Barceloně - týmy testují nové díly, Mercedes drtí soupeře, Ferrari nestíhá

Valtteri Bottas při svém řádění v Barceloně

Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

Sebastian Vettel s Ferrari SF1000 ve čtvrtek v Barceloně

"To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

Volant Mercedesu

Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

Lewis Hamilton v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Druhý den testů v Barceloně - úřaduje Kimi, Mercedes pod drobnohledem

Lewis Hamilton s novým Mercedesem W11

Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

Lewis Hamilton ve středu v Barceloně diktoval tempo

„Auto je spolehlivé, výborně ovladatelné - a půjde ještě hodně zrychlit,“ pochvaluje si Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Senna, Bruno

Campos prodal svůj tým, zachráncem je Carabante

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První den testů v Barceloně - Hamilton pokračuje tam, kde loni skončil + VIDEO

  2. Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

  3. "To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

  4. Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

  5. Místo Číny do Imoly? Italský okruh nabízí narychlo pomoc

  6. Racing Point odhaluje nový růžový vůz RP20

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud