Od následující sezony mistrovství světa má bodovat deset jezdců, přičemž vítěz obdrží 25 bodů, druhý v pořadí 18 a třetí 15. Daší body v pořadí se budou udělovat v hodnotách 12-10-8-6-4-2-1. Systém má povzbudit snahu bojovat o vítězství v závodech. Původní návrh z prosince minulého roku počítal s bodováním 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1.
Opatření budou postoupena Světové radě motorismu ke konečnému schválení, mohou ale již být brána za definitivní.
Pokud jde o pneumatiky, bylo schváleno pravidlo určující, že piloti, kteří se dostanou do třetí části kvalifikace, budou muset nastoupit na start na stejné sadě pneumatik, s níž dokončili kvalifikaci. To má přinést další strategické prvky do závodů. Počet sad pro suché počasí, které mají týmy přidělené, byl navíc snížen ze čtrnácti na jedenáct.
Od roku 2011 budou zakázány tzv. dvojité difuzory, které začátkem sezony vyvolaly velké spory. Povolená výška hlavního difuzoru byla snížena ze 175 na 125 milimetrů.