Příliv nových týmů nastal nejen díky snižování nákladů, ale také díky zrušení vstupní kauce ve výši 48 mil. USD (v přepočtu kolem 850 mil. Kč). Přesto se nahlas pochybuje minimálně o jednom z výše uvedených přihlášených týmů, že se nestihnou včas připravit - částečně kvůli toho, že byl zrušen limit rozpočtů, který byl platný v době, kdy podaly přihlášku.
Proto je situace u některých týmů tak napjatá, že by nejraději přepustili své místo serióznějšímu nástupci. To by mohlo mimojiné vysvětlovat i odpor Camposu proti povolení dalšího, již 14. startujícího týmu, jímž by se v roce 2010 měl stát BMW Qadbak.
"Myslím, že na počátku byli všichni z nich seriózní," říká výkonný šéf Formule 1 Bernie Ecclestone. Zároveň vysvětlil, že za zrušením vstupní kauce byla snaha zabránit týmům vstupu do F1 jen kvůli případnému obchodnímu zisku z prodeje oficiální licence, a dodal: "Doufám, že se nám naše štědrost nevymstí."