Čtyřiadvacetiletý Robert Kubica byl od roku 2006 pilotem stáje BMW Sauber, automobilka BMW však letos končí v F1 a tým, přestože sehnal kupce, společnost Qadbak, nemá jisté místo v mistrovství světa 2010.
O Kubicu, který vyhrál v minulé sezoně Velkou cenu Kanady, mělo zájem několik týmů včetně Toyoty a Williamsu.
Šéf týmu Bob Bell přiznal, že tým už se o polského pilota zajímal nějakou dobu. "Od té doby, co Robert v roce 2006 debutoval v F1, nepouštěli jsme ho z očí. Je jedním z nejtalentovanějších pilotů této generace. Jsme šťastní, že jsme ho získali do jednoho z našich vozů," řekl Bell. "Renault má do budoucna vysoké ambice a my cítíme, že Robert je ten, kdo je může naplnit."
Kubica pro tým Renault testoval už před čtyřmi lety, tehdy to bylo za odměnu, když vyhrál World Series Renaultu. Nabídku na smlouvu ale nedostal a zakotvil v BMW Sauber, kde debutoval ve Velké ceně Maďarska, když nahradil Kanaďana Jacquese Villeneuva.
"Jsem moc rád, že budu příští rok závodit za Renault," řekl Kubica. "S tímto týmem mám zvláštní spojení, protože v roce 2005, když jsem vyhrál Světovou sérii Renaultu, jsem mohl v Barceloně testovat jeho vůz F1, a to vedlo k mému debutu v F1," vysvětlil první polský pilot v seriálu.
"V týmu vládne velmi přátelská a otevřená atmosféra, cítím se tam příjemně. Mám velkou motivaci a jsem optimistický, že příští rok můžeme jezdit hodně vpředu a snad i bojovat o titul," řekl Kubica.
Tým BMW Sauber Kubicovi poděkoval za jeho služby a ocenil jeho přínos. Byl to právě Kubica, kdo získal pro stáj první pole position v historii (GP Bahrajnu 2008) a ve Velké ceně Kanady v tomtéž roce také první vítězství. "Robert hrál velmi důležitou roli pro náš tým," řekl šéf Mario Theissen. "Přišel k nám jako testovací pilot bez zkušeností a velmi rychle začal závodit. Nikdy nás nezklamal. Jsme mu vděční za dobré a stabilní výkony a přejeme mu všechno nejlepší v další kariéře," dodal Theissen.