McLaren doveze nové přední křídlo a zadní podlahu. Ředitel týmu Martin Whitmarsh věří, že tyto dvě inovace spolu s vynikajícím systémem KERS mohou vůz vylepšit dost na to, aby byli jezdci na dosah stupním vítězů. Zároveň vysvětluje, jak se tým vypořádá s velmi omezeným časem na vyzkoušení nových komponentů.
„Pro nadcházející víkend máme nové přední křídlo, to by mohlo zlepšit výkon. Uvidíte ho na jednom voze během prvního tréninku, druhý vůz během tréninku vyzkouší novou zadní podlahu. Potřebujeme skloubit nastavení pro nové přední křídlo i podlahu, aby do druhého tréninku vyjely oba vozy se stejným nastavením,“ objasňuje Whitmarsh.
Šéf týmu věří, že nyní, když se MP4-24 přiblížil špičce pole, by mohl vrcholné výkony odvádět i systém KERS.
„Už není pochyb o tom, že KERS je výhoda. Potenciálně máme malou výhodu v čase na kolo, rozhodně máme výhodu v předjíždění a obraně. Pokud se dostaneme na čelo, budeme mít výhodu na startu.
Na začátku roku jsme byli jednoduše příliš vzadu na roštu, abychom využili výhod, které KERS při startu nabízí. Teď se ale dostává ke slovu a je to výhoda, navíc zajímavá technická výzva pro každého v týmu včetně pilotů,“ říká Whitmarsh.
Praktickou ukázku toho, jak velkou výhodou může KERS na startu být, předvedly vozy McLarenu v Německu. Oba piloti poskočili o několik příček dopředu, Kovalainen jezdil až do první zastávky v boxech na třetím místě, nebýt Hamiltnova defektu, pravděpodobně by finského kolegu ještě překonal.
Oba piloti budou mít na Velké ceně Evropy velkou motivaci. Lewis Hamilton je po posledním závodě hladový po vítězství, navíc teď ví, že je možné s tímto vozem vyhrát. Heikki Kovalainen bude bojovat o přežití, lépe řečeno o setrvání v týmu. Pokud se co nejdříve nepředvede, McLaren o jeho služby příští rok stát nebude. Dnes to oznámil Martin Whitmarsh – pilotovi i médiím.