„Je to nejhorší F1, jakou jsme za poslední léta měli, možná nejhorší v historii, kvůli politice a všem těm hádkám,“ prohlásil Alonso. „Musíme najít řešení co nejdříve. Uplynulých šest měsíců bylo pro F1 moc špatných. Lidé doma nerozumí tomu, proč Ferrari nevyhrává. Nerozumí difuzorům ani KERSu, zajímá je show. A každý týden máme dvě nebo tři tisková prohlášení od FIA, od FOTA. To není náš sen o F1!“
A jaký má Alonso názor na letošní pravidla? „Líbí se mi slicky. Jsou vlastně docela podobné tomu, co jsme měli předtím, ale víc jako závodní pneumatiky. Ty s drážkami nebyly dobré.
O zbytku pravidel nemám nejlepší mínění. KERS je největší chybou roku. Zavedli jsme jej ve špatný okamžik, ekonomická situace není dobrá. Týmy utratily spoustu peněz za nic. A aerodynamika... auta nevypadají moc dobře.“
Chybou je podle něj i nastavitelné přední křídlo: „Ještě jsem se toho nedotknul. Za uplynulých devět závodů jsem to ještě nepoužil. Je to k ničemu. KERS a aerodynamika jsou dvě letošní věci, které nefungují.“
Letošní Renault v první polovině sezóny rozhodně nepatřil mezi nejrychlejší vozy, ale na vině není jen aféra s dvojitými difuzory. „Rozhodně pomohly Toyotě, Brawnu a Williamsu, ale teď je máme všichni, takže výmluvy jsou zbytečné. Loni jsme navrhli auto podle určité sady pravidel a některé ostatní týmy ho navrhli podle jiné sady s dvojitými difuzory. Jsou dvě interpretace pravidel a my jsme byli na špatné straně.
Být uprostřed pole je opravdu frustrující. Začali jsme sezónu s velkými očekáváními, mysleli jen na boj o titul, výhry v závodech a na pódia. Po čtyřech nebo pěti závodech jsme si uvědomili, že nejsme dost rychlí, takže jsme zklamaní. Ale když víte, jaká je situace, musíte pracovat, nebýt skleslý a snažit se s týmem být produktivní a rychlý co nejdříve.
Je škoda, že nemůžeme bojovat o nejvyšší příčky, ale tak to je. Je to stejné pro Ferrari, McLaren i Renault. Top týmy s loňska mají trochu problémy,“ popsal situaci Alonso před závodem v Maďarsku.
Jak se dnes dívá na sezónu strávenou v McLarenu? „Bojoval jsem o titul, ale v té situaci to nebylo možné. S Ronem jsme měli naprosto odlišné filozofie týkající se závodění, takže jsem raději tam, kde jsem.“ Nyní tráví další sezónu v Renaultu, kde přijal dobrovolné snížení platu. O možném přestupu k Ferrari se vyjádřil jako obvykle neurčitě: „Uvidíme. Všichni víme, jakou má Ferrari historii, ale teď jsem šťastný v Renaultu a uvidíme, co se stane v budoucnosti. Momentálně je jedinou starostí zajištění skvělé F1 v budoucnosti, lepší než letos. Stabilita pravidel, všechny velké týmy. Až to budeme mít, cílem je vyhrávat tituly. Vyhrál jsem dva, je mi 27, takže chci vyhrát víc. Jsem ještě mladý a jsem si jistý, že budu mít ještě možnosti vyhrát a bude na ně připravený.“