První část kvalifikace, trvající dvacet minut, započal rychlým kolem výše zmiňovaný španělský jezdec. Bylo to ale kolo velmi opatrné, není se samozřejmě čemu divit, a tak ho další jezdci celkem snadno překonali. Rychlé monoposty na Hungaroring přivezly hlavně týmy McLarenu, Willamsu a již tradičně Red Bullu. Naopak právě Brawn GP, který s přehledem vede šampionát konstruktérů, se v patečních a sobotních trénincích spíše trápil. Pořadí, jak je zvykem u první kvalifikační části, se poměrně často měnilo, neboť problémy měli v poslední, velmi technické sekci okruhu všichni piloti bez výjimky. Nůž na krku měl v kvalifikaci především Nelson Piquet, pro kterého to byla poslední možnost jak se předvést a udržet si tak šanci na další působení v této sezoně u týmu Renault. Na maďarské trati se mu ale nedařilo a pohyboval se na hranici postupu. Závěr této kvalifikační části ovlivnilo odstavení monopostu právě Jaime Alguersuariho, který zapříčinil vyvěšení žlutých vlajek a tím zdramatizoval první část kvalifikace. V hektických posledních dvou minutách se nejlépe zorientovali Alonso a Piquet, kteří se z nepostupových pozic vyhoupli do první desítky. Co se ale povedlo týmu Renaultu se nepovedlo indickému Force India, kdy se ani jednomu z pilotů nepodařilo vypořádat se s tlakem, a tak dále nepostoupili. Největším zklamáním, a také velkým překvapením, byl nepostup obou pilotů týmu BMW. Posledním nepostupujícím byl debitující Jaime Alguersuari. Nepostupující: 16.N.Heidfeld, 17.G.Fisichella, 18.A.Sutil, 19.R.Kubica, 20.J.Alguersuari
Druhá, patnáctiminutová část, začala v poklidném tempu. V desáté minutě se na trati pohybovalo pouze sedm jezdců. Na předních pozicích se drželi Alonso, Rosberg a oba piloti týmu Red Bull. Prvních deset jezdců se ale pohybovalo v rozmezí necelé jedné sekundy rozdílu mezi sebou. Druhá část byla velice vyrovnaná, leč vypadnout někdo musel. Jediným, u kterého bylo velmi pravděpodobné že nepostoupí, byl jezdec Scuderie Toro Rosso Sebastian Buemi. Piquet nakonec skončil jako poslední nepostupující na patnáctém místě. Alonso, který byl na prvním místě skoro po celou dobu druhé části kvalifikace, zůstal na poslední minuty v boxech a propadal se pořadím směrem dolů. Jeho pád ale skončil na sedmém mistě, a tak postoupil do poslední závěrečné části. Dramatická situace nastala poté, co jezdec Ferrari Felipe Massa narazil do bariéry z pneumatik a dlouho se nevědělo, co se mu přihodilo. Jeho monopost byl zpola zabořen v bariéře a Massa zůstal dlouho nehybně ve svém voze. Na místo nehody po několika okamžicích přijela i sanitka a atmosféra nebyla vůbec poklidná. Nakonec se vůz traťovým maršálům povedlo vyprostit a Massa byl odvezen do medical centra na následnou zdravotní prohlídku. Tato nešťastná situace posunula začátek závěrečné části. Na nepostupových pozicích se nakonec objevili oba jezdci Toyoty a překvapivě i Rubens Barrichello, který do závodu odstartuje ze třináctého místa. Nepostupující: 11.S.Buemi, 12.J.Trulli, 13.R.Barrichello, 14.T.Glock, 15.N.Piquet
Třetí a závěrečná část začala se zpožděním, nejdůležitější informací byla zpráva od týmu Ferrari, že je Felipe Massa při vědomí. Ten do závěrečné části sice postoupil, zúčastnit se jí ale z pochopitelných důvodů nemohl, tudíž obsadil desáté místo. Na prvních třech místech se pohybovali Alonso, Hamilton a Webber. Minutu před koncem je překonal Nico Rosberg. Hned poté vypadla oficiální časomíra a nastala další bizarní situace, kdy nikdo dlouho nevěděl, kdo na jakém místě skončil. Poslední informací byla první pozice Fernanda Alonsa, leč ani on sám si nebyl svým pole position jistý. Oficiální pořadí po naskočení časomíry je následující: 1.F.Alonso, 2.S.Vettel, 3.M.Webber, 4.L.Hamilton, 5.N.Rosberg, 6.H.Kovalainen, 7.K.Raikkonen, 8.J.Button, 9.K.Nakajima, 10.F.Massa
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | Fernando ALONSO | esp | ING Renault F1 Team | 1:21.569 |
2. | 15 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:21.607 |
3. | 14 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | 1:21.741 |
4. | 1 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:21.839 |
5. | 16 | Nico ROSBERG | deu | AT&T WilliamsF1 Team | 1:21.890 |
6. | 2 | Heikki KOVALAINEN | fin | Vodafone McLaren Mercedes | 1:22.095 |
7. | 4 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Marlboro Scudéria Ferrari | 1:22.468 |
8. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | Brawn GP | 1:22.511 |
9. | 17 | Kazuki NAKAJIMA | jpn | AT&T WilliamsF1 Team | 1:22.835 |
10. | 3 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | 1:20.823 |
11. | 12 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | 1:21.002 |
12. | 9 | Jarno TRULLI | ita | Panasonic Toyota Racing | 1:21.082 |
13. | 23 | Rubens BARRICHELLO | bra | Brawn GP | 1:21.222 |
14. | 10 | Timo GLOCK | deu | Panasonic Toyota Racing | 1:21.242 |
15. | 8 | Nelson PIQUET JR. | bra | ING Renault F1 Team | 1:21.389 |
16. | 6 | Nick HEIDFELD | deu | BMW Sauber F1 | 1:21.738 |
17. | 21 | Giancarlo FISICHELLA | ita | Kingfisher Force India F1 | 1:21.807 |
18. | 20 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | 1:21.868 |
19. | 5 | Robert KUBICA | pol | BMW Sauber F1 | 1:21.901 |
20. | 11 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | 1:22.359 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ