1. trénink
Teplota vzduchu cca 11, teplota trati cca 18, relativní vlhkost 70 %, rychlost větru 7 m/s.
pořadí týmů podle průměru nejlepších časů:
1. Red Bull
2. Ferrari
3. Brawn
4. Williams
5. Toyota
6. Renault
7. BMW
8. Force India
9. McLaren
10. Toro Rosso
2. trénink
Teplota vzduchu cca 12, teplota trati cca 21, relativní vlhkost 60 %, rychlost větru 8,5 m/s. Chvílemi mírný déšť.
pořadí týmů podle průměru nejlepších časů:
1. Red Bull
2. Brawn
3. Toyota
4. Renault
5. McLaren
6. Williams
7. BMW
8. Ferrari
9. Toro Rosso
10. Force India
Ferrari
Massa: 3. a 12., celkem 55 kol
Räikkönen: 6. a 16., celkem 52 kol
Ferrari dnes testovalo celkem tři verze předního křídla - starou ze Silverstone a dvě nové, obě s jinými tvary hlavních ploch.
Massa ještě potřebuje vylepšit vyvážení, přední pneumatiky se zahřívají pomalu. Ve druhém tréninku měli jezdci velké množství paliva, takže si s horšími časy nedělají starosti. Podle Räikkönena jsou na stejné úrovni, jako v Británii a také potřebuje zlepšit vyvážení. Potkalo ho několik technických problémů, například únik oleje z převodovky. Nakonec ale dokončil program. Hlavní závodní inženýr Dyer dodal, že nízké teploty týmu nesedí především v prvním měřeném kole.
McLaren
Hamilton: 13. a 1., celkem 37 kol
Kovalainen: 18. a 17., celkem 53 kol
McLaren - nové přední křídlo
McLaren - nový difuzor
Oba jezdci postupně otestovali novou verzi předního křídla (na obrázku) s širšími okraji a jinými hlavními plochami. Hamilton navíc obdržel novou podlahu, dvojitý difuzor s mohutným druhým patrem a nový kryt motoru s jinými výstupy vzduchu. Při ověřování byl opět k vidění barevný sprej - flow vis.
Hamilton zhodnotil, že je vůz lepší, ale přítlak mu stále schází. Jeden ze zaměstnanců nad novými díly strávil 36 hodin v kuse a Hamilton doufá, že ho dostanou do třetí části kvalifikace a v závodě na bodované pozice. Kovalainen neměl ve druhém tréninku nové křídlo, takže nedokázal zahřát pneumatiky a hodně za týmovým kolegou zaostával. Haug dodal, že tým nezajížděl žádné nereálné časy a že rychlost je skutečná. Podle Whitmarshe ale ještě nejlepší týmy nepředvedly vše, co je v jejich možnostech.
BMW Sauber
Kubica: 14. a 14., celkem 51 kol
Heidfeld: 11. a 11., celkem 61 kol
BMW si připravilo nové zadní zavěšení a s ním související naladění podvozku, novou podlahu a upravený dvojitý difuzor. V sobotu by navíc mělo dorazit nové přední křídlo.
Heidfeld je překvapen časy, protože v jednom kole ho zdrželo Ferrari a ztratil asi čtyři desetiny. Když potom nasadil nové pneumatiky a trať byla v lepším stavu, nedokázal zajet lepší čas, přestože už mu nikdo nezavazel. Kubicovi vůz příliš nesedí, není spokojen s vyvážením a nedokáže zahřát tvrdší směs pneumatik. Podle technického ředitele Rampfa se zdá, že úpravy na voze fungují a přináší vyšší přítlak.
Renault
Alonso: 10. a 8., celkem 40 kol
Piquet: 15. a 10., celkem 53 kol
Renault - nové přední křídlo
Na voze jsou nové kryty předních kol, upravený kryt motoru, mechanické úpravy a nová verze předního křídla, které neprošlo do závodů v Silverstonu a Turecku. Poslední verze (na obrázku nahoře) má komplexnější okraje.
Alonso ztratit nějaký čas kvůli nevypočitatelnému počasí. Zhodnotil, že vůz vylepšili, ale ostatní týmy zřejmě také. Piqueta ve druhém tréninku zradila elektronika, ale stihnul dokončit program, takže má tým dostatek dat na analýzu. Zdá se mu, že je tu Renault v lepší formě, než v Británii.
Toyota
Trulli: 4. a 5., celkem 55 kol
Glock: 19. a 15., celkem 57 kol
Toyota ohlásila nové aerodynamické díly, ale na první pohled vůz vypadá stejně. Pro Trulliho to byl obyčejný páteční trénink. Glock byl v prvním tréninku nespokojený s vyvážením, ve druhém mu nesedly změny nastavení. Nízké teploty by neměly výkony vozu příliš ovlivnit.
Red Bull
Webber: 1. a 4., celkem 47 kol
Vettel: 8. a 2., celkem 44 kol
Na autě nejsou velké změny, Webbera nepotkaly žádné problémy a dokončil plánovaný program. Vettel musel zastavit v prvním tréninku, zřejmě kvůli poruše elektroniky, která vyřadila motor. Ještě v jeho závěru se ale stihnul vrátit na trať. Poslední sektor je kvůli silnému větru náročný na stabilitu při brzdění.
Toro Rosso
Bourdais: 16. a 19., celkem 57 kol
Buemi: 17. a 18., celkem 58 kol
Buemi zhodnotil, že časy sice nejsou dobré, ale stihli otestovat vše, co chtěli. Další nastavení přizpůsobí počasí, na mokru by měli být konkurenceschopnější. Bourdais měl problémy se zahříváním pneumatik a se silným větrem. Zkoušel různé změny nastavení, ale moc dobře nefungovaly.
Williams
Rosberg: 7. a 13., celkem 60 kol
Nakajima: 9. a 9., celkem 57 kol
Williams se podle Rosberga soustředil na nastavení vozu na delší vzdálenosti, takže už v pátek nejsou na vrcholu tabulky. Vše proběhlo bez problémů, i když nastavení vozu je v proměnlivých podmínkách těžké. Nakajima tu jede v F1 poprvé a trať se mu zdá poměrně náročná.
Force India
Sutil: 20. a 6., celkem 38 kol
Fisichella: 5. a 20., celkem 29 kol
Vůz je na pohled stejný jako v Británii, dočkal se jen drobných změn na předním křídle, podlaze a okrajích zadního křídla. Sutil první trénink ukončil v sedmém kole, kdy měl potíže s hydraulikou (konkrétně s řízením). Drobné poruchy se mu nevyhnuly ani ve druhé části. Pocit má ale dobrý a tým by měl být schopen postoupit do druhé části kvalifikace. Kvůli proměnlivému počasí je velmi těžké zahřát tvrdší směs pneumatik.
Fisichella pro změnu nedokončil druhý trénink, když na vlhké trati dostal smyk a narazil do bariér.
Brawn GP
Button: 2. a 3., celkem 50 kol
Barrichello: 12. a 7., celkem 43 kol
Brawn přivezl přední křídlo, které poprvé použil v pátek v Silverstonu (s upravenými okraji) a změny na krytu motoru.
Button je s nastavením vozu spokojen, i když je ještě potřeba vylepšit několik oblastí. Okolní teploty jsou ale příliš nízké, takže nedokáže zahřát tvrdší směs pneumatik. Barrichello sdílí Buttonovy obavy o tvrdší směs, ale dodává, že měkčí funguje podstatně lépe. Jeho nastavení není optimální a schází mu přilnavost na přední nápravě.
Bridgestone
Kvůli nízkým teplotám a silnému větru je práce s pneumatikami náročná. Pokud takové teploty přetrvají, stane se super měkká směs preferovanou volbou do závodu. Střední směs se obtížně zahřívá, super měkká je náchylná ke drolení.