Brawni byli na počátku sezóny k neporažení. Jejich náskok se ale zmenšuje, ostatní týmy je dohánějí. Jak se to kterému konkrétně daří, si ukážeme v následujících srovnání.
Nejprve se podíváme na nejrychlejší časy z kvalifikace. Do hodnocení jsem bral úvahu vždy nejrychlejší kolo, které jeden z pilotů daného týmu dosáhl v první či druhé fázi kvalifikace, kdy se jezdí téměř s prázdnou nádrží. Výchozí hodnotou pro srovnání jsou právě časy stáje Brawn GP (osa x, černá čára), procentuální odchylky jednotlivých týmů jsou pak vyznačeny různobarevnými úsečkami.
Můžeme si všimnout, že monopost BGP 001 zpočátku neměl v Austrálii ani v Malajsii příliš velkou konkurenci, v Číně byl ale již Red Bull rychlejší a Bahrajn mu moc neseděl, tam jezdila v kvalifikaci rychleji i Toyota a o 15 tisícin i Ferrari. Zajímavé je i to, že Rubens Barrichello zajel s Jensonem Buttonem na tisícinu stejně rychlý čas.
Nejvíce se do Bahrajnu zlepšoval McLaren, z tempa tam zcela vypadlo Toro Rosso. Do Barcelony přivezli Brawni nové díly, a všem svým soupeřům - byť také všichni upgradovali - opět trochu utekli. Výrazné zhoršení mezi Barcelonou a Bahrajnem (co se snižování náskoku na Brawna týče) prodělal McLaren.
Rychlost v kvalifikaci není vše, proto se podíváme ještě na nejrychlejší kola dosažené v závodech (byť tento údaj není všeříkající, není z něj například vidět konzistence zajížděných časů). V Austrálii zajel bleskové kolo Nico Rosberg s Williamsem, poté však začali ztrácet, mírně se zlepšili (nebo spíše udrželi tempo vylepšování svého vozu) ve Španělsku. V Malajsii byly výkony Brawnových monopostů dominantnější než v Austrálii, což překvapení mnohých ještě zvýšilo. Lepší závodní rychlost začíná bezpochyby prokazovat Ferrari, jen škoda, že jeho výsledky brzdí nespolehlivost a špatná rozhodnutí týmu.
I tento graf prokazuje zlepšení McLarenu do Bahrajnu, kde udělal největší pokrok ze všech týmů. Z Barcelony chybí údaje pro Toro Rosso, tam oba jeho vozy žel skončily v první zatáčce. V závodě dokáže držet krok s Brawnem Red Bull - v posledním závodě by to možná bylo lepší, nebýt záseku Vettela za Massou, který trval 60 kol. Forma Toyoty z Bahrajnu, kde získala kvalifikační double a mířila vysoko i v závodě, je ta tam.
Zajímavý byla výborná závodní rychlost Force India v posledním závodě, kde předstihli McLaren, BMW i Toyotu. Giancarlo Fisichella byl v závěru závodu jedním z nejrychlejších na trati.
Příští závod v ulicích Monte Carla bude výjimečný, jeho výsledky se dají těžko předvídat. Záleží tam spíše na jezdeckém umění a mechanické přilnavosti, protože tam chybí rychlé zatáčky. a není kde předjíždět. Mnohem lepší výsledek se tam očekává od McLarenu. Co čekat po Monaku? Brawn představí další vylepšení svého balíku až v červenci, do té doby se mu soupeří ještě více přiblíží - a někteří (Red Bull) jej možná i předstihnou. Můžeme proto očekávat vyrovnanější, zajímavější souboje a snad i jiné vítěze závodů, než jsme viděli v dosavadní části letošní sezóny.