Páteční shrnutí - Barcelona

x-o, 8. května 2009, 17:15 Google+

Ohlasy jezdců a týmů na páteční tréninky, shrnutí nových úprav na vozech.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jordan

Jordan | foto: Jordan Grand Prix

Sdílejte článek

18:55 - aktualizace kompletní

1. trénink

Teplota vzduchu cca 21, teplota trati cca 30, relativní vlhkost 50 %, rychlost větru 2 m/s.
pořadí týmů podle průměru nejlepších časů:
1. Brawn
2. BMW
3. Toyota
4. Williams
5. Ferrari
6. Red Bull
7. Renault
8. Toro Rosso
9. McLaren
10. Force India

2. trénink
Teplota vzduchu cca 25, teplota trati cca 39, relativní vlhkost 38 %, rychlost větru 2 m/s.
pořadí týmů podle průměru nejlepších časů:
1. Williams
2. Brawn
3. Red Bull
4. Renault
5. Toro Rosso
6. Force India
7. Ferrari
8. McLaren
9. BMW
10. Toyota


Ferrari

Massa: 9. a 15., celkem 50 kol
Räikkönen: 11. a 10., celkem 60 kol

Ferrari je jedním z týmů, od kterého se očekává velký posun vpřed, jezdci už od minulého týdne k novinkám upínají své naděje a na základě dat z aerodynamického tunelu očekávají velký posun vpřed.
Nový vůz je sice médii označován jako F60B, ale o tak zásadní změny se pravděpodobně nejedná. Tou největší je určitě nové šasi, které má být lehčí o několik kilogramů (odhady se liší od 2 do 10 kg, skutečná hodnota bude pravděpodobně ležet někde mezi 2 a 6 kg) díky novému způsobu výroby, kdy jsou na sebe vrstvy karbonových vláken kladeny v odlišných směrech. Zatím je dispozici pouze pro Raikkonena, Massa ho obdrží při následujícím víkendu v Monaku.
Dalšími novinkami jsou upravené okraje předního křídla, drobná změna na zadním křídle (větší počet otvorů na horním okraji), upravený tvar bočnic viditelný především v oblasti výfuků a dvoupatrový difuzor. Ten na první pohled vypadá stejně jako starý jednoduchý, ale na konci podlahy je nově díra, takže vzduch proudící pod vozem se dostává i nad samotný difuzor. Tyto úpravy si vyžádaly zcela nové uspořádání hydrauliky a elektroniky v zadní části auta.
Podle aktuálních informací je tato verze difuzoru jen přechodná a v Turecku by měla být připravena opět nová.
Novinky přinesly očekávané zlepšení, zejména přítlak, kritická oblast Ferrari, se znatelně zvýšil. Malé potíže má tým jen snižší přilnavostí na tvrdé sadě pneumatik. Na přesný odhad postavení si ale tým musí počkat do zítra.

McLaren

Hamilton: 14. a 13., celkem 52 kol
Kovalainen: 19. a 14., celkem 46 kol

Pro Barcelonu nejsou v plánu dramatické změny, pouze přední křídlo prošlo drobnou úpravou. V prvním tréninku byl vůz v původním stavu pro stanovení základního času, novinky jako podlaha a nový dvoupatrový difuzor mají přicházet postupně.
Kovalainen měl problémy s hydraulikou převodovky, ale neztratil příliš mnoho času. Jezdci mají rozdílné dojmy, Heikki chválí posun vpřed, Hamilton má přesně opačný názor (podrobnosti zde). Podle Whitmarshe se ale přes noc rychlost zlepší a tým by měl být schopen postoupit do poslední části kvalifikace.

BMW Sauber

Kubica: 3. a 16., celkem 64 kol
Heidfeld: 4. a 17., celkem 53 kol

BMW má ve Španělsku snad nejvíce modifikované auto, jestli se dá označit některý vůz za B verzi, pak je to právě F1.09. Nové jsou okraje předního křídla, štíhlejší a výše posazený nos, pod kterým jsou upravené vertikální usměrňovače proudění, dále vertikální prvky se zpětnými zrcátky, podseknuté bočnice s menšími vstupy vzduchu a nástavba uprostřed zadního křídla. Robert Kubica má navíc odlehčené šasi.
Z vozů zmizel KERS, dvoupatrový difuzor na nich také není. Jeho první verze nepřinesla žádné znatelné zlepšení přítlaku, a tak tým pracuje na jeho vylepšení. Momentálně je na voze upravená verze původního jednoduchého difuzoru.
Jezdci se soustředili podle očekávání na ověřování aerodynamických novinek a na posouzení pneumatik. Heidfeld měl v prvním tréninku potíže s brzdami. První dojem naznačuje, že tým udělal krok dopředu.

Renault

Alonso: 17. a 3., celkem 54 kol
Piquet: 7. a 8., celkem 50 kol

Tým ohlásil nové kryty předních kol, zadní křídlo a novou verzi difuzoru pro Alonsa.
Piquet jezdil v prvním tréniku s lehkým autem, ve druhém několikrát vyjel mimo trať, jednou i lehce narazil do bariéry. Není spokojen s nastavením auta, cílem je dostat se poslední části kvalifikace. Spekulace naznačují, že závody ve Španělsku a Monaku rozhodnou o jeho budoucnosti v Renaultu. Alonso říká, že úpravy na voze fungují a i když auto nemělo v prvním tréninku přilnavost, cílem je získat co největší počet bodů.

Toyota

Trulli: 2. a 19., celkem 77 kol
Glock: 8. a 18., celkem 75 kol

Na vozech nejsou výrazné změny, tým ale tvrdí, že přivezl velký balíček aerodynamických novinek, které ověřoval. Jezdci dokončili naplánovaný program, ale nejsou spokojeni. Trulli potřebuje najít lepší vyvážení a Glockovi nefungovaly pneumatiky.

Red Bull

Webber: 12. a 5., celkem 62 kol
Vettel: 13. a 7., celkem 69 kol

Pro Barcelonu nebyly naplánovány velké změny, jedinou novinkou je nová karbonová skříň převodovky (dříve z titanové slitiny) pro Webbera. Vettelova převodovka má čtvrtý závod před sebou teprve nyní, takže by výměna znamenala penalizaci.
Pro oba jezdce to dnes byl obyčejný pátek bez velkých problémů, jen Vettelovi špatně fungovalo rádio.

Toro Rosso

Bourdais: 15. a 11., celkem 60 kol
Buemi: 18. a 9., celkem 48 kol

Na vůz by se měly dostat některé další prvky z Red Bullu, cílem je posunout se blíže k mateřskému týmu.
Buemi měl na začátku druhého tréninku problém se zadními brzdami, který ho připravil o čas, ověřování nového aerodynamického balíčku bylo navíc náročné kvůli nízké úrovni pogumování trati. Bourdais měl několik menších problémů, ale nasbíral dostatek dat pro zítřejší vylepšení nastavení.

Williams

Rosberg: 6. a 1., celkem 69 kol
Nakajima: 5. a 2., celkem 64 kol

Tým získal nového sponzora – maďarskou firmu Hell Energy Drinks. Logo je umístěno na okrajích zadního křídla. Mezi novinky patří lehce změněné okraje předního křídla a vertikální prvky pro uchycení zrcátek po vzoru Ferrari. Drobnými úpravami prošel i nos, který dříve v týdnu absolvoval nové crash-testy.
S úpravami je tým spokojen, podle Rosberga přinesly zlepšení o několik desetin sekundy. V závěru musel odstavit auto na trati, ale jen mu došlo palivo.

Force India

Sutil: 20. a 20., celkem 19 kol
Fisichella: 16. a 12., celkem 57 kol

Pro Barcelonu byly na programu větší změny, ale kvůli maximálnímu soustředění týmu na dvojitý difuzor se jejich uvedení muselo odsunout na pozdější závody. Jedinou modifikací je tak pohyblivé přední křídlo, dosud bylo pevné a jezdci neměli možnost měnit jeho úhel sklonu. Proti původním plánům není nasazen ani KERS, i v jeho případě platí odsunutí kvůli pozornosti k aerodynamickým úpravám. Navíc si tým není jistý jeho přínosem.
Sutil ve druhém tréninku vůbec nevyjel kvůli problémům s palivovou nádrží, které nešly opravit. Fisichella si pochvaluje nastavitelné křídlo, autu ale chybí rychlost v rychlých zatáčkách.

Brawn GP

Button: 1. a 6., celkem 56 kol
Barrichello: 10. a 4., celkem 63 kol

V Barceloně jsou na vozech Brawnu první změny od začátku sezóny. Některé komponenty v bočnicích jsou umístěny níže pro zlepšení těžiště, upravený je kryt motoru a bočnice, jedná se ale spíše o drobnější změny. Na zadním křídle se speciálně pro tento závod objevila reklama na film Terminator Salvation, Virgin na nose vystřídala společnost MIG.

Bridgestone
Trať se dnes rychle zlepšovala, rozdíl mezi měkkou a tvrdou směsí je asi 6 desetin na kolo. Tvrdá pneumatika se o něco hůře zahřívá a měkká vykazuje příznivé hodnoty opotřebení, takže bude pravděpodobně hlavní pneumatikou pro kvalifikaci i závod.
Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Páteční shrnutí - Barcelona

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas v Singapuru moc důvodů k radosti neměl

"Nebylo to skvělé, museli jsme to ale udělat." Mercedes obhajuje 'nepřirozené' zpomalení Bottase

Sebastian Vettel a Charles Leclerc po závodě v Singapuru

FOTO: Neděle v Singapuru - Piloti Ferrari se vystřídali na čele, Mercedes potopil Hamiltona

Mechanici Williamsu byli znovu nejrychlejší

V boxech nejrychlejší Williams, jak v Singapuru vypadaly strategie?

Nico Hülkenberg s Renaultem RS19 v Singapuru

Časy a rychlosti v sektorech: Magnussen zazářil v závěru, Hülkenberg s Renaultem na rovinkách

Kevin Magnuseen s Haasem VF-19 v Singapuru

Nejrychlejší kolo zajel Magnussen - připravil o bod Bottase, sám ho ale nezískal

Sebastian Vettel je zpět - po roce opět vítězí

GP SINGAPURU: Velký návrat Vettela, Mercedes bez pódia + VIDEO

Sebastian Vettel po úspěšné kvalifikaci v Kanadě

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Mohli jsme jednoduše vyhrát," lituje Hamilton své strategie

Charles Leclerc ve večerní kvalifikaci

ANALÝZA SEKTORŮ: Jak Ferrari v Singapuru šokovalo soupeře. Mění se obrázek hry? + VIDEO

Charles Leclerc se raduje z vítězství v kvalifikaci v Singapuru

FOTO: Sobota v Singapuru - soupeři mladého Leclerca stíhají marně

Daniel Ricciardo bude mít zítra před sebou složitý závod

Ricciardo diskvalifikován, pilot Renaultu bude startovat z boxů

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Hamilton: Je to horší, než jsem čekal

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Singapuru: "Netuším, kde dnes Ferrari vzalo tu svou rychlost"

  2. ANALÝZA SEKTORŮ: Jak Ferrari v Singapuru šokovalo soupeře. Mění se obrázek hry? + VIDEO

  3. Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

  4. Williams oznámil Kubicův osud na konci sezony, nahradí jej bohatý mladík

  5. Na úvod nejrychlejší Verstappen, Vettel těsně za ním. Leclerca zklamala převodovka, Bottas boural

  6. GRAFIKA: Startovní rošt po diskvalifikaci Ricciarda - Leclerc před Hamiltonem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud