Oznámení, které Mosley označil za "nejdůležitější v jeho éře tohoto sportu" rozdělilo týmy na dvě poloviny. Pět nezávislých – Williams, Red Bull, Toro Rosso, Force India a Brawn GP – slaví, protože jen podobný strop jim dlouhodobě umožní být vyrovnaným soupeřem velkých týmů. Naopak týmům automobilek (Ferrari, McLaren, BMW, Renault a Toyota) stropy podle očekávání nevyhovují, navržená částka odpovídá přibližně 350 zaměstancům na jeden tým, což je asi třetina současného počtu u Toyoty nebo polovina u McLarenu. Navíc budou tyto týmy donuceny změnit způsob práce a přijdou o rozhodující výhodu, kterou jim rozpočty ve stovkách milionů dolarů poskytovaly.
Největším odpůrcem se stalo Ferrari, prezident Luca di Montezemolo dokonce poslal Mosleymu dopis, ve kterém kritizuje rozpočtové stropy jako nekontrolovatelné a dožaduje se práv, které Ferrari získalo v roce 2005, když se zavázalo k účasti v F1 do roku 2012.
Odpověď Mosleyho na sebe nenechala dlouho čekat. Šéf FIA stropy obhajuje jako jedinou možnost záchrany Formule 1 a přestože připouští, že bude těžké dodržování rozpočtů hlídat, věří, že tým forenzních účetních bude mít celou situaci i vznik šedých zón pod kontrolou.
Na zanedbání práv Ferrari odpověděl: „V případě, že se Ferrari rozhodne pokračovat s neomezeným rozpočtem, nepřipraví ho nová pravidla o žádná práva. Nedomnívám se, že tato pravidla znehodnocují závazek Ferrari z minulosti, pokud si Ferrari nenárokuje právo bránit novým týmům účastnit se soutěže v době, kdy je tento sport v ohrožení.“
Ferrari sice už dementovalo spekulace o odchodu z F1, je však zřejmé, že vztahy mezi jimi a FIA se v poslední době značně zhoršily, podle pozorovatelů jsou dokonce nejhorší od počátku osmdesátých let, kdy spolu bojovaly organizace FISA (tehdejší odnož FIA) a FOCA (asociace konstruktérů).
Mosley ovšem ze svého návrhu nehodlá ustoupit, znamená pro něj totiž vítězství hned na několika frontách – vždy chtěl, aby malé týmy dokázaly soupeřit s velkými a už dávno tvrdil, že výdaje nutné k účasti v F1 se vymkly kontrole. FOTA navíc ještě nevstřebala aféru s difuzory a Mosley prostřednictvím rozpočtových stropů opět staví týmy proti sobě.
Jediným bodem, který týmy spojuje, je nespokojenost všech s potenciálním rozdělením soutěže na dvě kategorie, kdy ti s nižším rozpočtem získají značné výhody v technických možnostech. Mosley ovšem tajně doufá, že nakonec všichni k rozpočtovým stropům přistoupí: „Doufám a domnívám se, že když tým předstoupí před správní radu a řekne: ‘Chceme válčit s FIA, protože chceme mít možnost utrácet o 100 milionů liber více, než nás FIA nutí.‘ odpoví rada: ‘Proč to nedokážete za 40 milionů vy, když ostatní ano?‘“
Podle Mosleyho navíc nejsou stropy jen dočasným řešením, chce, aby zůstaly po dlouhou dobu a pouze se měnila jejich výše v závislosti na aktuální ekonomické situaci. „Věřím, že rozpočtové stropy zůstanou. Je tu prostor pro diskuzi, je možné je zvednout nebo snížit od roku 2011, a když se ekonomika vzpamatuje, řekněme v roce 2014, mohou jít nahoru,“ řekl šéf FIA pro Financial Times.
Nízko položený strop by měl v F1 nejen udržet stávající týmy, ale také přilákat některé další. Nejen soukromníky jako Prodrive nebo Lola, ale také další automobilky. „Zpráva, kterou dostávám od automobilek, je: ‘Jestli to dokážete udělat tak, aby to nestálo více než 25 milionů eur, můžete to považovat za dlouhodobou dohodu,‘“ vysvětluje Mosley.
Další Mosleyho výhrou je zdůraznění inteligentního přístupu ke konstrukci vozů namísto nutnosti vysokých výdajů: „Vyhraje nejchytřejší tým, ne ten nejbohatší. Vynalézavost je levná, drahé je vylepšování a F1 je nyní orientovaná jen na vylepšování. Je pravděpodobně naše chyba, že se pravidla vyvinula tímto směrem.“
Může se zdát, že krize se na Formuli 1 příliš nepodepsala, týmy stále operují s rozpočty jen o pár desítek milionů nižších, než v loňské sezóně. Největší změna ve financování týmů ale teprve přijde, dosavadní dohody byly uzavřeny ještě před začátkem krize a sponzoři teprve hledají cesty, jak své výdaje snížit. „Stále můžete vidět velké sponzory jako ING, RBS, Allianz, ale už by tu nebyli, kdyby je nesvazovaly smlouvy. Tyto smlouvy byly podepsány ještě předtím, než se jejich akcie propadly. Věřím, že ani FOM nebude schopna dávat týmům tolik peněz, co doposud,“ říká Mosley.
O rozpočtových stropech bude FOTA jednat 6. května, na programu bude i rozhodování o jednotném KERSu.