Proč Brawn neovládl GP Číny?

x-o, 20. dubna 2009, 19:21 Google+

Tým Brawn GP ukazuje už od předsezónních testů suverénně nejlepší rychlost ze všech týmů. V Číně se mu ovšem nedařilo tak dobře, jak se očekávalo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Vůz Brawn těží z dlouhého vývoje a vysokého stupně propracovanosti snad ve všech oblastech. Jeho největší zbraní je ale pravděpodobně aerodynamika – měl by mít nejvyšší koeficient přítlaku ze všech letošních monopostů. To znamená, že má nejlepší poměr přítlaku a odporu vzduchu, neboli že při relativně malém odporu vzduchu generuje nejvyšší přítlak.
Právě z tohoto důvodu se vzhledem k charakteristikám okruhu v Šanghaji očekával další závod s některým z Brawnů v čele. Už ve druhé části kvalifikace je ale porazil Red Bull, dokonce hned o čtyři desetiny sekundy. Protože u Brawnu ale věřili v dobrou rychlost v samotném závodě, naložili do aut více paliva pro poslední část kvalifikace.

Mokrý závod přinesl další překvapení – Button s Barrichellem nestačili ani na delších vzdálenostech dvojici Red Bullu. Webberovo nejrychlejší kolo z Malajsie bylo přitom o celou vteřinu pomalejší než u Buttona.
Šanghajský okruh přitom zdůrazní kvalitní aerodynamiku podobně jako ten v Sepangu, tady problém být nemůže. Motor Mercedes patří také k nejlepším a od tohoto trendu se neodchylují ani ostatní součásti vozu. Existuje jen jedna věc, která takto degraduje rychlost vozu, obzvlášť na mokrém povrchu. Nízká teplota pneumatik.

Celou situaci už po kvalifikaci vysvětlil Ross Brawn: „Měli jsme problémy s nastavením auta, v některých částech okruhu není optimální. Tlumiče narážejí na dorazy a ještě se to zhoršuje s postupným zvyšováním přilnavosti (od pogumování trati). Zadní zavěšení nemá dostatek prostoru pro pohyb. Je to pozůstatek po zabudování motoru Mercedes, museli jsme kvůli tomu zvednout převodovku a způsobuje nám to nějaké problémy. Takže když jsme vyjeli s lehkým vozem a na nových pneumatikách, nedokázali jsme je zahřát.“

S podobným problémem se potýkalo například minulou sezónu Ferrari. Brawn by se ho ale měl zbavit už v Barceloně, kde by měly přijít významné úpravy na voze. Jednou z nich by mohly být i ještě výrazněji podseknuté bočnice, které dále zvýší aerodynamickou efektivitu. Byly údajně navrženy už pro původní vůz, ale neprošly crash testy a tým je musel mírně přepracovat.
Další dobrá zpráva se týká financí týmu. Smlouvu s ním prodloužila společnost Ray-Ban.
Vytisknout

Diskuze: Proč Brawn neovládl GP Číny?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Sebastian Vettel nadchl i bývalé piloty

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

  2. "V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

  3. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  4. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  5. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  6. PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud