Proč Brawn neovládl GP Číny?

x-o, 20. dubna 2009, 19:21 Google+

Tým Brawn GP ukazuje už od předsezónních testů suverénně nejlepší rychlost ze všech týmů. V Číně se mu ovšem nedařilo tak dobře, jak se očekávalo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Vůz Brawn těží z dlouhého vývoje a vysokého stupně propracovanosti snad ve všech oblastech. Jeho největší zbraní je ale pravděpodobně aerodynamika – měl by mít nejvyšší koeficient přítlaku ze všech letošních monopostů. To znamená, že má nejlepší poměr přítlaku a odporu vzduchu, neboli že při relativně malém odporu vzduchu generuje nejvyšší přítlak.
Právě z tohoto důvodu se vzhledem k charakteristikám okruhu v Šanghaji očekával další závod s některým z Brawnů v čele. Už ve druhé části kvalifikace je ale porazil Red Bull, dokonce hned o čtyři desetiny sekundy. Protože u Brawnu ale věřili v dobrou rychlost v samotném závodě, naložili do aut více paliva pro poslední část kvalifikace.

Mokrý závod přinesl další překvapení – Button s Barrichellem nestačili ani na delších vzdálenostech dvojici Red Bullu. Webberovo nejrychlejší kolo z Malajsie bylo přitom o celou vteřinu pomalejší než u Buttona.
Šanghajský okruh přitom zdůrazní kvalitní aerodynamiku podobně jako ten v Sepangu, tady problém být nemůže. Motor Mercedes patří také k nejlepším a od tohoto trendu se neodchylují ani ostatní součásti vozu. Existuje jen jedna věc, která takto degraduje rychlost vozu, obzvlášť na mokrém povrchu. Nízká teplota pneumatik.

Celou situaci už po kvalifikaci vysvětlil Ross Brawn: „Měli jsme problémy s nastavením auta, v některých částech okruhu není optimální. Tlumiče narážejí na dorazy a ještě se to zhoršuje s postupným zvyšováním přilnavosti (od pogumování trati). Zadní zavěšení nemá dostatek prostoru pro pohyb. Je to pozůstatek po zabudování motoru Mercedes, museli jsme kvůli tomu zvednout převodovku a způsobuje nám to nějaké problémy. Takže když jsme vyjeli s lehkým vozem a na nových pneumatikách, nedokázali jsme je zahřát.“

S podobným problémem se potýkalo například minulou sezónu Ferrari. Brawn by se ho ale měl zbavit už v Barceloně, kde by měly přijít významné úpravy na voze. Jednou z nich by mohly být i ještě výrazněji podseknuté bočnice, které dále zvýší aerodynamickou efektivitu. Byly údajně navrženy už pro původní vůz, ale neprošly crash testy a tým je musel mírně přepracovat.
Další dobrá zpráva se týká financí týmu. Smlouvu s ním prodloužila společnost Ray-Ban.
Vytisknout

Diskuze: Proč Brawn neovládl GP Číny?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Vettel, Sebastian

Sebastian Vettel nadchl i bývalé piloty

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud