Proč Brawn neovládl GP Číny?

Tým Brawn GP ukazuje už od předsezónních testů suverénně nejlepší rychlost ze všech týmů. V Číně se mu ovšem nedařilo tak dobře, jak se očekávalo.

Vůz Brawn těží z dlouhého vývoje a vysokého stupně propracovanosti snad ve všech oblastech. Jeho největší zbraní je ale pravděpodobně aerodynamika – měl by mít nejvyšší koeficient přítlaku ze všech letošních monopostů. To znamená, že má nejlepší poměr přítlaku a odporu vzduchu, neboli že při relativně malém odporu vzduchu generuje nejvyšší přítlak.
Právě z tohoto důvodu se vzhledem k charakteristikám okruhu v Šanghaji očekával další závod s některým z Brawnů v čele. Už ve druhé části kvalifikace je ale porazil Red Bull, dokonce hned o čtyři desetiny sekundy. Protože u Brawnu ale věřili v dobrou rychlost v samotném závodě, naložili do aut více paliva pro poslední část kvalifikace.

Mokrý závod přinesl další překvapení – Button s Barrichellem nestačili ani na delších vzdálenostech dvojici Red Bullu. Webberovo nejrychlejší kolo z Malajsie bylo přitom o celou vteřinu pomalejší než u Buttona.
Šanghajský okruh přitom zdůrazní kvalitní aerodynamiku podobně jako ten v Sepangu, tady problém být nemůže. Motor Mercedes patří také k nejlepším a od tohoto trendu se neodchylují ani ostatní součásti vozu. Existuje jen jedna věc, která takto degraduje rychlost vozu, obzvlášť na mokrém povrchu. Nízká teplota pneumatik.

Celou situaci už po kvalifikaci vysvětlil Ross Brawn: „Měli jsme problémy s nastavením auta, v některých částech okruhu není optimální. Tlumiče narážejí na dorazy a ještě se to zhoršuje s postupným zvyšováním přilnavosti (od pogumování trati). Zadní zavěšení nemá dostatek prostoru pro pohyb. Je to pozůstatek po zabudování motoru Mercedes, museli jsme kvůli tomu zvednout převodovku a způsobuje nám to nějaké problémy. Takže když jsme vyjeli s lehkým vozem a na nových pneumatikách, nedokázali jsme je zahřát.“

S podobným problémem se potýkalo například minulou sezónu Ferrari. Brawn by se ho ale měl zbavit už v Barceloně, kde by měly přijít významné úpravy na voze. Jednou z nich by mohly být i ještě výrazněji podseknuté bočnice, které dále zvýší aerodynamickou efektivitu. Byly údajně navrženy už pro původní vůz, ale neprošly crash testy a tým je musel mírně přepracovat.
Další dobrá zpráva se týká financí týmu. Smlouvu s ním prodloužila společnost Ray-Ban.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu