KERS v prvních závodech

x-o, 13. dubna 2009, 23:29 Google+

Zdá se, že zatím KERS týmům, které ho nasadily, příliš nepomohl. Na předních pozicích se pohybovaly spíše vozy bez něj. Malajsie ale naznačila jeho potenciál a v dalším průběhu sezóny by měl získávat důležitější úlohu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Räikkönen, Kimi

Räikkönen, Kimi | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Dvoupatrové difuzory dávají podle Whitmarshe větší časovou výhodu. Přesto si týmy nemohou dovolit vývoj KERSu zanedbat, simulátory ukazují, že bude výhodou na jedenácti tratích letošní sezóny. Postupem času budou týmy snižovat hmotnost systému i celého vozu a omezovat negativní důsledky nabíjení systému při brzdění v podobě horší stability zadní nápravy.

V Melbourne znamenalo optimální využití KERSu rozložení jeho výkonu do čtyř úseků v každém kole – většinou ho jezdci aplikovali na výjezdech ze zatáček 2, 6, 9 a 16. Podobně tomu bylo i v Malajsii, energie uvolněná v jednom kole se rozdělila na 25 % po výjezdu ze druhé zatáčky, 15 % za čtvrtou zatáčkou a po 30 % na výjezdech na obě nejdelší rovinky.


Na startu v Austrálii, kde je vzdálenost k první zatáčce 260 metrů, mohl vylepšit pozici vozu jen o 3 metry. V Sepangu (vzdálenost k první zatáčce 510 metrů) ale jeho použití znamenalo teoretický posun o 10 metrů.
Podle Hamiltona ale potenciál KERSu na startech kazí špatné výsledky v kvalifikacích: „Čím hlouběji v poli jste, tím těžší je tuto energii využít. Za velkým množstvím aut není dost prostoru. KERS je užitečnější při bránění pozice, než při útoku.“
S tím ale Massa nesouhlasí: „Na rovinkách jsem se dotáhnul na auta přede mnou.“
Vytisknout

Diskuze: KERS v prvních závodech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Massa, Felipe

Ferrari reorganizuje tým (zase)

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  5. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud