KERS v prvních závodech

x-o, 13. dubna 2009, 23:29 Google+

Zdá se, že zatím KERS týmům, které ho nasadily, příliš nepomohl. Na předních pozicích se pohybovaly spíše vozy bez něj. Malajsie ale naznačila jeho potenciál a v dalším průběhu sezóny by měl získávat důležitější úlohu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Räikkönen, Kimi

Räikkönen, Kimi | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Dvoupatrové difuzory dávají podle Whitmarshe větší časovou výhodu. Přesto si týmy nemohou dovolit vývoj KERSu zanedbat, simulátory ukazují, že bude výhodou na jedenácti tratích letošní sezóny. Postupem času budou týmy snižovat hmotnost systému i celého vozu a omezovat negativní důsledky nabíjení systému při brzdění v podobě horší stability zadní nápravy.

V Melbourne znamenalo optimální využití KERSu rozložení jeho výkonu do čtyř úseků v každém kole – většinou ho jezdci aplikovali na výjezdech ze zatáček 2, 6, 9 a 16. Podobně tomu bylo i v Malajsii, energie uvolněná v jednom kole se rozdělila na 25 % po výjezdu ze druhé zatáčky, 15 % za čtvrtou zatáčkou a po 30 % na výjezdech na obě nejdelší rovinky.


Na startu v Austrálii, kde je vzdálenost k první zatáčce 260 metrů, mohl vylepšit pozici vozu jen o 3 metry. V Sepangu (vzdálenost k první zatáčce 510 metrů) ale jeho použití znamenalo teoretický posun o 10 metrů.
Podle Hamiltona ale potenciál KERSu na startech kazí špatné výsledky v kvalifikacích: „Čím hlouběji v poli jste, tím těžší je tuto energii využít. Za velkým množstvím aut není dost prostoru. KERS je užitečnější při bránění pozice, než při útoku.“
S tím ale Massa nesouhlasí: „Na rovinkách jsem se dotáhnul na auta přede mnou.“
Vytisknout

Diskuze: KERS v prvních závodech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Massa, Felipe

Ferrari reorganizuje tým (zase)

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  5. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud