Od roku 2009 budou uvedena v platnost následující opatření:
Motory
- životnost bude prodloužena na 2-násobek. Každý pilot bude moci použít v sezóně pouze 8 motorů + 4 na testování; maximálně 20 na tým.
- nesmí točit více než 18 tis. otáček/min
- jeden motor musí vydržet minimálně 3 závody (jak bylo odsouhlaseno již 5. listopadu)
- náklady na motory pro nezávislé týmy budou činit max. 50% ceny z letošní sezóny
- pouze Renaultu bude povoleno učinit drobné úpravy, jejichž seznam předložil. Srovnávací testy nebudou potřebné.
Testování
- během sezóny budou veškeré testy zrušeny. Týmy pro testování využijí páteční tréninky před závodem, čímž se ušetří min. 30% z letošních rozpočtů (u nezávislých týmů více).
Aerodynamický výzkum
- týmy nesmí využívat tunely s výkonem přesahujícím 50 m/s pro modely větší než 60% po 1. lednu 2009
- poměr výzkumu v aero-tunelu a pomocí CFD (computational fluid dynamics) bude navržen FIA po souhlasu týmů
Provoz továren
- týmy musí své továrny uzavřít na 6 týdnů ročně (dle místních zákonů)
Závodní víkend
- Počet lidí bude snížen díky několika opatřením včetně sdílení informací o pneumatikách a palivu; nebude tak již třeba žádné spottery
Sportovní podívaná
- bude proveden marketingový výzkum kvůli zjištění zpětné vazby veřejnosti na řadu nových nápadů, např. změny kvalifikačního formátu, zavedení medailí místo bodů, atd. Návrhy budou podány FIA, když budou známy konkrétní výsledky výzkumu.
Od roku 2010 dojde dále k těmto změnám:
Motory- budou dostupné nezávislým týmům za méně než 5 mil. Eur (tj. necelých 130 mil. Kč) na rok. Pohonné jednotky budou pocházet od nezávislého dodavatele nebo současný výrobců včetně garantování vývoje. Pokud bude vybrán nezávislý dodavatel, dohoda bude podepsána nejpozději 20. prosince 2008
- stejný motor bude využíván i v letech 2011 a 2012
- je zvažována možnost jednotné převodovky pro všechny týmy
Šasi
- bude vypracován seznam všech prvků a bude rozhodnuto, který z nich zůstane zachován či zrušen jakožto prvek působící rozdíl ve výkonnosti (kvůli zvýšení konkurenceschopnosti všech stájí)
- některé prvky působící rozdíl ve výkonnosti budou muset být pro letošní sezónu homologovány
- některé prvky působící rozdíl ve výkonnosti budou zachovány, ale nesmí být vyráběny z drahý materiálů
Závodní víkend
- standardizované rádiové a telemetrické systémy
- zákaz prostředků pro ohřev pneumatik
- zákaz mechanického čištění pneumatik
- zákaz dotankovávání
- pravděpodobné zkrácení délky závodů či doby jejich trvání (dle výsledku marketingového průzkumu)
Další období
FIA a FOTA budou studovat možnosti zcela nových pohonných jednotek pro rok 2013 založených na energetické efektivitě. Předpisy budou formulovány až bude jisté, že by takové jednotky mohli reálně přispět ke zvýšení energetické efektivity v silniční dopravě.
Vylepšený KERS (systém pro rekuperaci kinetické energie) bude v budoucnosti pravděpodobně významným prvkem k dosažení této efektivity. Bude povolen již příští sezónu, jeho zavedení však není pro týmy povinné. Pro rok 2010 FOTA zvažuje návrhy na jeho standardizaci; FIA vyčká na konkrétní nabídky.