Kubica: KERS mě znevýhodní

Petr Hlawiczka, 14. listopadu 2008, 07:00 Google+

Robertu Kubicovi dělá starosti jízda s KERSem v roce 2009, která bezesporu znevýhodní těžší jezdce, mezi které patří i on.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kubica, Robert

Kubica, Robert | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Příštím rokem bude povoleno týmům nasadit KERS k zachycení energie, která jinak zbytečně uniká při brzdění, a jejímu zpětnému využití k dočasnému zvýšení výkonu (boostu) pro předjetí soupeře. Tato technologie samozřejmě něco váží, čímž zvedá hmotnost monopostu bez závaží blíž k minimálnímu limitu 600 kg. Závaží jinak představují mrtvou váhu, jež pomáhá správně rozložit hmotnost vozidla.

Lehčí piloti tak budou mít výhodu, protože budou moci používat více závaží, což jim umožní lépe rozložit a ovládat váhové rozložení, přičemž se stále vlezou do povinného limitu 600 kg. Protože Robert Kubica patří mezi ty vyšší a také těžší piloty (je přibližně o 20 cm vyšší a 15 kg těžší než jeho týmový kolega Nick Heidfeld), bude příští rok v jisté nevýhodě.

"Nebude to snadné, budeme čelit mnoha novým faktorům a také problémům souvisejícími s KERSem, což přidělává vrásky všem těžším jezdcům jako jsem i já," řekl Kubica. Nasazení KERSu ale není povinné, některé týmy tento systém od počátku sezóny nenasadí, jak jsme vás informovali zde. Systém totiž musí být od počátku spolehlivý a přinášet výkonnostní výhodu, což se u všech nepodaří splnit.
Vytisknout

Diskuze: Kubica: KERS mě znevýhodní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Massa, Felipe

Massa obdržal trofej Capacete de Ouro

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud