Analýza brzdění - Brazílie

Petr Hlawiczka, 4. listopadu 2008, 12:00 Google+

V článku se podíváme na to, jak a kde se brzdilo na okruhu Interlagos v Brazílii. Tedy na údaje ohledně brzdné dráhy, rychlosti, času, přetížení i teploty brzd.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: www.auto-news.cz

Sdílejte článek

Okruh nedaleko brazilského Sao Paola není na brzdy nikterak náročný. Z pohledu brzdné energie je  trať podobná té ve španělské Barceloně. Délka jednoho okruhu činí 4309 m a jezdci brzdí pouze na sedmi místech. Brzděním stráví jezdci 13% času během průjezdu okruhu, který během závodu objedou celkem 71-krát. Loni se brzdilo o něco efektivněji díky vyšším teplotám a nižší vlkhosti - přibližně  11% času.



Okruh byl před loňským závodem přeasfaltován, protože jeho hrbolatost už byla těžko snesitelná. Zajímavostí je jízda proti směru hodinových ručiček a také nadmořská poloha - 800 m n. m. To má vliv hlavně na motory, které díky tomu ztrácejí přibližně 7% svého výkonu.

Z tabulky jde vidět, že nejtvrději jezdci brzdí do prvních dvou zatáček. Ač je hodnota přetížení poměrně vysoká (přes 4G), z pohledu brzd se nejedná o nic náročného, protože před těmito dvěma místy jsou dlouhé rovinky, kde stačí vychladnout.

Vytisknout

Diskuze: Analýza brzdění - Brazílie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Lewis Hamilton v zádově v Austrálii

První trénink byl stříbrný. Díky Hamiltonovi

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Cregan, Richard

Toyotu opouští jeden z manažerů týmu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  3. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

  4. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  5. GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

  6. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud