Toyotu opouští jeden z manažerů týmu

Martin Hájek, 4. listopadu 2008, 11:20 Google+

Členové závodního týmu Panasonic Toyota Racing, na okruhu Interlagos v Brazílii vzdali hold manažerovi týmu Richardu Creganovi při příležitosti jeho poslední Velké ceny v barvách týmu Toyota.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Cregan, Richard

Cregan, Richard | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Cregan (47), národností Ir, opustí tým Toyota koncem tohoto měsíce, kdy přechází na pozici manažera týmu Abu Dhabi Motorsport Management, ve kterém povede přípravy na zahajovací Velkou cenu Abu Dhabi v roce 2009.

Všichni členové týmu se sešli v boxové uličce na okruhu Interlagos, aby Richardovi vzdali hold. Předseda a šéf týmu Tadaši Yamašina zde Richardovi předal speciálně upravenou závodní kombinézu týmu Panasonic Toyota Racing od Alpinestars a nakonec se tým v této sestavě vyfotografoval.

Richard uvedl: „Tento víkend jsem prožíval smíšené pocity, protože na jednu stranu se těším na budoucí angažmá, ale současně je mi smutno z toho, že opouštím své přátele u Toyoty. S tímto týmem jsem zažil spoustu skvělých okamžiků; měli jsme lepší i horší chvilky, ale vždy jsme stáli spolu a jsem hrdý na to, čeho jsme dosáhli. Přestože na konci listopadu již u Toyoty končím, v srdci vždy budu členem tohoto týmu."

„Byl jsem v Melbourne na první Velké ceně, které se Toyota zúčastnila. Byla to pro všechny z nás velká událost a je skvělé, že jsme zde získali bod po tvrdé práci, která tomu předcházela. Závodní sezónu 2005 považuji za nejpozoruhodnější, protože jsme ten rok dosáhli největšího počtu úspěchů, nicméně i letos nás hřál pocit z návratu na stupně vítězů – tedy tam, kam tento tým patří."

„Je to skvělý tým lidí a myslím si, že v boxové uličce žádný lepší není. Jsem přesvědčen, že výsledky se dostaví a nepřál bych si nic jiného, než vítězství Toyoty na první Velké ceně Abu Dhabi. To by byl splněný sen.“

Z pohledu angažmá Toyoty v motoristickém sportu sehrál Richard klíčovou roli. U společnosti nastoupil v roce 1984 jako mechanik v soutěžích světového rallyového šampionátu.

Hned na první akci v roce 1984 na Rallye Safari se těšil z prvního vítězství u týmu Toyota a postupně se stal šéfem testovacího týmu, vedoucím dílny a manažerem provozu. V té době Toyota získala čtyři mistrovské tituly pro závodní jezdce a třikrát zvítězila v poháru konstruktérů.

Richard také působil jako vedoucí provozu v rámci vytrvalostního závodu na 24 hodin Le Mans v letech 1998 a 1999, kde Toyota nakonec získala druhé místo (1999). Poté pomáhal Ovemu Anderssonovi na projektu účasti Toyoty v soutěžích Formule 1 poté, co byl v roce 1999 tento záměr ohlášen. 

Richard se jako ředitel pro obecné záležitosti a poté manažer týmu zúčastnil s týmem 120 Velkých cen a během sedmi sezón ve Formuli 1 pak Panasonic Toyota Racing získal celkem 215 bodů, včetně osmi umístění na stupních vítězů.

K tomu uvedl předseda a šéf týmu Tadaši Yamašina: „Moc nás mrzí, že Richard tým opouští, ale chápeme jeho důvody a přejeme mu v Abu Dhabi jen to nejlepší. Jsem si jist tím, že díky němu bude tamější první Velká cena skutečně pozoruhodná.

„Na své četné úspěchy u Toyoty může být Richard skutečně pyšný; patří sem mj. vytvoření pozitivního pracovního prostředí v prostorách podniku i na trati, nebo zavedení koncepce Toyota Way do soutěží Formule 1, kde jsme dosáhli výrazných pokroků např. v zastávkách v boxech nebo v provozu."

„Těším se, až opět Richarda uvidím v Abu Dhabi, kde také doufám, že vyzkoušíme nové stupně vítězů!“

Zdroj: Toyota
Vytisknout

Diskuze: Toyotu opouští jeden z manažerů týmu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Dennis, Ron

Ako sa Dennis rozhodne?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  2. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

  3. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

  4. Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud