Analýza brzdění - Japonsko

Petr Hlawiczka, 14. října 2008, 21:28 Google+

Ve kterých místech se na Fuji Speedway brzdilo a jak? Projdeme si všechny zatáčky včetně nájezdových a průjezdných rychlostí, kolik metrů a vteřin brzdění zabralo, jaké to na jezdce kladlo nároky (přetížení, tlak na brzdový pedál) a podívame se také na teplotu, kterou brzdy dosahovaly

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: www.auto-news.cz

Sdílejte článek

Okruh v japonské Fuji na brzdy neklade vysoké nároky, týmy obecně zde s nimi nemají problémy (jako např. v Monze či Montrealu). Na 4563 m dlouhém okruhu, jenž jezdci v závodě obkroužili 67-krát, je pouze 7 míst, kde je třeba šlápnou na brzdu. Pouze v 1. a 4. zatáčce je třeba přitlačit trochu více, silou mírně přesahující 130 kg. Za celý závod tak zde jezdci namačkají na brzdu v součtu něco přes 41,2 tuny.

Na rozdíl od minulé analýzy jsem přidal i údaje z telemetrie o teplotě brzdových disků. Nejvyšší teploty jsou dosahovány v místech nejprudšího brzdění, tedy v první a čtvrté zatáčce - v té teplota převyšuje 980 ºC. S chlazením však nejsou problémy, protože si brzdy mají kde odpočinout. Následují zatáčky, kde se již tak prudce nebrzdí a a brzdy se stihnou bez problému ochladit.



Jezdci zde na brzdě letos v nejrychlejších kolech strávili pouze 14% času, zatímco loni to bylo 16% času jednoho kola. Neustále dochází k pokroku v používaných materiálech, aerodynamické efektivitě i gum Bridgestone Potenza, jejichž přilnavost se blíží přilnavosti kvalitní žvýkací gumy v ústech -náctiletého mladíka. Veškeré údaje vyčtete z tabulek pod následujícím náčrtem okruhu s jeho brzdnými body.




Zatáčka č. 1:
Počáteční rychlost: 323 km/h
Konečná rychlost:    80 km/h
Brzdná dráha: 146 m
Délka brzdění: 3,28 sec
Přetížení: 4,6 g
Teplota brzd: 939 ºC
Tlak na brzdový pedál: 135 kg

Zatáčka č. 2:
Počáteční rychlost: 282 km/h
Konečná rychlost: 231 km/h
Brzdná dráha: 54 m
Délka brzdění: 0,76 sec
Přetížení: 2,6 g
Teplota brzd: 667 ºC
Tlak na brzdový pedál: 77 kg

Zatáčka č. 3:
Počáteční rychlost: 259 km/h
Konečná rychlost: 136 km/h
Brzdná dráha: 100 m
Délka brzdění: 1,93 sec
Přetížení: 2,8 g
Teplota brzd: 712 ºC
Tlak na brzdový pedál: 88 kg

Zatáčka č. 4:
Počáteční rychlost: 300 km/h
Konečná rychlost:   65 km/h
Brzdná dráha: 128 m
Délka brzdění: 3,09 sec
Přetížení: 4,3 g
Teplota brzd: 981 ºC
Tlak na brzdový pedál: 133 kg

Zatáčka č. 5:
Počáteční rychlost: 199 km/h
Konečná rychlost: 131 km/h
Brzdná dráha: 63 m
Délka brzdění: 1,40 sec
Přetížení: 1,9 g
Teplota brzd: 601 ºC
Tlak na brzdový pedál: 56 kg

Zatáčka č. 6:
Počáteční rychlost: 195 km/h
Konečná rychlost: 97 km/h
Brzdná dráha: 96 m
Délka brzdění: 2,37 sec
Přetížení: 1,8 g
Teplota brzd: 568 ºC
Tlak na brzdový pedál: 56 kg

Zatáčka č. 7:
Počáteční rychlost: 215 km/h
Konečná rychlost: 108 km/h
Brzdná dráha: 86 m
Délka brzdění: 2,05 sec
Přetížení: 2,4 g
Teplota brzd: 582 ºC
Tlak na brzdový pedál: 70 kg
Vytisknout

Diskuze: Analýza brzdění - Japonsko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Paul di Resta má mizivou šanci na F1 - anotační foto

Paul di Resta má mizivou šanci na F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  4. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud