Analýza brzdění - Japonsko

Petr Hlawiczka, 14. října 2008, 21:28 Google+

Ve kterých místech se na Fuji Speedway brzdilo a jak? Projdeme si všechny zatáčky včetně nájezdových a průjezdných rychlostí, kolik metrů a vteřin brzdění zabralo, jaké to na jezdce kladlo nároky (přetížení, tlak na brzdový pedál) a podívame se také na teplotu, kterou brzdy dosahovaly

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: www.auto-news.cz

Sdílejte článek

Okruh v japonské Fuji na brzdy neklade vysoké nároky, týmy obecně zde s nimi nemají problémy (jako např. v Monze či Montrealu). Na 4563 m dlouhém okruhu, jenž jezdci v závodě obkroužili 67-krát, je pouze 7 míst, kde je třeba šlápnou na brzdu. Pouze v 1. a 4. zatáčce je třeba přitlačit trochu více, silou mírně přesahující 130 kg. Za celý závod tak zde jezdci namačkají na brzdu v součtu něco přes 41,2 tuny.

Na rozdíl od minulé analýzy jsem přidal i údaje z telemetrie o teplotě brzdových disků. Nejvyšší teploty jsou dosahovány v místech nejprudšího brzdění, tedy v první a čtvrté zatáčce - v té teplota převyšuje 980 ºC. S chlazením však nejsou problémy, protože si brzdy mají kde odpočinout. Následují zatáčky, kde se již tak prudce nebrzdí a a brzdy se stihnou bez problému ochladit.



Jezdci zde na brzdě letos v nejrychlejších kolech strávili pouze 14% času, zatímco loni to bylo 16% času jednoho kola. Neustále dochází k pokroku v používaných materiálech, aerodynamické efektivitě i gum Bridgestone Potenza, jejichž přilnavost se blíží přilnavosti kvalitní žvýkací gumy v ústech -náctiletého mladíka. Veškeré údaje vyčtete z tabulek pod následujícím náčrtem okruhu s jeho brzdnými body.




Zatáčka č. 1:
Počáteční rychlost: 323 km/h
Konečná rychlost:    80 km/h
Brzdná dráha: 146 m
Délka brzdění: 3,28 sec
Přetížení: 4,6 g
Teplota brzd: 939 ºC
Tlak na brzdový pedál: 135 kg

Zatáčka č. 2:
Počáteční rychlost: 282 km/h
Konečná rychlost: 231 km/h
Brzdná dráha: 54 m
Délka brzdění: 0,76 sec
Přetížení: 2,6 g
Teplota brzd: 667 ºC
Tlak na brzdový pedál: 77 kg

Zatáčka č. 3:
Počáteční rychlost: 259 km/h
Konečná rychlost: 136 km/h
Brzdná dráha: 100 m
Délka brzdění: 1,93 sec
Přetížení: 2,8 g
Teplota brzd: 712 ºC
Tlak na brzdový pedál: 88 kg

Zatáčka č. 4:
Počáteční rychlost: 300 km/h
Konečná rychlost:   65 km/h
Brzdná dráha: 128 m
Délka brzdění: 3,09 sec
Přetížení: 4,3 g
Teplota brzd: 981 ºC
Tlak na brzdový pedál: 133 kg

Zatáčka č. 5:
Počáteční rychlost: 199 km/h
Konečná rychlost: 131 km/h
Brzdná dráha: 63 m
Délka brzdění: 1,40 sec
Přetížení: 1,9 g
Teplota brzd: 601 ºC
Tlak na brzdový pedál: 56 kg

Zatáčka č. 6:
Počáteční rychlost: 195 km/h
Konečná rychlost: 97 km/h
Brzdná dráha: 96 m
Délka brzdění: 2,37 sec
Přetížení: 1,8 g
Teplota brzd: 568 ºC
Tlak na brzdový pedál: 56 kg

Zatáčka č. 7:
Počáteční rychlost: 215 km/h
Konečná rychlost: 108 km/h
Brzdná dráha: 86 m
Délka brzdění: 2,05 sec
Přetížení: 2,4 g
Teplota brzd: 582 ºC
Tlak na brzdový pedál: 70 kg
Vytisknout

Diskuze: Analýza brzdění - Japonsko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Paul di Resta má mizivou šanci na F1 - anotační foto

Paul di Resta má mizivou šanci na F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud