Tost: Promyslete si zákaznické šasi

iM3, 19. září 2008, 12:05 Google+

Formule 1 plánuje v roce 2010 definitivní zákaz používání cizích monopostů, každá stáj si musí postavit vlastní. Jenže šéf stáje Toro Rosso Franz Tost doporučuje důkladnou analýzu tohoto rozhodnutí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tost, Franz

Tost, Franz | foto: GEPA pictures GmbH

Sdílejte článek

Toro Rosso je jediná stáj, která používá zákaznický monopost. Ten jí dodává Red Bull. Toro Rosso díky tomu značně snížilo náklady na provoz týmu a mohlo finance směrovat do jiných odvětví.

Například Force India, nejmenší tým ve startovním poli, si monopost vyvíjí sama. A stojí ji to velké peníze. „Máme šest továrních týmů a dvanáct míst. Myslím, že ve startovním poli by mělo být šest továrních a šest soukromých stájí. Každý by spolupracoval,“ naráží Tost na rozdělení pole - první část by vyráběla, druhá kupovala.

„Filozofie Red Bullu bylo mít vždy jedno inženýrské centrum a dva týmy s jedním vozem. Udrželi jsme cenu, protože rozpočet je o čtvrtinu menší, navíc jsme schopni vyhrát. To znamená, že z ekonomického hlediska jsme vytěžili maximum efektivity.“

Franz Tost má nepochybně pravdu. Formule 1 se snaží všemi prostředky snížit náklady na provoz týmu a varianta zákaznických šasi by celkovému rozpočtu pomohla. Ovšem na druhou stranu, Formule 1 je jedinečnou disciplínou, kde bojují od počátku věků týmy s vlastním "nářadím". Historické výjimky počítat nebudeme.

„Podívejte se na dnešní ekonomiku,“ pokračoval Tost. „Velké automobilky spolupracují. A proč? Nechtějí utrácet příliš peněz za vývoj a výzkum. To je správně a na konci je výsledek prakticky stejný.“

„Provádíme výzkum v aerodynamické tunelu. Řeknu vám, že těch 150 lidí, co tam pracuje, nepřinese žádnou revoluci na voze, protože to pravidla ani fyzika nedovolují. Všechny vozy vypadají prakticky stejně. Natřete je na bílo a vsadím se, že ani pět lidí nepozná, který vůz jim patří.“
Vytisknout

Diskuze: Tost: Promyslete si zákaznické šasi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mattiacci, Marco

Naděje pro Vettela? Bývalý šéf Ferrari se má podle italských médií připojit k Aston Martinu

Lando Norris - páteční trénink v Bahrajnu

Formule 1 generuje zisk, navzdory sponzorské krizi

Carlos Sainz s Ferrari SF21 v Bahrajnu

"Sainz je pro Leclerca nebezpečím, Verstappen prohrál závod, který měl v kapse," soudí Villeneuve

Toto Wolff - páteční trénink v Bahrajnu

Podle Wolffa chtějí ostatní Mercedesu ublížit: Nedopustím to, říká

Helmut Marko v Belgii

Marko zareagoval na spekulace o zázračném zavěšení zadních kol Red Bullu

Daniel Ricciardo v Barceloně

Ricciardo opět tvrdě zaútočil na oddělení sociálních sítí Formule 1

Lewis Hamilton

Platy pilotů Formule 1 v roce 2021

Nejlepší piloti na pódiu po závodě v Malajsii

Chtěli jsme toho druhého poslat do důchodu, říká Ricciardo o vztahu s Verstappenem

Nový technický ředitel Mercedesu James Allison

Překvapení u Mercedesu. Stříbrné šípy mění technického ředitele

Model Mercedesu pro testování v aerodynamickém tunelu

Zpomalila nová pravidla Mercedes více než Red Bull? Konkurence se určitě nezlobí

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:00)
    • 2. Trénink (14:30 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso: Ako šéf by som bral Kubicu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zpomalila nová pravidla Mercedes více než Red Bull? Konkurence se určitě nezlobí

  2. Marko zareagoval na spekulace o zázračném zavěšení zadních kol Red Bullu

  3. Podle Wolffa chtějí ostatní Mercedesu ublížit: Nedopustím to, říká

  4. Herbert nechápe kritiku Bottase: Je to šílené

  5. Chtěli jsme toho druhého poslat do důchodu, říká Ricciardo o vztahu s Verstappenem

  6. Ricciardo opět tvrdě zaútočil na oddělení sociálních sítí Formule 1

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud