Toyota venuje vývoju KERS maximálne úsilie

Marcel Letko, 31. července 2008, 07:55 Google+

Predstavitelia stajne Panasonic Toyota Racing vyslovili pred niekoľkými dňami domnienku, že pripraviť systém KERS absolútne stopercentne do stanoveného termínu, bude náročné. Napriek tomu teraz priznávajú, že sa pokúsia vyvinúť maximálne úsilie, aby sa cieľ napokon zrealizovať podarilo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Glock, Timo

Glock, Timo | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Technológia by mala byť počas tohto a začiatkom budúceho roka všetkými účastníkmi odskúšaná, aby od marca 2009 mohlo dôjsť k jej nasadeniu v pretekoch. Viacerým tímom sa zdajú plány s KERS príliš unáhlené a argumentujú, že času na dôkladnú analýzu systému je primálo. V hre je najmä otázka bezpečnosti.

"Náš vývoj sa sústreďuje na produkciu takého systému KERS, ktorý okrem iného zabezpečí aj celkový nárast výkonu," uviedol Luca Marmorini, motorár Toyoty. "Máme zriadenú špeciálnu pracovnú skupinu, ktorá má na starosti práve tieto záležitosti a veríme, že nám dokáže sprostredkovať povzbudivé výsledky."

Konkurečné BMW i Honda otestovali novú technológiu už aj priamo na pretekárskom okruhu, Toyota však zatiaľ váha. Luca Marmorini argumentuje, že tím si potrebuje byť stopercentne istý v oblasti výkonu, ale najmä spoľahlivosti systému a až potom ho môže uviesť na trati. Obavy vyvolávajú zrejme nedávne incidenty v stajniach Red Bull Racing a BMW Sauber, pri ktorých KERS hral hlavnú úlohu.

Motorár Toyoty ďalej uviedol, že 95% vývoja KERS je možné zabezpečiť prostredníctvom simulácií a aplikovanie technológie do súčasného monopostu je taktiež viac-menej zbytočné. Systém sa má používať od roku 2009 a nový model TF109 bude veľmi odlišný od toho súčasného, pretože je potrebné mať na zreteli mnohé regulácie, ktoré sú stanované pre budúcu sezónu.      

 

Vytisknout

Diskuze: Toyota venuje vývoju KERS maximálne úsilie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a design jeho přilby při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mosley, Max

Prezident FIA sa objaví v Monze

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  3. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  4. Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud