FIA brzdí výhodu šiestich tímov

Marcel Letko, 3. června 2008, 14:05 Google+

Jednou z povinností Medzinárodnej Automobilovej Federácie je dozerať na férovosť súťaže a zabraňovať tomu, aby bol niektorý z účastníkov akýmkoľvek spôsobom zvýhodňovaný. V Kanade čosi podobné hrozilo, preto sa FIA rozhodla zakročiť.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GP Španělska (Barcelona)

GP Španělska (Barcelona) | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Šesť z aktuálne desiatich tímov disponuje tzv. mostovými krídelkami. Tie tvoria súčasť predného "nosa" monopostu a patria k vybaveniu McLarenu, Toyoty, Renaultu, Williamsa, Red Bull Racingu a Toro Rosso. V podstate Ide o dôležité aerodynamické komponenty, ktorých efektivita sa prejavuje práve na type okruhu ako je  Kanada, kde sa dosiahované maximálky blížia k hodnotám 330 km/h. 

Záznam z Veľkej ceny Turecka ukázal, že krídelká majú tendenciu vo vysokých rýchlostiach sa pohybovať, čím sa prakticky menia z pevných na flexibilné. Ak by 6 menovaných stajní tieto aero komponenty v Montreale použilo, získalo by tým oproti zvyšnej konkurencii istú výhodu. Tomu sa FIA práve snaží predísť a pripravuje pravidlo ako činnosť prídavných krídel buď eliminovať alebo úplne zakázať.

Renault sa snažil Federácii vyjsť v ústrety a už pre Kanadu pripravil alternatívne, modifikované krídlo. Ostatné stajne budú musieť francúzsky tím bezpodmienečne nasledovať.

Priekopníkom v oblasti "mostových" krídelok je stajňa Vodafone McLaren Mercedes, ktorá predstavila svoju vtedy ešte čerstvú novinku počas minulej sezóny.  

Vytisknout

Diskuze: FIA brzdí výhodu šiestich tímov

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button, Jenson

Pre Hondu sú peniaze nepodstatné

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

  2. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud