Symondsovo priznanie: Pred nami sú viacerí!

Marcel Letko, 1. dubna 2008, 09:15 Google+

V Austrálii, kde Fernando Alonso skončil štvrtý, mal Renault viacmenej šťastie. Majster sveta totiž využil zaváhanie súperov a pomohol tak tímu k prvým bodom v novej sezóne. Na malajskom Sepangu boli však preteky rozohrané inak. Konečne sa ukázala krutá realita a fakt, že Renault s dychom nestačí...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
symonds, pat

symonds, pat | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Keďže konkurencia tentoraz nechybovala, z tropického "pekla" si odniesla stajňa pod vedením Flavia Briatoreho len jediný bodík. V kedysi majstrovskom tábore zavládlo jednoznačné sklamanie. Očakávania pred veľkou cenou boli predsa len väčšie. Všetkým zároveň muselo byť jasné, že ak sa výkonnosť v najbližšej dobe nezlepší, jazdca Alonsovho kalibru len ťažko v tíme udržia...

Problémy priznal aj jeden z kľúčových ľudí Renaultu, Pat Symonds. Riaditeľ technického oddelenia a veterán vo svojej profesii upozornil na to,  čo už viacerí možno tušili. Najväčšou slabinou nového voza je stále oblasť aerodynamiky. Z toho teda vyplýva, že ani počas zimnej prestávky sa inžinierom francúzskeho tímu "zázrak" urobiť nepodarilo. Čo je však horšie, Symonds si myslí, že súčasný monopost R28 zaostáva aj za novými modelmi od BMW, Williamsa, či Toyoty.   

"V Austrálii sme si mysleli, že McLaren má pred ostatnými výhodu. Prišli sme však do Sepangu a zrazu malo navrch Ferrari. To naznačuje čosi podobné ako pred rokom, teda, že výkonnosť jednotlivých stajní bude kolísať v závislosti od typu okruhu," predpokladá Symonds. " My sa nachádzame v "balíku" tímov jazdiacom za Ferrari a McLarenom. V ňom je všetko veľmi tesné, ale mám pocit, že BMW, Toyota a možno aj Williams sú momentálne pred nami."

"Jestvuje totiž oblasť, ktorá má stále rozhodujúci vplyv na celkovú výkonnosť voza a tou je aerodynamika. Minulý rok sme v tomto smere strácali, pretože sme nedosiahli požadovanú súčinnosť medzi vzduchovým tunelom a samotným monopostom. Problém bol špecifický, no kým sme ho vyriešili stratili sme priveľa času. Práve ten nám teraz chýba,"  uviedol Symonds.   

Vytisknout

Diskuze: Symondsovo priznanie: Pred nami sú viacerí!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

di Montezemolo, Luca

Montezemolo: Massa nie je pod tlakom

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud