Život bez trakčnej kontroly

Pavel Barkáč, 31. března 2008, 13:27 Google+

Vynikajúce jazdecké schopnosti sa od pilotov kráľovskej motoristickej disciplíny vyžadovali vždy, tento ročník však ešte viac oddelí "len" rýchlych pilotov od tých najlepších. Vozy totiž po rokoch nie sú vybavené trakčnou kontrolou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek


Tradiční fanúšikovia F1 o trakčnej kontrole vždy tvrdili, že hlavne tá spôsobuje v súčasnosti nudné krúženie po trati.

Trakčná kontrola je v skratke elektronický systém, ktorý reguluje presun pohonu na zadné kolesá a eliminuje tak ich pretáčanie. Staré dobré časy sú späť a jazdci tak znovu musia vytiahnuť všetok svoj kumšt, aby divoké kone pod kapotou skrotili.

Úvodné preteky priniesli viacero dramatických situácií a zvyšné zápolenia sa zrejme budú niesť v podobnom duchu.

Pre jazdcov Toyoty, Jarna Trulliho a Tima Glocka je to príležitosť znovu ukázať výnimočné schopnosti ovládania vozu a drsnej rýchlosti.

Trulli strávil väčšiu časť svojej kariéry vo vozoch bez trakčnej kontroly a súčasná situácia mu teda vyhovuje.

"Zákaz trakčnej kontroly samozrejme vítam, pretože technológia už prevyšovala schopnosti jazdca. Krok späť je dobrý a auto vracia znovu k jazdcovi. Užijeme si tak viac zábavy. Musíte ho riadiť s citom, voz je treba skutočne ovládať."

Pre Tima Glocka je jazda bez TK normálna. Posledné roky totiž strávil v sériách Champ Car a GP2 a naučil sa tak krotiť silné stroje bez použitia elektronických pomôcok. Tvrdí však: "Nakoniec by sme mali byť najlepší jazdci na svete a myslím, že každý jeden je dosť dobrý na rýchlu adaptáciu na jazdu bez TK."

"S trakčnou kontrolou ste mohli ísť za limit, je to teda správna cesta, pretože auto teraz musí byť kompletne vo vašich rukách. To je na tom to zaujímavé. A pre fanúšikov to musí byť skvelé tiež, konečne zase raz vidia na trati čierne stopy po pneumatikách!"

Vytisknout

Diskuze: Život bez trakčnej kontroly

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alonso, Fernando

Alonso červenú kombinézu nevylučuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud