Podle všech indícií má soukromý tým bývalého pilota F1 Aguri Suzukiho vážné finanční potíže, což dosvědčuje i veřejně známé jednání s konsorciem indických podnikatelů sdružených ve skupině Spice Group. Nejedná se o sponzoring, ale přímo o koupi značně velkého podílu v týmu či dokonce jeho převzetí.
Investoři však nechtějí za svoje peníze jen akcie, chtějí výrazná rozhodovací práva a především, v kokpitu vozu na startovním roštu indického jezdce. Jejich favoritem je 31letý expilot F1 Narain Karthikeyan a místo by mu měl uvolnit Anthony Davidson.
Požadavek závodní sedačky pro "svého" jezdce za finanční injekci do rozpočtu týmu není v F1 ničím novým a nezvyklým. V tomto případě je však situace poněkud jiná. Jedna sedačka prozatím patří Takumo Satovi a druhá Anthonymu Davidsonovi. Super Aguri bylo v podstatě vybudováno kolem japonského jezdce, který se v továrním týmu Hondy neprosadil, za kratší část provazu tak zřejmě tahá Brit.
Začátkem tohoto týdne se však CEO tovární stáje Nick Fry zastal Davidsona a hodnotí jeho schopnosti vyššími známkami, než Karthikeyanovy. Zajímavé v této záležitosti je především skutečnost, že i Honda přispívá do rozpočtu Super Aguri nejen financemi, ale především technologiemi a má zájem na tom, aby vozy pilotoval její chráněnec.
Ačkoliv tisková mluvčí Spice Group Neha Rastogi vysvětluje, že se jednání o vstupu do Super Aguri zastavila na otázkách jak obchod realizovat, druhou větou dodává, že hlavním záměrem skupiny je podporovat indické jezdce a dát Narainovi Karthikeyanovi ve formuli 1 další šanci. „Dá se říci, že dohoda stojí na této podmínce."
Vedení Super Aguri není v záviděníhodné pozici. Potřebuje Sata, peníze Indů, podporu Hondy, ale má jen dva vozy. Situace v případě zákaznických vozů je navíc diametrálně odlišná, než se před rokem očekávalo. Je možné, že automobilka ztratí zájem na spolupráci se Super Aguri, nebo se naopak podaří získat projektu Aguri Suzukiho ještě větší podporu továrny?