Parente to už má za sebou, BMW ešte bojuje

Marcel Letko, 18. ledna 2008, 07:45 Google+

Francúzsky tím Renault ostal v Jereze o deň dlhšie, aby dal príležitosť na prezentáciu víťazovi Svetovej série Renault, Álvarovi Parentemu. Talentovaný Portugalec si tak odkrútil prvé kolá vo voze F1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fisichella, Giancarlo

Fisichella, Giancarlo | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Parente okamžite zaujal predstaviteľov francúzskej stajne svojou usilovnosťou a prirodzenou inteligenciou. Snažil sa spolupracovať s mechanikmi a pochopiť celkový systém práce tímu F1. Samotnému testu predchádzala návšteva továrne v Enstone, a rôzne technické brífingy, na ktorých sa zúčastnil ešte 8. januára. Do Jerezu pricestoval aj minulú nedeľu, vtedy však vystupoval len ako poslucháč a nestranný pozorovateľ. Vo štvrtok, 17. januára už sám jazdil po 4 kilometrovom okruhu.

Parente absolvoval počas svojho premiérového dňa 64 kôl a najlepší čas, ktorý zajazdil mal hodnotu 1:21.721. Najrýchlejší muži z predošlých dní, menovite Kimi Räikkonen s Timom Glockom boli lepší približne o dve sekundy. Na úvodnú prezentáciu jazdca bez skúseností s monopostom F1 to teda nie je zlý výkon.

Medzitým vo vzdialenej Valencii pokračoval tretí deň testov stajne BMW Sauber. Bavorská automobilka konečne pracovala v optimálnejších podmienkach, keď program neprerušovali výkyvy nevyspytateľného počasia. Dažďové prehánky sa tentoraz nevyskytli, ale popoludní trochu zosilnel vietor. Predstavitelia tímu boli s dosiahnutými výsledkami spokojní, pilotom sa podarilo odjazdiť slušnú porciu testovacích kilometrov. Mechanici sa zamerali hlavne na vôlbu ideálneho setupu, skúšali rôzne varianty, a následne získane dáta neskôr prešli spoločnou tímovou analýzou. Marko Asmer, ktorý je potencionálnym testovacím pilotom stajne si užíval svoj druhý test s tímom a sedel za volantom minuloročného modelu F1.07. Piatok čaká stajňu posledný deň testov, Nick Heidfeld prevetrá nový voz F1.08, pričom Robert Kubica usadne do modelu F1.07B.   

Vytisknout

Diskuze: Parente to už má za sebou, BMW ešte bojuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Dennis - Hamilton

Hamilton a jazda bez trakčnej kontroly

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

  2. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

  3. Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud