Todt protestuje

Marcel Letko, 8. ledna 2008, 08:20 Google+

V budúcej sezóne sa všetkých 22 monopostov postaví na štart s jednotnou elektronikou. ECU /Electronical Control Unit/ pochádzajúca z dielne spoločnosti MES bola ešte pred začiatkom nového roka terčom kritiky zo strany niekoľkých tímov. Ferrari prekvapujúco mlčalo. Až doteraz.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Todt, Jean

Todt, Jean | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Prvé protesty člena maranellskej stajne vyšli z úst výkonného riaditeľa tímu, Jeana Todta. Francúz naznačil, že novozavedený elektronický systém bude výhodou najmä pre jednu stajňu, konkrétne McLaren Mercedes. 61-ročný bývalý šéf Ferrari ďalej poznamenal, že situáciu bude potrebné počas roka neustále monitorovať.

"Určite by sme radšej prijali, ak by štandardná elektronická jednotka bola dodávaná všetkým tímom od nejakej inej spoločnosti," uviedol Todt pre agentúru Reuters. "Musíme však akceptovať skutočnosť, že McLaren s Microsoftom prišli s ekonomicky najvýhodnejším návrhom. Zároveň je jasné, že vzniknutú situáciu je potrebné priebežne monitorovať. Je isté, že McLaren bude mať výhodu, aspoň v úvode šampionátu určite."

ECU pochádzajúcu od spoločnosti McLaren Electronic Systems odskúšalo Ferrari na novom monoposte F2008 prostredníctvom Kimiho Räikkonena na trati v Mugelo. Neboli zaznamenané žiadne vážnejšie problémy. Ešte na sklonku minulého roka sa ozvali varovné hlasy najmä z tábora BMW Sauber a Renault, ale je pravdepodobné, že obe stajne len potrebujú "vychytať muchy" nového elektronického systému a o pár mesiacov už nebudú avízovať žiadne ťažkosti.

Vytisknout

Diskuze: Todt protestuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Räikkonen predsa prehovoril

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud