Oficiálního představení rudé novinky se zúčastnilo na 80 pozvaných novinářů a spolu s F2008 se představili piloti v čele s obhájcem titulu Kimi Raikkonenem, jeho kolega v závodním voze Felipe Massa a dlouholetý testman Luca Badoer. Šéfem týmu poprvé po dlouhých letech nebude Francouz Jean Todt, ale Stefano Domenicali. Technickým ředitelem podepsaným pod konstrukcí F2008 je znovu Aldo Costa, šéfem oddělení motorů Gilles Simon.
První jízdu po závodním okruhu bude mít na starosti Kimi Raikkonen hned zítra na soukromé trati italské stáje.
Technické novinky
Monopost F2008 je padesátým čtvrtým vozem F1, který ve Ferrari pro závody formule 1 postavili, vnitřní označení je 659. Jeho základním novým prvkem je jednotná elektronická řídící jednotka SECU (Standard Electronic Control Unit), která se skládá z jediné kontrolní jednotky a softwaru, jehož vývoj bude ukončen před prvním závodem letošní sezony.
Další změny proti loňskému monopostu jsou ovlivněny novými technickými předpisy, týkají se převodovky, která bude muset letos vydržet minimálně čtyři závody za sebou a bezpečnosti, neboť ochrana hlavy jezdce bude muset splnit vyšší nároky. Výsledkem bylo zvýšení váhy vozu. Všechny prvky aerodynamiky byly zrevidovány a přepracovány, ale výsledný tvar bude ještě před začátkem prvního závodu změněn v závislosti na testech. Tradičně se počítá s následným vývojem po celý rok. Monokok byl prodloužen pro nohy jezdce a naopak zúžen v místě bočnic a motorového krytu. Přepracován byl systém pérování v závislosti na úpravě aerodynamiky.
Rozvor náprav a rozložení hmotnosti bylo pozměněno v důsledku poznatků od fungování loňských pneumatik Bridgestone. Vůz je v důsledku nových předpisů prost elektronických systémů pomáhajících jezdci, jako byla kontrola prokluzu, startovací systém a systém bránící zhasnutí motoru. Ovládání diferenciálu, motoru a řazení je v důsledku jednotné SECU jednodušší. Převodovka z uhlíkových vláken je umístěna podélně s osou vozu, řazení stupňů bude opět rychlejší. Nová maziva od Shell pomáhají prodloužit její životnost. Také brzdový systém byl modernizován s ohledem na aerodynamiku a chlazení brzd.
Osmiválcový motor nese označení 056 a je opětovně situován podélně za jezdcem jako samonosný prvek. Jeho základní konstrukce zůstala díky zmrazení vývoje předpisy FIA beze změny, vývoj se však týkal pomocných systémů a systémů přívodu vzduchu a paliva. Konstrukce počítá s použitím nových paliv splňujících podmínky Evropské unie příměsí 5,75% ekologické složky.
Kimi Raikkonen
Moje vítězství v roce 2007 mi dává důvěru, že mohu titul obhájit. Co se týče předpovědí, bude to náročný rok, určitě bude silný McLaren a zřejmě i BMW Sauber. Kokpit je o něco užší a auto je celkově menší. Je zde mnoho inovací, ale tak je tomu u každého nového vozu. Především jsme ztratili kontrolu prokluzu a na vodě bude ovládání poněkud náročnější. S mým týmovým kolegou Felipe Massou jsme připraveni, mezi námi panuje pohoda a pokusíme se obhájit oba tituly.
Felipe Massa
Já sám jsem nikdy neměl syna, ale nový vůz je pro tým něco podobného. První zjištění při pohledu na nový monopost je to, že je překrásný podobně jako všechna Ferrari. Ale to není vše. Vzhled je důležitý, avšak výkon a spolehlivost je důležitější. Než budeme moci hovořit o naší konkurenceschopnosti, musíme tvrdě pracovat do startu prvního závodu. Je to zvláštní den a potřebujeme pracovat velmi pilně, abychom zajistili jeho správný růst a aby byl co nejrychlejší. Doufám, že nám tohle dítě umožní vyhrávat. Co se týče ztráty kontroly prokluzu, budeme muset jezdit méně agresivně a jemněji, více se budeme muset věnovat plynovému pedálu, dokonce asi více, než brzdovému. Proti dřívějším desetiválcům jsou však motory V8 o něco více agresivní, takže to bude zpočátku obtížnější.
Aldo Costa, technický ředitel
Hodně jsme se soustředili na aerodynamiku, od základu je tato oblast přepracovaná. Ale všechny díly ještě projdou evolucí podle testů na dráze. Úplně jiný bude přední a zadní spoiler, snažili jsme se zlepšit celkový výkon vozu a odstranit potíže, které jsme měli na některých tratích jako v Monaku, Maďarsku a Kanadě. Velké množství práce bylo odvedeno na sladění vozu s jednotnou elektronickou řídící jednotkou a na převodovce. Také jsme přepracovali zavěšení kol a auto je o něco kratší.