Prezident FIA Max Mosley vzkázal všem fanouškům, ale především týmům F1, že plánovaný návrat na sliky již v roce 2009 je odvislý od přijetí a respektování návrhu dramatické redukce aerodynamické účinnosti vozů.
„Teorie je jasná, méně přítlaku a více mechanické přilnavosti by mělo zlepšit závody a zjednodušit předjíždění," uvedl Mosley pro Autosport. „Jestli ale nebude slibované snižování přítlaku naplněno, což by znamenalo spolu se sliky nárůst rychlosti vozů v zatáčkách, zůstaneme u rýhovaných pneumatik i nadále."
Brit v čele Mezinárodní automobilové federace vysvětlil, že cílem nadřízeného orgánu je sice atraktivnější průběh závodu, ale prioritou zůstává jednoznačně bezpečnost. Setrvat u drážkovaných pneumatik FIA sice nechce, ale aerodynamiky týmů dříve slibovaná padesátiprocentní redukce přítlaku dosud provedena nebyla. Jedinou možnost jak snížit rychlost vozů v zatáčce tak skýtají drážkované pneumatiky a tvrdost použité směsi.