Densham: Všetko máme pod kontrolou

Marcel Letko, 30. listopadu 2007, 09:11 Google+

FIA sa snaží už niekoľko rokov o zníženie celkových nákladov v F1. Pristúpila ku prísnejším pravidlám ohľadom motorov a ich súčastí, rovnako zmrazila ich ďalší vývoj. Následkom prijatých opatrení je nebývalá spoľahlivosť monopostov, čiže rozhodujúcejším faktorom súčasnosti je rýchlosť.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kovalainen, Heikki

Kovalainen, Heikki | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Je známe, že motory musia vydržať dva pretekárske víkendy, to jest kvalifikáciu i celú dĺžku nedeľnej grandprix. Prevodovky sú namáhané o čosi viac, ich životnosť je od budúcej sezóny stanovená na štyri pretekárske víkendy. Kým výmena motora stojí pilota až desať miest na štarte, výmena prevodovky si vyžiada pokles "len" o päť miest. V dávnej minulosti sme sa s podobnými predpismi nestretli a je isté, že spôsobujú zbytočne zmätočné situácie, keď rýchly monopost musí vyrážať do pretekov zo stredu štartového poľa. Nemilé spomienky má napríklad Kimi Räikkonen, ktorý v roku 2005 doplácal na časté technické poruchy v tréningoch a kvalifikáciách, čím stratil 10 pozícii na rošte  a pripravil sa o možnosť výraznejšie zabojovať o majstrovský titul.

Spoľahlivosť motorov má viacero tímov takpovediac pod kontrolou, iné to pravdepodobne nebude ani s prevodovkou. Tim Densham z Renaultu sa nárastu technických porúch neobáva.

"Ako väčšina iných problémov, ani tento nie je neriešiteľný." uviedol šéfdizajnér francúzskej stajne. "Počas uplynulej sezóny sme v podstate nezaznamenali žiadne technické poruchy súvisiace s prevodovkou, preto do budúcnosti hľadíme s optimizmom. Dizajn prevodovky, ktorá bude súčasťou nového vozu R28 sa nebude výrazne odlišovať od toho predošlého. K problematike sme nepristúpili konzervatívne, neprotrebujeme byť príliš opatrní. Veľa vecí bude v podstate podobných ako počas minulej sezóny."

Vytisknout

Diskuze: Densham: Všetko máme pod kontrolou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Honda

Alonso a Honda, jaká je skutečnost?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud